hvordan får man kræsne katte....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-07-02 16:49

hvordan får man kræsne katte til at spise kyllingelår??*G*

efter et besøg i det lollandske fik jeg den "vilde" ide at jeg ville prøve
at servere kyllingelår for tropperne... vidste jo af erfaring at de med
velbehag gnaskede kalkun og oksekød i sig når det var skåret ud i store
tern.....
men hvad skete der??
alle som en glor de dumt på det skide lår... kun rasmine har mod nok til at
stikke en klo en til den og hive lidt i den.... men smage???
aldrig i livet....

det skulle jo være så godt for tænderne med nogle friske ben at gnaske
i..... men hvordan hulen for jeg dem overtalt til at smage???
--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 17:13

Sabina skrev

<det skulle jo være så godt for tænderne med nogle friske ben at gnaske
i..... men hvordan hulen for jeg dem overtalt til at smage???>

tjaa vi ved jo at hvis katte sætter sig i hovedet at vi
prøver at "forgive" dem er der ikke meget håb, du kan
prøve at give lårene (kyllingernes ikke dine *GG*) et
lille opkog, det er som om at det giver en mere "til-
talende" duft

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-07-02 17:20

Tjah, min erfaring er, at man ikke får dem til noget *G*

Her i huset fordeler "kyllinge-lysten" sig sådan, at Gaby elsker kyllingeben
(dog ikke så meget som vores nu afdøde Theobald gjorde, han flåede
skraldeposen op, hvis vi havde smidt kylling ud). Aurora og Emily synes til
gengæld det er dybt uinteressant. De bliver til gengæld helt vilde i varmen,
når vi serverer daggamle kyllinger - noget Gaby overhovedet ikke vil røre
ved!

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-07-02 19:46

In article <raCY8.5543$Yf1.428363@news010.worldonline.dk>, Sabina
Hertzum <sabina@worldonline.dk> wrote:

> det skulle jo være så godt for tænderne med nogle friske ben at gnaske
> i..... men hvordan hulen for jeg dem overtalt til at smage???

Øhm.. de er rå, de lår, ikke? Jeg tænker på den tråd vi havde for nogen
tid siden, hvor min navnesøster påpegede, at friske fjerkræknogler er
OK, men de tilberedte splintrer og er halvfarlige, hvis man er uheldig.
Men det ved du nok selvfølgelig godt, og så må du undskylde

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-07-02 20:36

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@macx.com> wrote:

> [...]
> fjerkræknogler er OK, men de tilberedte splintrer og er halvfarlige,
> hvis man er uheldig. Men det ved du nok selvfølgelig godt, og så må

helt ok*G* og naturligvis er de rå... eller rettere.. næsten rå*G*
jeg prøvede lige mariannes råd med at give dem et hurtigt opkog ( eller
rettere... varme dem en anelse i microen) det virkede tilsyneladende...*G*
lige nu render rasmine ihvertfald rundt med hendes helt egne stjålede
kyllingelår*G*

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-07-02 20:49

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@macx.com> skrev i en meddelelse
> Øhm.. de er rå, de lår, ikke? Jeg tænker på den tråd vi havde for nogen
> tid siden, hvor min navnesøster påpegede, at friske fjerkræknogler er
> OK, men de tilberedte splintrer og er halvfarlige, hvis man er uheldig.

Øh, det er altså lidt forskelligt hvad der anbefales. I min nyeste kattebog,
skrevet af en dansk dyrlæge, står der, at det er helt i orden at give dem
kyllingeben (nej, det er ikke JBH *G*). Og gennem de ca. 30 år jeg har boet
sammen med katte, der fra tid til anden får lov at gnave kyllingeben, har
jeg aldrig oplevet nogen problemer med det, så jeg bliver altså ved. Under
alle omstændigheder er de små ikke vilde med det, så det dør vel ud af sig
selv.

Et andet sted har jeg i øvrigt læst, at man må give dem de små ben, men ikke
de store.

Mvh. Else.

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 21:39

Hej Else
Jeg har også altid ladet dem få det, selv om de har
været kogt/stegt, det er sådan nærmest i selvforsvar
for at jeg ikke skulle dø af sult mens jeg jog dem
fra tallerkenen, og jeg har heller ikke haft problemer

Fra : Kate

Dato : 16-07-02 21:18

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> sig selv.
>
> Et andet sted har jeg i øvrigt læst, at man må give dem de små

Ja, min dyrlæge sagde det samme da jeg spurgte til det med råt kød i
alt almindelighed. Han sagde at forskellen på katte og hunde er at
hunden knaser benet og kattene nærmest rasper det og derfor kunne man
sagtens gi' det til kattene men absolt ikke til hunde. Jeg har bare
ikke prøvet endnu fordi der hvor jeg handler har de altså kun hotwings
og krydrede lår eller hele kyllinger og så vild er _jeg_ ikke med
kylling.

Kate

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 15-07-02 22:56

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote:
*snip*

Jeg ville have foreslået dig at knuse noget af deres tørfoder og drysse
kyllingelårene med det...måske det kunne virke tillokkende?
Jeg ved ihvertfald at når man vil lokke en kræsen ilder til at spise noget
nyt, så skal man være dybt kreativ, men nu ved jeg ikke om katte oxo er
olfaktoriske rovdyr eller om de lærer hele livet igennem hvad der er mad...

-Sidsel

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-07-02 23:23

Sidsel L. Espersen <stalia@macfat.dk> wrote:
> [...]
> noget nyt, så skal man være dybt kreativ, men nu ved jeg ikke om
> katte oxo er olfaktoriske rovdyr eller om de lærer hele livet igennem

det skal jeg huske til næste gang det fif*GG*
indtil videre hjalp det ihvertfald på rasmines interesse at de fik lidt tid
i microen inden....
kæresten er dog utilfreds fordi hun tyvstjæler det og efterlader det alle
vejne*GGG*
men alt i alt synes jeg det gik godt så skal de to andre bare lære det
)