16 port switch
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 15-07-02 14:46

Hej
Hvad skal man kigge efter hvis man skal bruge en 16port switch til en mindre
virksomhed. Switchen behøves ikke at være alt for dyr...
Er der nogle der har nogle gode eller dårlige erfaringer?

Mvh
Thorbjørn Jørgensen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 15-07-02 20:24

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virksomhed. Switchen behøves ikke at være alt for dyr...
> Er der nogle der har nogle gode eller dårlige erfaringer?

Jeg har gode erfaringer med LevelOne-udstyr som vi bl.a. benytter i et
netparty jeg er/var med til arrangere, men det skal dog også siges at
Area99.dk havde problemer med at få skidtet til at virke (måske fordi det er
låneudstyr, det ved jeg ikke. Det udstyr vi plejer at bruge er nemlig ikke
låneudstyret, men noget af det nye vi tester for dem da deres
hoveddistibutør i Danmark/Norden bor i den samme lille by som os).

Ellers har jeg hørt mange positive ting om SMC, HP og Selvf. Cisco

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 16-07-02 00:07

Hej igen...
Jeg undskylder lidt at jeg igen har stillet et lidt fjollet spørgsmål, som
der faktisk er blevet stillet lignende flere gange, med svar til...

> [...]
> låneudstyret, men noget af det nye vi tester for dem da deres
> hoveddistibutør i Danmark/Norden bor i den samme lille by som os).

Lige LevelOne er jeg ikke stødt på så mange gange før, og har heller ikke
kunne finde nogle større end 8 ports i danmark. Kender du en forhandler?

> Ellers har jeg hørt mange positive ting om SMC, HP og Selvf. Cisco

Lige med HP og Cisco synes jeg at prisen begynder at gå op i den mere
pebrede ende, men hvis der er nogle der kan fortælle mig hvorfor forskellen
mellem to switche med det samme antal porte og hastighed, kan være så stor,
så var det nok også en mulighed...

Mvh
Thorbjørn Jørgensen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 16-07-02 14:02

> Lige LevelOne er jeg ikke stødt på så mange gange før, og har heller ikke
> kunne finde nogle større end 8 ports i danmark. Kender du en forhandler?

*Host* Mig selv, sagde hunden.*Host*

Men der findes selvf. mange andre f.eks.:
http://www.attech.dk
http://www.itbutikken.dk

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-07-02 17:49

> Lige LevelOne er jeg ikke stødt på så mange gange før, og har heller
ikke
> kunne finde nogle større end 8 ports i danmark. Kender du en
forhandler?

Prøv www.computerstore.dk

De har både LevelOne og NetGear, som du nok også bør kigge på.

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-07-02 21:57

Thorbjørn Jørgensen skrev:
> [...]
forskellen
> mellem to switche med det samme antal porte og hastighed, kan være

Læg mærke til én ting, som er altafgørende for prisen: managed eller
unmanaged.

Derudover kommer faktorer som: forberedt for rackmontering (koster
ekstra), antal blæsere (0, 1, 2, 3, ...), intern eller ekstern trafo,
MDI eller MDI-X autodetection osv.osv.osv.

-------
Tomas