Hund til dyrlægen
Fra : Søren Petersen

Dato : 16-07-02 11:04

Hej allesammen

For første gang i min hunds 4-årige levetid skal han til dyrlægen fordi der
er noget galt og hvor er det egentlig lidt hårdt. Han blev passet hos min
far, og da han skulle sætte afsted efter en bold, gav han et hyl fra sig. Da
vi kom og hentede ham i går, kunne jeg straks mærke at der var noget i vejen
med ham - også selvom han ikke udviste i nogen særlig grad. Det er bare så
frustrerende at hunden ikke bare kan fortælle hvor det gør ondt.

I morges (ca. 13 timer efter skaden var sket - eller der hvor jeg tror
skaden kommer fra) pev han rigtig meget, og havde hele tiden halen mellem
benene. Han vil ikke løbe i "galop", men allerhøjst i trav. Jeg ringede så
til min far, og han havde glemt at fortælle mig det, fordi man ikke kunne
mærke noget på ham bagefter. Jeg tror at det kunne være en fibersprængning
eller sådan noget. Kan sådan noget blive værre efter et nogle timer. Jeg har
mærket benene efter, og bevæget alle leddene på benene, uden at det gjorde
ondt (han pev i hvert fald ikke). Han kan en kunst hvor han sidder på
bagpartiet - det vil han ikke gøre nu, heller ikke engang for den lækreste
hundekiks. Er der nogen ideer til hvad det kan være? Hunden er en Labrador
Formel 1, så det er jo en temmelig livlig hund, med hurtige bevægelser.

Jeg skal til dyrlægen kl. 16 i dag, men det kunne jo være at nogen af jer
har haft et lignende problem. Måske har jeg bare brug for at vide, at det
ikke er så slemt - han har jo "kørt skadefrit" i de første mange år.

Mvh. Søren Petersen

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 16-07-02 11:35

Hej
Halter han?
Hvis ikke kan det også være at problemet sidder i halen.
Der er en lidelse, der hedder "vandhale", som er alm. hos Labradors. Men det
forudsætter selvfølgelig at han har været i vandet.
Hilsen Vibeke

Fra : Søren Petersen

Dato : 16-07-02 11:45

Hej

Nej, han halter ikke. Han har godt nok været i vandet, men det var nogle
dage inden, og indtil da "hylet" kom, så har han haft det fint.

Men jeg blev alligevel lidt opmærksom på halen, og han undgår at vifte for
meget med den, men jeg tænkte at det var fordi han havde ondt, og derfor
ikke var glad. Han sidder også på en lidt anstrengt måde, så jeg tror lidt,
at det er bagpartiet af hunden den er gal med.

Mvh. Søren Petersen

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 16-07-02 12:02

Hej
Prøv at læse om "watertail" her, jeg ved fra vores egne labbere at det kan
være meget smertefuldt.
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_svoemmehale.h
tml
Hvis det er det der er problemet bliver han hurtigt frisk igen efter et
besøg hos dyrlægen.
Hilsen Vibeke

Fra : Søren Petersen

Dato : 16-07-02 16:00

Så har vi lige været hos dyrlægen, og i første omgang satsede vi på at der
var betændelse i anal-kirtlerne. Han får behandling til på fredag - og hvis
der ikke er sket nogen bedring, så skal han røntgenfotograferes.

Men han er blevet lidt gladere i løbet af dagen - så det er ikke nær så
hårdt som i morges

Mvh.
Søren Petersen

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 16-07-02 16:07

Det var godt. Så var det altså i den ende at problemet var
Hilsen og god bedring!
Vibeke