Wireless
Fra : S@ndman

Dato : 16-07-02 11:04

Hejsa,

Jeg overvejer kraftigt nedenstående til min pc og bærbare:

Usb Adapter kr. 616.-

Acces point kr.1343.-

Pc Card kr.521.-

Nu melder følgende spørgsmål sig:

1. Hvor meget falder hastigheden hvis pc'en står 15 m fra Acces pointet..??

2. Er det muligt, at have 2 pc'er tilsluttet og så stadig spille f.eks.
Warcraft III osv..??

3. Samme som 1 og 2, bare hvis der er et par vægge imellem, f.eks. en nabo
(delehus)..??

S@ndman

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-07-02 18:24

USB og netværk er en dårlig idé - jeg kan ikke huske hvad båndbredden er på
en USB forbindelse - men den kan næppe klare 11 Mbps. Overvej et PCI kort
til den stationære istedet.

Fra : Ivar

Dato : 16-07-02 20:23

Uffe S. Callesen skrev:

> USB og netværk er en dårlig idé - jeg kan ikke huske hvad båndbredden er på
> en USB forbindelse - men den kan næppe klare 11 Mbps.

Den almindelige USB (version 1.1) er 12 MBit/s.
USB 2.0 er 480 MBit/s.

Ivar

Fra : S@ndman

Dato : 17-07-02 06:51

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Den almindelige USB (version 1.1) er 12 MBit/s.
> USB 2.0 er 480 MBit/s.

Dvs. man roligt kan tage USB eller..??

S@ndman

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 17-07-02 08:35

> Dvs. man roligt kan tage USB eller..??

jada. Med wireless kommer du alligevel aldrig over 5-6 mbps throughput. De
11 mbit er kun teoretisk !
Man skal huske på at Wireless er ligesom hubs dvs det er shared båndbrede og
er man derfor flere på falder den ledige båndbredde.
men skal der deles adsl er dette nok ikke noget problem. Der imod et problem
hvis man skal lave filetransfers mellem PC'ere !
HTH
Martin Bilgrav

Fra : S@ndman

Dato : 17-07-02 08:43

> men skal der deles adsl er dette nok ikke noget problem. Der imod et
problem
> hvis man skal lave filetransfers mellem PC'ere !

Jepper....men hvordan er det med spil....??

Jimmy

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 17-07-02 09:42

> Jepper....men hvordan er det med spil....??

Via ADSL eller LAN ?
samme gælder jo, med shared bandwidth, så hvis LAN = ikke så godt, iforhold
til FastEthernet.
Om det har noget at siger overfor netop det spil du bruger ved jeg ikke

Fra : S@ndman

Dato : 17-07-02 09:46

Via ADSL eller LAN ?

Via ADSL har det jo ingen betydning....!!

Jeg tænker på LAN...??

Jimmy

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 17-07-02 13:48

S@ndman wrote:
> Jepper....men hvordan er det med spil....??

Spil kører fint over wireless. Jeg er dog ikke 100% på hvordan det ser
ud med WLAN over USB, men jeg tror sagtens det kan køre, hvis du bare
kan leve med en ping på LAN + 5ms

--
Kasper Guldmann
ZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZX
Just when you think you have all the answers,
I change the question

Fra : Mads Bahrt

Dato : 17-07-02 17:41

S@ndman wrote:
> "Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse

> på

> Dvs. man roligt kan tage USB eller..??
>
> S@ndman

Hvis det er til en stationær der skal køre et microsoft-styresystem
mener jeg at USB er at foretrække.
I modsætning til PCI-løsningen hvor antennen (med mindre du køber en
ekstern)kommer til at sidde nede bag computeren og systemet udsættes
ydermere for den massive elektroniske støj der er nede i/bag ved
kabinettet. Selv hvis du vælger en ekstern antenne skal du være
opmærksom på at hver eneste meter antennekabel du benytter æder lidt af
den sendestyrke som effektivt kommer ud af antennen.
USB-løsningen kan du derimod ret problemløst give et langt kabel (op til
5 meter iflg. usb.org) og placere den der hvor du opnår optimal
forbindelse. I tilfældet med USB æder kabellængden ikke af sendestyrken.
Ulempen er til gengæld at under bl.a. Linux er der endnu ikke så god
understøttelse for USB-baserede 802.11b-enheder.

MVH

Mads

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-02 14:51

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> Jeg overvejer kraftigt nedenstående til min pc og bærbare:

Okay, men hvad er nedestående. Der er ikke mange informationer om producent,
og produkt.

Måske er det Netgear?`Men jeg har da ikke set det så billigt.. Har du link,
hvor du har fundet det?

> [...]
>
> Pc Card kr.521.-

> Nu melder følgende spørgsmål sig:
>
> 1. Hvor meget falder hastigheden hvis pc'en står 15 m fra Acces

For det første, er det lidt svært at vide. Da der vist er en del forskel i
rækkevidde, fra de forskellige producenter...

> 2. Er det muligt, at have 2 pc'er tilsluttet og så stadig spille f.eks.
> Warcraft III osv..??

Hvis du har et Accesspoint, med router og Switch. Er der vist ikke nogen ben
i det...

Ping over Wireless Lan, er vist omkring 8ms

> 3. Samme som 1 og 2, bare hvis der er et par vægge imellem, f.eks. en nabo
> (delehus)..??

En enkel betonvæg, kan det vist sagtens klare. Men hvis det er flere, går
det nok ikke...

Fra : S@ndman

Dato : 17-07-02 14:57

> Måske er det Netgear?`Men jeg har da ikke set det så billigt.. Har du
link,
> hvor du har fundet det?

Det er ex. moms. og netgear...

> Hvis du har et Accesspoint, med router og Switch. Er der vist ikke nogen
ben
> i det...

Router og switch, skal man så ikke trække kabler eller hvordan fungerer
det..??

Jimmy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-02 16:28

> Det er ex. moms. og netgear...

Okay, men der er opgivet en pris, er det altid MED moms, hvis ikke andet er
angivet

Men du har stadig ikke sagt, noget om hvilke modeller det er, af Netgears
udstyr.

> Router og switch, skal man så ikke trække kabler eller hvordan fungerer
> det..??

Hvis du har et access point, og 2 trådløse enheder. Bliver disse
selvfølgelig koblet op igennem access pointet.. Og derfor nej. Men det var
mere, hvis du ville dele Internet forbindelsen. Så skal Access pointet, jo
have en router indbygget.

Fra : S@ndman

Dato : 18-07-02 07:14

> [...]
> mere, hvis du ville dele Internet forbindelsen. Så skal Access pointet, jo

Jeps....men så skal der jo også trækkers kabler...:-//