Dele Netexpress forbindelse?
Fra : philip

Dato : 15-07-02 21:37

Kan jeg dele en Netexpressforbindelse med min overbo via en router?
Vi skal selvfølgelig ikke have adgang til hinandens computere. Giver det sig
selv, eller ligger det i opsætningen via tildeling af rettigheder eller
andet?

Mvh Philip

Fra : JK

Dato : 16-07-02 09:29

"philip" <phpe@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sig
> selv, eller ligger det i opsætningen via tildeling af rettigheder eller

Uden af kende det helt store til netexpress, så ville jeg mener at du bare
skal have fat i en hub/eller switch. Så vidt jeg ved, findes der 2 løsninger
af netexpress - én med ATM og en med almindeligt Ethernet - sidstnævnte
skulle vist gerne være med router (?) - hvilken model har du ?

/jk

Fra : philip

Dato : 16-07-02 20:12

Behøver jeg en hub, når jeg har en router?
Det er med ATM

Philip

Fra : Kent Friis

Dato : 16-07-02 20:18

Den Tue, 16 Jul 2002 21:12:27 +0200 skrev philip:
>Behøver jeg en hub, når jeg har en router?
>Det er med ATM

En router og en hub har intet med hinanden at gøre. Faktisk er det
meget normalt at man tilslutter en router til en hub eller switch.

(Dog findes der nogle få "SOHO" routere, der har indbygget hub, men det
må du selv kigge efter om din har).

--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 17-07-02 08:36

"philip" <phpe@worldonline.dk> wrote in message
> Behøver jeg en hub, når jeg har en router?
> Det er med ATM
kommer an på om den har indbygget HUB eller switch ?

Fra : JK

Dato : 17-07-02 09:29

"philip" <phpe@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Behøver jeg en hub, når jeg har en router?
> Det er med ATM

Synd det ikke var ethernet modellen, jeg mener man får en router med, og så
ku' du nøjes med at købe en lille switch/el.hub, men som det er nu...hmm....
der findes vel ATM-routere, men jeg aner 0 om dem og prisen er sikkert
en grim grim ting. Jeg har selv cybercity, og der får man en cisco router
med som klarer alt, man skal bare have en hub/switch og så kører det.

Du kunne også anskaffe en gammel PC og lade den agere "router", det betyder
bare, at denne PC står for internetforbindelsen, og så skal du ha' fat i et
program til at dele forbindelsen (winroute, wingate, winproxy), du skal
stadig have fat i en hub/el. switch + et langt kabel til overboen. Ulempen
er så bare, at du er nød til at have den gamle PC stå tændt hele tiden, og
det koster vel lidt mere strøm end en router.

/JK

Fra : philip

Dato : 17-07-02 18:40

Jeg har en router og en hub, jeg var bare i tvivl om det var nødvendigt med
hubben, hvilket jag forstår nu, at det er.
Jeg ville være glad hvis en kunne svare på, hvordan vi sikrer os, at vi hver
især ikke har adgang til hinandens pc'ere.

Fra : JK

Dato : 18-07-02 07:43

> [...]
hver
> især ikke har adgang til hinandens pc'ere.

I vil kunne se hinanden under netværkssteder (hvis ikke andet er valgt), men
der er ingen adgang til den anden's PC, medmindre vedkommende selv har været
inde og vælge at det skal være sådan. (eksempelvis deling af drev) -
installér under alle omstændigheder en firewall.

/JK

Fra : philip

Dato : 18-07-02 21:10

Så kom der lys over land. Man kan ikke bruge en router, når man har ATM kort
hos TDC.
Og det koster 345,00 i konverteringsudgift.
Bare til oplysning.

Tak for svarene

Fra : XoDeus

Dato : 01-08-02 23:07

Du fortæller at du har en router.
Smid følgende ud:
ATM kort.
Anskaf følgende:
ethernet NIC
hub / switch medmindre indbygget i router.

Ring til tdc
fortæl dem følgende
dit kundenummer.
konvertering fra atm til pppoe ( det tager 25 min)(gratis)

fjern din lusen fra 10baseT på dit modem (formoder det er et siemens)
sæt den ind i atm hullet.
forbind dit modem til router.
forbind router med crossed rj45 til uplink på hub/switch.
forbind dine ethernet pc'er til hub/switch med lige rj45.

simpelt??

//XoDeus