Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera uden manuel focus
Fra : Søren

Dato : 15-07-02 19:53

Hej

Jeg har kigget på et Olympus 720 UZ. Det eneste problem jeg kan se der er
med dette kamera er, at der ikke er manuel focus på denne model.

Hvor stort et problem er den i den virkelige verden ?

Jeg skal bruge kameraet til billeder af børn, naturen, feriebilleder osv.

Søren

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 15-07-02 21:25

Hej Søren

> [...]
>
> Hvor stort et problem er den i den virkelige verden ?
>
> Jeg skal bruge kameraet til billeder af børn, naturen, feriebilleder osv.

Jævnfør Olympus har den faktisk manuel fokus:

Focusing: TTL system auto focus (contrast detection system) with
focusing range:
Wide 0.1 m - infinity; tele 1 m - infinity.
Manual focus with gauge with focusing range 0.1 m - infinity (wide and
tele).

Hentet fra http://www.olympus.dk/digital/c720uz.htm - klik på "Tekniske
data" i højre side.

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : peter jensen

Dato : 23-07-02 00:33

Anders C. Madsen <webmaster@digitalfotografen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D332F91.8090004@digitalfotografen.dk...
> [...]
> Wide 0.1 m - infinity; tele 1 m - infinity.
> Manual focus with gauge with focusing range 0.1 m - infinity (wide and

Det er desværre ikke korrekt. Nu er den jo ikke kommet hertil endnu, men
amerikanere som har købt C-720UZ har netop klaget over at manuel focus, som
var en feature der eksisterede i forgængeren C-700UZ, er taget ud af den nye
C-720UZ. Så med mindre det er en anden model vi får i Europa er det ukorrekt
info de har på deres hjemmeside.