Jack Holborn-Kan I huske ham
Fra : Ebbe Sommerlund

Dato : 16-07-02 11:11

Jeg husker flere serier og film fra min barndom og tidlige ungdom. Dick
Turpin, MASH, Cosby, Superman III og I vulkanens skygge. Ikke alle kan
holde til mine kritiske voksne øjne. Især ikke Superman III. En serie
har dog brændt sig rigtig hårdt fast i min hukommelse og det er Jack
Holborn. Historien om en dreng der stikker til søs i 1800 tallet hans
møde med om tvillingerne Sharingham, den ene pirat, den anden dommer.
Den serie må jeg bare have.
Umiddelbart tror jeg ikke den findes på DVD, måske VHS men hvor kan jeg
få den?

Det vil være allerfedeste nostalgi at se den igen.

Fra : Herold

Dato : 16-07-02 13:03

> [...]
> få den?
>
> Det vil være allerfedeste nostalgi at se den igen.

Ja da. Jeg var selv klistret til skærmen.

Ifølge http://us.imdb.com/Title?0081879 (den har fået 9,1 i overall
bedømmelse) findes den hverken på video eller DVD, så du skal være ret
heldig hvis du skal finde den :(

***SPOILER FORUDE***

Jeg husker især episoden hvor ham piraten beder Jack om at skaffe ham et
sølvrør, han kan have i halsen så han ikke bliver kvalt ved hængningen, men
da han så skal hænges, kaster han sig istedet ud, og brækker halsen...

Husker jeg rigtigt.

Ak ja.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 16-07-02 15:21

Hej

> Ifølge http://us.imdb.com/Title?0081879 (den har fået 9,1 i overall
> bedømmelse) findes den hverken på video eller DVD, så du skal være ret
> heldig hvis du skal finde den :(

Well, min far ligger índe med en gammel VHS udgave der er købt på et
loppemarked for nok 4-5 år siden... 2 bånd med hele (?) serien på... tror da
det er hele serien, den føltes ret afsluttet så vidt jeg husker... Så det
bør altså kunne lade sig gøre, men jeg kan desværre ikke hjælpe med hvor.

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Lars Møller

Dato : 16-07-02 16:07

> [...]
men
> da han så skal hænges, kaster han sig istedet ud, og brækker halsen...

Jeg må nok lige rette dig, han kaster sig ikke ud, en af hans gammle pirat
kammerater, kaster sig omkring benee på ham da han hænger i galgen, og
knækker på den måde nakken på ham, og ødelægger hans ellers snedige lille
plan om at undslippe

Havde fuldstændig glemt den serie.....,gad vide om det er nostalgi, eller om
de bare lavede bedre serier den gang

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 16-07-02 16:31

> [...]
men
> da han så skal hænges, kaster han sig istedet ud, og brækker halsen...

Jamen hov, det husker jeg også meget tydeligt, men åbenbart ikke tydeligt
nok. Jeg troede sku faktisk det var i Silas serien? Lykkedes tricket ikke
for ham den ene gang? Mente han blev hængt to gange og overlevede den ene
gang. Men igen, VAR det ikke i Silas??

VH
Peter

PS - Jeg er også ganske interesseret i serien

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 16-07-02 16:51

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> VH
> Peter
>
> PS - Jeg er også ganske interesseret i serien

Jeg ser efterfølgende at det er Patrick Bach der er hovedpersonen i begge
serier, er dog stadigt i tvivl om ovenstående? Var det virkelig Kaptajn Cox
der blev hængt?

VH
Peter

Fra : Herold

Dato : 17-07-02 07:57

> Jeg ser efterfølgende at det er Patrick Bach der er hovedpersonen i begge
> serier, er dog stadigt i tvivl om ovenstående? Var det virkelig Kaptajn
Cox
> der blev hængt?

Silas siger mig ganske rigtigt noget, men står ikke så udpræget i min
hukommelse, som serien md Jack gjorde. :-/