Loppefrøskaller
Fra : Heidi Falch

Dato : 15-07-02 21:36

Hejsa Gruppe,

Jeg er af en dyrlæge blevet anbefalet at prøve loppefrøskaller til
"min" hest, idet hun - igen - har været på hø-kur en uges tid med tynd
mave ;o(

Hun skal som regel blot *kigge* på andet foder, og puuf - så er der
tynd mave ;o( Denne gang var det af græs (synes dog ikke hun havde
skiftet foder som sådan, men de var selvfølgelig blevet flyttet over
på en anden fold, og det var åbenbart nok *suk*)

Nårh - men nu til spørgsmålet Hvor får jeg fat i disse
loppefrøskaller, og hvad er det egt. for noget?

Jeg synes jeg kan mindes at vi har snakket om dem tidligere - i
forbindelse med/samtidig med en snak om hø-frø, men ikke om jeg da kan
finde det ;o( Så jeg håber, nogen kan/gider svare på det igen.

--
Knus,

Trolden, der med vilje ikke har nævnt racen på hesten det drejer sig
om...

Fra : JN

Dato : 17-07-02 07:39

Loppefrøskaller - jeg tror at det er produktet "HUSK" du tænker på. Kan
købes i alm. dagligvareforretninger.
N.B. For et par måneder siden var der var advarsler om at bruge det i
dk.fritid.dyr.hund. Jeg har indsat et af indlæggene nedenunder. Synd at vi
ikke må nævne vores lille fine hesterace. Men mine 2 "bukke" har det fint
uden det

Hilsen fra Lisbeth

Citat: Det er helt OK. Selve produktet HUSK er jo til mennesker og
brugsanvisningen
er jo baseret på dosis og anbefalinger til mennesker.
At der er lavet et specielt produkt til hunde og katte er helt fint, det
vidste vi ikke. Det er kun godt, fordi så passer anvisningerne til
dyrene.
Jeg vil bare gøre opmærksom på at HUSK til mennesker ikke skal bruges
til
dyr.
Det er også godt, at du gør opmærksom på, at der skal meget væske til.
Nogle hunde og katte drikker ikke så meget, så det er som du siger
vigtigt at holde øje med at de får den nødvendige væske, ellers går
det galt.
Så tak for dit indlæg.
Hilsen Lise Grønbæk