Foto
IBM760 5420
Teil 3020
men nu til noget helt anset - 3d fotografe~
Fra : Ole Rosted

Dato : 16-07-02 09:57

Hej,

Jeg var i Legoland igår med mit barnebarn og ønskede at jeg havde mit
gamle ViewMaster 3d camera med. (Det er for længst gået tabt)

Min interesse for 3d fotografering opstod, da min morfar overdrog mig
et gammelt PLAUBEL Makina (tror jeg det hed) til 44 x 111 mm
*glasplader*!!!
Jeg brugte det endnu i 50'erne og kunne stadig få Ilford plader til
det. Dette camera er også gået tabt. Men jeg har endnu betragteren -
en 40 cm høj mahognikasse med messing skydere og knapper.
samt flrere kasser med 3d billeder på glasplader.
Så købte jeg ret ViewMaster 3d camera (72 billedsæt på en 35 mm film)
+ en udstanser til billederne samt et hav af monteringshjul (som jeg
har endnu tilligemed et par betragtere).

Nu kommer spørgsmålet: Er der nogen hér, der véd om 3d cameraer kan
købes frsa NYE???

Der er en del hjemmesdider med 3d cammeraer, men dem jeg har fundet
har allesammen omhandlet ældre udstyr.
Helst ville jeg jo have et digitalt 3d camera, men det er vel at skrue
forventningerne for højt op?

Når jeg ringer til - selv velrenommerede - fotoforretninger aner de
ikke, hvad jeg taler om. Er der nogen hér der er bedre orienterede?

vh. Ole Rosted

ps. Jeg har stadig et Makina camera til 4,5 x 6 cm glasplader. Det er
vel nærmest en museumsgenstand nu.

Fra : Kim Meineche

Dato : 16-07-02 12:32

Jeg ved ikke om man kan købe nye 3d-kamerarer men jeg kender en der
muligvis kan hjælpe dig.
Prøv at kigge på

http://www.sitecenter.dk/sorenhertz

Held og lykke...

Kim Meineche

www.photosub.dk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 16-07-02 17:47

"Kim Meineche" <kim.meineche@vip.cybercity.dk> skrev i melding
> Jeg ved ikke om man kan købe nye 3d-kamerarer men jeg kender en der
> [...]

Jovisst !
Vivitar har et 3D kamera med 35mm film !
Om kameraet er å få tak i i Danmark vet jeg ikke, men her er en likt til en
forhandler som har spesialisert seg på 3d forsatser og kameraer:
http://www.berezin.com/3d/camera.htm

--
Asle Bjerva,Oslo
(Fjern spambait '9' for Email)

Fra : Niels Svendsen

Dato : 16-07-02 21:31

Zeis Ikon lavede i sin tid, en stereoforsats til Contaflex. Det er da
muligt, at der er nogen der stadig laver noget tilsvarende. Man må jo med er
par stykker rør kunne lave en tilpasning til andre kameraer?

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.