Detaljer.
Fra : Borger Louis

Dato : 15-07-02 20:14

Hej!

I forbindelse med disse "afstemninger" om yndlings-finesse,
og bedste rock-nummer osv,
har jeg tit tænkt over ting jeg ville gøre anderledes ved enkelte sange.
Selvfølgelig indenfor numrets grænser.
Altså det nytter ikke at sige "hele Aqua's repetoire skal laves om"
Jeg kommer til at tænke på det nogen gange,
og spørger jer:
Hvis i var musikere er der så en detalje(r) ved en sang,I kender,
som I kunne tænke jer at gøre anderledes,og hvad?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-07-02 20:32

Borger Louis wrote:
> [...]
> Hvis i var musikere er der så en detalje(r) ved en sang,I kender,
> som I kunne tænke jer at gøre anderledes,og hvad?

Ahhh.. Det her skal nok blive endnu en dejlig negativ tråd om hvad folk ikke
kan li'!!

/Sarkasme fra

Jeg ved godt jeg ikke selv stråler som en sol, men jeg kom lige til at tænke
på det i dag da jeg læste lidt her i gruppen...

Mvh

-Sune

Fra : Astrid

Dato : 15-07-02 20:51

"Borger Louis" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis i var musikere er der så en detalje(r) ved en sang,I kender,
> som I kunne tænke jer at gøre anderledes,og hvad?

Hvis jeg var ham fra Saybia ville jeg lade være med at synge i falset, der
hvor han synger "Toniiiiight" (ud over at jeg nok i det hele taget ville
lave noget andet, men lad nu det ligge)

Hvis jeg var trommeslager i Genesis (var det Phil på det tidspunkt) og havde
lavet fill'et til "Land of Confusion" ville jeg ærgre mig gul og grøn over
hvor Safri Duo-agtigt det lyder. Og så ville jeg lave det om, sådan,
retrospektivt, og håbe der ikke var nogen der lagde mærke til det, altså når
det udkom på den næste Genesis Greatest-CD.

Hver gang jeg hører A-ha's "Forever not yours" ærgrer det mig at de ikke
fandt på noget spændende at gøre med den akkord, der kommer mens de synger
"youuuurs". Men så igen, nummeret er så intetsigende, at hvis man prøver at
gøre det interessant er der ingen der køber det.

Jeg synes ikke Aquas repertoire skal laves om. Faktisk kunne Barbie Girl
være et uhyre interessant nummer hvis det blev sunget af Transvision Vamp
eller evt. Marilyn Manson. Det var selveste Aqua der skulle laves om, om
noget.

/astrid

Fra : Janus Høi

Dato : 15-07-02 21:20

"Astrid" <astridity@dont.even.bother.tv> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg var ham fra Saybia ville jeg lade være med at synge i falset, der
> hvor han synger "Toniiiiight" (ud over at jeg nok i det hele taget ville
> lave noget andet, men lad nu det ligge)

Som for eksempel at vaske dit hår?
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Astrid

Dato : 15-07-02 21:51

"Janus Høi" <hoi***@jagi.com> wrote in message
> Som for eksempel at vaske dit hår?
> --

Efter lige at have kigget på billederne på bemeldte non-existente bands
hjemmeside må jeg jo nok konstatere, at det slet ikke ville være en
upassende ting at foretage sig.
Jeg tænkte nu mere på at passe en tankstation eller læse cand. merc.

/astrid

Fra : AJC

Dato : 15-07-02 23:18

"Astrid" <astridity@dont.even.bother.tv> wrote in message

> [...]
at
> gøre det interessant er der ingen der køber det.

Suk!
Jeg går ud fra at du til din næste fødselsdag ønsker dig en ordentlig
musiksmag!

Mvh
AJC.

Fra : Astrid

Dato : 15-07-02 23:50

"AJC" <benny@abba.se> wrote in message
> [...]
> at
> >

> Suk!
> Jeg går ud fra at du til din næste fødselsdag ønsker dig en ordentlig

Jamen det er da godt at du kan være smagsdommer her i gruppen. Jeg har ikke
den samme smag som dig, er jeg så en troll? Er jeg en troll nu? Åhr
pleeeeeease ... jeg vil osse være en troll!

/astrid

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 16-07-02 06:18

> [...]
> den samme smag som dig, er jeg så en troll? Er jeg en troll nu? Åhr
> pleeeeeease ... jeg vil osse være en troll!

Hmm. Har AJC overtaget Åge Halldorsons job??(Bare med lidt mere smag)

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-07-02 08:01

Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:

> ikke

> Hmm. Har AJC overtaget Åge Halldorsons job??(Bare med lidt mere smag)

Det uhyggelige (og så vidt jeg husker, et af tegnene på dommedags komme)
er, at AJC tilsyneladende har endnu mindre smag end Åge.

