MS Windows
briani 27239
Problemer med xp og explorer
Fra : Noureldina

Dato : 15-07-02 17:22

Efter at være kommet hjem fra ferie har min computer, eller rettere sagt
windows, opført sig underligt. Det er kun min mor (ikke god til computere),
der har brugt den imens, men hun mener ikke hun har lavet noget...?! Efter
genstart og dobbeltklik på Denne Computer kommer fejlmeddelelsen:

Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry
for the inconvenience

Dette kan dog afhjælpes ved at først åbne Dokumenter og derefter virker
Denne Computer normalt.
Så er det problem "løst", mere uløseligt er den næste. Efter dobbeltklik på
Internet Explorer kommer denne felmeddelelse:

Internet Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry
for the inconvenience

Man kan dog komme på Internettet ved at åbne f.eks. Denne Computer, og så
skrive en web-adresse i adresse linjen. Nogle gange afhjælper det også
problemet med Internet Explorer, men langt fra altid. Og hvis det hjælper,
kommer problemet gerne igen efter en 5 minutters tid.

Efter de to fejlmeddelelser kan man så vælge at sende en rapport til
Microsoft, ikke at sende, eller debugge (som starter ingenting overhovedet)

Hvem ved måske er det bare et spørgsmål om tid. Normalt er den her slags
fejlmeddelelser en engangforestilling, men det er ikke tilfældet her. Det
kan være det er derfor Microsoft ikke ligefrem kommer med mange
fejlfindingsmuligheder. Jeg prøvede også at kigge i deres Knowledgebase, men
fandt ikke noget.

Håber der er nogen der kan hjælpe....!!!!!

På forhånd tak

- Rikke Bendlin =)

Fra : dion

Dato : 15-07-02 20:21

Jeg har haft lidt knas i den retning på windowsXP, men det forsvandt efter
en eller to XPgenstart.

Hvis du havde en kopi -taget før problemerne begyndte- af dit
systempartition kunne du løse problemet ved at overskrive hele partitionen
med kopien. Det tager kun ca.10 minutter at lave/restore sådan en
partitionbackup med Ghost eller PowerQuest driveImage.
Hvis du ikke rigtig ved hvordan det gribes an vil jeg anbefale
DriveImage2002, også kaldt DriveImage6. Den ordner det hele (inkl. dannelse
af en backup partition på din harddisk) ved letforståelige wizzards.
--------------
original message from <Noureldina@mail.dk> :

Fra : Mathias

Dato : 16-07-02 11:10

> Hvis du havde en kopi -taget før problemerne begyndte- af dit
> systempartition kunne du løse problemet ved at overskrive hele partitionen
> med kopien.

Hvorfor ikke bare bruge systemgendannelse?

-Mathias

Fra : dion

Dato : 16-07-02 11:35

Fordi systemgendannelse kun vedrører en lille del af al hvad der foregår.
Kun gendannelse af hele systempartitionen sletter alle dårligdomme
inkl.virus.
original message from <pladderballe@sol.dk> :

Fra : Noureldina

Dato : 16-07-02 17:33

Nogle gange skal computeren bare stå en dags tid og tænke over tingene. I
dag virkede den fint, men hvem ved, måske dukker problemet op i morgen igen

Jeg prøvede System Restore, men det hjalp ingenting!

- Rikke =)