Nogen der kender "Microstar MS-645E-MAX2-L~
Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 15-07-02 17:11

Er der nogen som kender dette bundkort og kan det anbefales
Det er til et ganske nyt system

http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310228&kat

Mvh
Bjarne mortensen

---

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-07-02 21:01

Har en kammi der bruger det, hvis jeg ikke husker galt. Godt og stabilt, men
ikke det bedste performance board, det er hvad jeg har hørt fra ham.

Jonny.

Fra : Dan

Dato : 15-07-02 21:48

"Bjarne Mortensen" <bjarne@bjarne-m.dk> wrote in message
> Er der nogen som kender dette bundkort og kan det anbefales
> Det er til et ganske nyt system
> ----------------
Du kan læse en test af kortet her .
http://makeashorterlink.com/?M25534541

Fra : o&u

Dato : 16-07-02 10:15

On Mon, 15 Jul 2002 18:11:19 +0200, "Bjarne Mortensen"
<bjarne@bjarne-m.dk> wrote:

>Er der nogen som kender dette bundkort og kan det anbefales
>Det er til et ganske nyt system
>
>http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310228&kat
>
>Mvh

Jeg har lige fået kig på samme bundkort. Det har flere fordele: usb2,
raid, lan, hardware lyd, fsb 533 support.

Det har sis 645dx chipset og een af fordelene herved er, at et
almindeligt agp kort agp2x/4x kan bruges på det. På intel 845e/g kan
kun agp4x (1.5 volt) bruges, ud over onboard grafik, og der skulle
ifølge tomshardware ske ulykker, hvis det ikke overholdes.
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q3/020708/i845e-16.html

Det kan godt være, at intel 845e/g har overhalet sis lidt.

Et kort som epox 4ga4 a koster omtrent det samme (er uden raid).

Mon ikke det kun er spils framerate, at man kan vurdere om det er et
performance kort ? (jeg spiller ikke).

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 16-07-02 11:29

review:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/motherboards/article.php/1121091

super anmeldelse. Men core voltage kan kun opjusteres med 0.1 volt.

Men det er bare et spørgsmål om at ændre Vcore-default for cpu'en,
f.eks. til 1.65, - og så har man 1.75 max.

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=c4930d7fd87423a38c035ee6b1bb25e5&threadid=74707

Jeg har gjort det samme på et s370 fcpga2 bundkort, msi 815 ept, med
en celeron tualatin 1200. Bundkortet ville kun give max. 1.6 volt. Men
default blev ændret til 1.65 volt. Nu kører den ved 1.675 volt, 1512
Mhz stabilt, 1560 max.
VID-koderne er naturligvis anderledes placeret på s370. Men kortet som
intel angiver for cpu'erne er som regel set fra ben siden på cpu'erne.
Det vil sige, at kortet kan direkte anvendes under soklen, hvor ben
kan forbindes med print-korrektur-lak (det kan fjernes igen).

mvh

John

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 16-07-02 17:26

o&u wrote:

> [...]
>
> Et kort som epox 4ga4 a koster omtrent det samme (er uden raid).
>
> Mon ikke det kun er spils framerate, at man kan vurdere om det er et

Jeg må indrømme, at jo mere jeg hører om dette kort så bliver det vist mit
valg.
Mit allerførste valg var egentlig et SY-P4S-645DX DRAGON Ultra men så fandt
jeg MSI bundkortet og jeg synes det giver lidt mere valuta for pengene, også
efter at have læst testen, som der var en henvisning til lidt tidligere i
tråden.

Takker for alle link synspunkter
Mvh
Bjarne Mortensen

---

Fra : Denny Petersen

Dato : 21-07-02 12:01

Jeg har en Microstar MS-645E Max2-LRU bundkort.
P4 1800@2400 MHz
768 MB DDR-SDRAM PC2700 Samsung
Asus GeForce4 Ti 4200 ( ca 9600 i 3Dmark2001 Se ) er ikke OC.
2 stk. IBM 120GXP 80GB (average 73215.3kps i HD Tach v2.61 )

M.v.h. Denny

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 21-07-02 17:26

"Denny Petersen" <denny@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Asus GeForce4 Ti 4200 ( ca 9600 i 3Dmark2001 Se ) er ikke OC.
> 2 stk. IBM 120GXP 80GB (average 73215.3kps i HD Tach v2.61 )

Og er du tilfreds med det bundkort, altså ingen fejl, blå skærm osv.????
Jeg havde tænkt mig der skulle en 2.26 mhz processor i.
En Triplex Millennium Silver Ti-4200 64MB grafikkort.
og 768 MB DDR-SDRAM PC3200 (da prisen på PC2700 ram nærmer sig PC3200
meget)
og mine 2 gamle HD'er som er Segate barracuda 40GB
Pioner DVD-drev samt Lite 24x12x32 brænder
Og en eller anden kabinet, sansynligvis Chieftec.

Mvh
Bjarne Mortensen

---

Fra : Denny Petersen

Dato : 21-07-02 18:11

> [...]
> og mine 2 gamle HD'er som er Segate barracuda 40GB
> Pioner DVD-drev samt Lite 24x12x32 brænder
> Og en eller anden kabinet, sansynligvis Chieftec.

Ja jeg er meget tilfreds med bundkort det kører uden problemer.

SYSTEM ER :
Microstar 645E Max2-LRU Bundkort
P4 1800@2400 Mhz ( In a Box )
768 MB DDR-SDRAM PC2700 Samsung
Asus GeForce4 Ti 4200 ( ca 9600 i 3Dmark2001 Se ) er ikke OC.
2 stk. IBM 120GXP 80GB (average 73215.3kps i HD Tach v2.61 )
Asus DVD-E616 drev
Plextor 40x12x40 brænder
Addtronics 7896A filserverkabinet
Papst 1x92mm 23dBa. 2x80mm 12dBa. blæser
Chifttec 300W PSU.

M.v.h. Denny