Kattesprog - Hvad betyder det her ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 15-07-02 16:44

Hej alle,

en jeg kender har en søster som bor sammen med sin kæreste. De er vist
nok lige flyttet her til Sjælland, og har i den anledning købt en lille
hun-killing.

Jeg er ikke helt sikker på hvor længe de har haft den (men jeg tror kun
en uges tid). Den er dog begyndt at tisse på sengen. Det kan vel være
almindelig utryghed ?

Det jeg dog undrer mig mere over, at at Caroline siger den går baglæns
(iflg. hendes søster) hen mod søsterens kæreste ? Det er iflg. Caroline
kun kæresten den gør det med.

Er der nogen af jer der har den fjerneste ide om hvad det kan være ? Har
I iøvrigt nogle gode råd til hvordan man kan vænne sådan en lille
størrelse af med at tisse i sengen ?

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-07-02 16:59

On 15/07/2002 17:44, in article MPG.179d0c3e27aa4f09896f4@news.cybercity.dk,
"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen af jer der har den fjerneste ide om hvad det kan være ? Har
> I iøvrigt nogle gode råd til hvordan man kan vænne sådan en lille

Bruger den nogensinde bakken? Hvis ikke, skal den lære det først Giv den
flere bakker... Hvis ja, er det et tegn på utryghed eller "dominans". Kan
katten være jaloux på søsteren?

Hvordan vænne hende af med at tisse i sengen? Det nemmeste er vel ikke at
lade killingen være ubevogtet i soveværelset - luk døren!

Hvor gammel er killingen? Hvor gammel var den da de købte hende? Er det en
kat fra et hjemligt miljø eller fra en gård? Har den haft ude-muligheder
hvor den kom fra?
Har dyrlægen set på killingen og erklæret den sund og rask?

At gå baglæns hen til en - vise bagdelen - er et tryghedstegn Sådan gør
killinger til deres mor når de vil "vaskes". Katte snuser også hinanden bagi
som en venlig hilsen. At vende ryggen til er et tillidstegn fra kattens
side.

Der er mange faktorer der gør sig gældende når man skal finde ud af hvorfor
katte gør hvad de gør
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 15-07-02 17:26

> [...]
bagi
> som en venlig hilsen. At vende ryggen til er et tillidstegn fra kattens

*G* det ville jeg aldrig have gættet på.. når jeg vender ryggen til Dennis
er det absolut ikke positivt! *L*

Mette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-07-02 19:44

>. når jeg vender ryggen til Dennis
> er det absolut ikke positivt! *L*

Kunne det skyldes at du trods alt ikke er en kat? *L*

Mvh Maria

Fra : Niels Peter

Dato : 15-07-02 18:21

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i en meddelelse

(...)
> Det jeg dog undrer mig mere over, at at Caroline siger den går baglæns
> (iflg. hendes søster) hen mod søsterens kæreste ? Det er iflg. Caroline
> kun kæresten den gør det med.

Du ved vel ikke tilfældigvis, hvor gammel katten er?
Den der adfærd med at bakke hen til nærmeste tilgængelige han vækker visse
mistanker hos min "indre gamle gris" ....

Niels Peter
www.bluewhite.dk