Hvor er det hyggeligt at ha' ferie....
Fra : Jesper & Pernille

Dato : 16-07-02 09:14

Hejsa,

så har jeg endelig ferie (det havde jeg nu altså også i går!) og kattene
synes det er SÅ hyggeligt.... Især fordi jeg har temmelig mange ting jeg
skal have ordnet nu hvor jeg har fri! I går ryddede jeg ud i mine gamle
blade og stablede dem omhyggeligt, og 10 minutter senere var stakken
spredt ud over hele gulvet fordi en vis ung dame syntes at glittede
dameblade var det fedeste at lege fræs hen over...

I dag er jeg så gået i gang med at sy burgardiner der kan passe til både
danske og tyske mål, for jeg skal nemlig have tøserne med til Flensburg
om et par uger. Og det er rigtig dejlig nemt at klippe stof når man har
tre meget samvittighedsfulde hjælpere!! Jeg ventede ellers til
morgenfræset var overstået og alle tre katte lå og dovnede i
vindueskarmen. Men i samme øjeblik jeg fik bredt stoffet ud på
stuegulvet (det eneste sted hvor der er plads til den slags øvelser) og
tog målebåndet frem var de meget vågne alle tre!! Ligesom Cæsar synes
Ce'Nedra nemlig at målebåndet er smaddersjovt at lege med... Nu er
nervøs velour jo ikke ligefrem det nemmeste at have med at gøre, og så
snart jeg havde fået det glattet nogenlunde ud så jeg kunne begynde at
tage mål trådte de små hjælpere til. Polgara smuttede ind under stoffet,
Silk angreb den bevægelige bunke med Polgara inde under, og Ce'Nedra
myrdede den anden ende.... Jeg har taget billeder, bare rolig, de kommer
på et tidspunkt når jeg når til det punkt på opgavelisten som hedder
"Kattenes hjemmeside"

Efter lidt diskussion om hvor dødt målebåndet var fik jeg endelig lov
til at måle og sætte mærker. Men saksen....den var i hvert fald ikke
spor død. Og man skal passe frygteligt på når man klipper, for når som
helst kan en lille skovkillingepote sætte et angreb ind!! Og jeg er kun
halvvejs med at klippe endnu...jeg tror dog jeg gemmer syningen til en
dag hvor det er en lille smule køligere

Men hvis ellers burgardinerne bliver færdige så får vi nogle meget fikst
indrettede bure i Flensburg. Så vidt jeg kunne læse på KatteDK-listen er
der vist en del herfra der kommer en eller to dage, så jeg glæder mig
meget til at hilse på Camillas Korater, Helles Kesto og en masse andre
af de korthårskatte som jeg jo ellers ikke ser på udstillingerne fordi
jeg ikke kommer om søndagen

Varme hilsner

Pernille og de tre systueassistenter....

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-07-02 09:23

Hmmmm......jeg synes, at der er hel del ting, som jeg kan
genkende i din beskrivelse

Det lader til, at der er rigtig mange, som skal til Flensborg
- så mon der kommer flere danskere end tyskere

Jeg var lidt spændt på, om jeg kunne få hotel, når jeg var
så sent ude, men det lykkedes heldigvis.

Skal I udstille en eller begge dage ?

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 16-07-02 09:57

Hej Helle,

vi er der begge dage...så der bliver god tid til at beundre misser
Ja, det ligner lidt en dansker-udstilling, der er også flest danske
dommere... I øvrigt synes jeg ikke der er ret mange dommere når de har
alle racer, jeg gad vide hvordan de har tænkt sig at nå det hele? Nå,
måske kommer der heller ikke ret mange katte

Nu har jeg ikke prøvet at være afsted i to dage før, så jeg er lidt
spændt på hvordan Polgara og Ce'Nedra tager det med at overnatte et
fremmed sted. Men mon ikke det går, en seng er vel en seng, og jeg er
der jo så de har en at sove hos *G* Og så ved jeg at Jesper kommer til
at have det hårdt med Silk, han var helt tosset da jeg og pigerne var i
Aars en hel dag, så det bliver da ikke sjovt når det er to dage!

/Pernille (der glææææder sig helt vildt!)

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-07-02 11:28

> Nu har jeg ikke prøvet at være afsted i to dage før, så jeg er lidt
> spændt på hvordan Polgara og Ce'Nedra tager det med at overnatte et
> fremmed sted.

Mine katte bliver smidt ud af soveværelset, når vi skal sove (jeg VIL altså
have min nattesøvn - for mine omgivelsers skyld ), så at være på hotel -
DET er bare HYGGELIGT. Kattene bliver gerne hele natten på at trampe rundt i
sengen og skulle kæle - mindst én gang hver halve time (så hvis jeg ser lidt
klatøjet ud om søndagen på sådan en to dages udenlandsudstilling, så ved I
hvorfor).

Og Pernille, det plejer at være smadder hyggeligt med sådan nogle
dobbeltudstillinger - jeg tog gerne af sted uden kat, hvis jeg ikke havde
nogen, jeg kunne udstille - der er på en eller anden måde en anden stemning
på en udenlandsk udstilling - danskerne holder sammen og man får snakket med
folk, man normalt ikke snakker med (men måske skal man lidt længere ned i
Tyskeland, hvor størstedelen af udstillerne ikke er danskere??)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-07-02 11:29

> Kattene bliver gerne hele natten på at trampe rundt i
> sengen og skulle kæle

Ok, det var sort. Der skulle stå "Kattene bruger gerne..."

MVH Grit

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 16-07-02 11:51

Hej Grit,

> [...]
> hver halve time (så hvis jeg ser lidt klatøjet ud om søndagen på
> sådan en to dages udenlandsudstilling, så ved I hvorfor).

*fnis* det gjorde vores også i starten da de fik lov at være i
soveværelset, men efter et stykke tid var det faktisk overstået så vi
får lov at sove i fred!! Altså når man ser bort fra at Polgara gerne
vandrer spindende og æltende rundt i hele sengen en gang i løbet af
natten, men hun har jo heller ikke boet her så længe..og når de en
sjælden gang leger "Herd of Thundering Beasts" i sengen kl. 5 om
morgenen bliver de smidt ud af soveværelset

> [...]
> og man får snakket med folk, man normalt ikke snakker med (men måske
> skal man lidt længere ned i Tyskeland, hvor størstedelen af

Jeg glæder mig også - især fordi jeg ikke skal gå steward, så får jeg
nok tid til at møde mennesker i stedet for at okse rundt og lede efter
katte som ikke er der hvor de skal være *G*. Så skal jeg bare krydse
fingre for at Ce'Nedra kommer til en kvindelig dommer og en kvindelig
steward, for hun kan stadig ikke li' mænd....

/Pernille og de tre højtsnorkende misser