/David

Fra : Kasper Aae

Dato : 17-07-02 13:12

On Tue, 16 Jul 2002 09:00:32 +0200, David Rasmussen
<pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote:

>Det uhyggelige (og så vidt jeg husker, et af tegnene på dommedags komme)
>er, at AJC tilsyneladende har endnu mindre smag end Åge.

Der skal vel være fire ryttere før apokalypsen kommer?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-07-02 16:06

Kasper Aae wrote:

> Der skal vel være fire ryttere før apokalypsen kommer?

+ Bo Warming og Søren Mosegaard?

/Robert

Fra : Astrid

Dato : 17-07-02 16:13

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> + Bo Warming og Søren Mosegaard?

.... og grant skuede jeg på himmelens hvælving: AJC på en rød, ildspyende
flame-hest, Aage på en leverpostejsbrun Dansktop-hest, Bo Warming på hadets
gustengule hest og ... hvad for en slags hest skal vi give Søren? Og ned fra
himmelen faldt Guds støbeform til Trine Michelsen hvilket forårsagede at
solen i fire timer blev sort af de umådelige mængder ristede løg, der
hvirvledes op, eller hvordan er det nu, det har jeg læst et sted ...

Og så vidste jeg jo, at det var slut på verden som vi kender den i dag.

/astrid

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-07-02 16:27

Astrid wrote:

> [...]
> flame-hest, Aage på en leverpostejsbrun Dansktop-hest, Bo Warming på hadets
> gustengule hest og ... hvad for en slags hest skal vi give Søren?
En gammeldags trægyngehest?
Så kan han altid brænde den bagefter og sælge den på auktion.

> Og ned fra
> himmelen faldt Guds støbeform til Trine Michelsen
Mon ikke det er Jørn Ege's støbeform? ;)
Gud har vist ikke haft meget med den krop at gøre de sidste mange år.

> hvilket forårsagede at
> solen i fire timer blev sort af de umådelige mængder ristede løg, der
> hvirvledes op, eller hvordan er det nu, det har jeg læst et sted ...

Den er god nok. Et sikkert tegn på apokalypsen er store mængder
ristede løg.

/Robert

Fra : Borger Louis

Dato : 17-07-02 16:25

> [...]
> hvirvledes op, eller hvordan er det nu, det har jeg læst et sted ...
>
> Og så vidste jeg jo, at det var slut på verden som vi kender den i dag.

Så meget for denne tråd.
Jeg troede andre måske havde haft samme tanker,
men selvfølgelig er det dybest set dumt at tænke i de baner.
Glem det.

Fra : Astrid

Dato : 17-07-02 16:54

> Så meget for denne tråd.
> Jeg troede andre måske havde haft samme tanker,
> men selvfølgelig er det dybest set dumt at tænke i de baner.
> Glem det.

Jeg prøvede fakstisk. Det er bare meget svært at finde noget musik man kan
lide, og trods alt gerne vil ændre på. Den med Genesis var eneste undtagelse
for mit vedkommende, jeg kan godt lide Land of Confusion, og jeg synes
tromme-fill'et er fedt, men efter at det er blevet skamredet af Safri Duo er
det måske en anelse kliché-agtigt.

Når man så kommer til at skrive om al det musik man ikke kan lide og gerne
ville ændre lidt på, føler de som godt kan lide musikken sig stødt på
manchetterne. De vil også lige have lov at sige noget, og så ruller
Domino-effekten.

/astrid

Fra : Kasper Aae

Dato : 17-07-02 22:01

On Wed, 17 Jul 2002 17:05:36 +0200, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

>+ Bo Warming og Søren Mosegaard?

Hmm, ja, med Gerner som substitut, hvis én af ovenstående skulle blive
forhindret.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-07-02 22:26

Kasper Aae <nospam@for.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ommbjuccaumsl48vupbkhqqgpm904c1lrc@4ax.com...

> Hmm, ja, med Gerner som substitut, hvis én af ovenstående skulle blive
> forhindret.
>
> --
> Kasper Aae
>
> E-mail: rbb at rocketmail.com
_________

Hvem fanden er AJC - Hvem fanden er Bo Varning - Hvem fanden er Søren
Moesgård. Gerner ved jeg godt hvem er, han vogter over god opførsel i
nyhedsgrupperne, så pas på ham, i banditter, hæhæ..
Men bortset fra det, fik i så nået at slå grasplæne i dag?, eller har i
siddet her og pludret hele dagen.

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-07-02 08:22

Er det den her du mener? : )