Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
alm. spejlreflks kamera til en billig peng~
Fra : john D

Dato : 15-07-02 13:06

Hej

Da jeg står og skal på ferie meget snart, og ikke har noget "ordentligt" har
jeg overvejet om det er muligt at købe et ok kamera til omkring 2-3500 kr ?
Hvad skal jeg kigge efter når jeg er ude og se på kamera, nogen
mærker/modeller jeg skal gå efter ?

på forhånd tak

Fra : john D

Dato : 15-07-02 13:46

"john D" <jj@noemail.com> wrote in message news:agudr9$ofe$1@sunsite.dk...
> [...]
?
> Hvad skal jeg kigge efter når jeg er ude og se på kamera, nogen

ups
har lige fundet et par stykker hos Japan Photo
Nikon F65 til 3500
Nikon F55 til 3000
Minolta Dynax 5 til 3200
Canon EOS 300 til 3200

Hvilket et kan anbefales og kan de skaffes billigere ?

Fra : max

Dato : 15-07-02 16:42

> [...]
> Minolta Dynax 5 til 3200
> Canon EOS 300 til 3200
>
> Hvilket et kan anbefales og kan de skaffes billigere ?

Køb brugt - Mange skifter til digital i disse tider, så der er
rigtig gode tilbud.. den blå avis, Fotografica eller foto CAV
i København.. mvh max

Fra : hljensen

Dato : 15-07-02 20:05

"max" <maxarte@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Køb brugt - Mange skifter til digital i disse tider, så der er
> rigtig gode tilbud.. den blå avis, Fotografica eller foto CAV
> i København.. mvh max

ok tak

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 15-07-02 23:14

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in
news:FWBY8.5535$Yf1.425708@news010.worldonline.dk in dk.fritid.foto:

> Køb brugt - Mange skifter til digital i disse tider, så der er
> rigtig gode tilbud.. den blå avis, Fotografica eller foto CAV
> i København.. mvh max

og så er der selvfølgelig dk.marked.privat.foto, der er skabt til det samme
:]

/Søren Hjelholt

Fra : John

Dato : 15-07-02 13:50

"john D" <jj@noemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
?
> Hvad skal jeg kigge efter når jeg er ude og se på kamera, nogen

Alle de store mærker, har en model i den prisklasse, og som Canon bruger
anbefaler jeg selvfølgelig Canon EOS 300
--
MVH
John K Hansen

Fra : hljensen

Dato : 15-07-02 20:05

"John" <hansenjnospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Alle de store mærker, har en model i den prisklasse, og som Canon bruger
> anbefaler jeg selvfølgelig Canon EOS 300

ok , hvordan er kvaliteten ?

Fra : John

Dato : 15-07-02 21:40

"hljensen" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse

> "John" <hansenjnospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ok , hvordan er kvaliteten ?

Tja, hvis man skal være strengt objektiv, tror jeg der er meget lille
forskel i kvaliteten på de store mærkers modeller i denne prisklasse (Nikon,
Canon, Minolta, Pentax og evt Sigma). Så hvorfor så vælge Canon? Den er
meget hurtig til at focusere, måske den hurtigste, og med en USM linse
(f.eks den billige standard 28-90mm linse), er den tilmed blandt de absolut
mest tyste, uanset prisklasse. Og som det eneste i klassen, hele 7
focuserings punkter. Samt et 35 zoners lysmålings-system, som er kopieret
fra de langt dyrere modeller. Og ud over de samme eksponerings programmer,
som konkurrenterne har, er der også Canons unikke automatiske
skarpheds-dybde-program. Og så en lille skæg detalje: Når du loader en film,
spoles den helt ud, således du starter bagfra. Og ruller altså filmen ind,
efterhånden som der skydes. Fidusen? Hvis du åbner ved en fejltagelse,
ødelægger du ikke de billeder du har taget. Samtidigt har du bedre styr på
støjen, når man tager det sidste billede. Der skal kun spoles et pat
centimeter, så er filmen inde. Er der aldrig nogen der har prøvet at tage
det sidste billede midt i en tale eller lign? Og så sidde og vride sig, mens
kameraet støjende spoler film tilbage? Her spoles der, når man loader
filmen, og det er man selv mere herre over, hvornår skal foregå. På mit eget
EOS 30 kan man iøvrigt vælge mellem to tilbagespolings metoder: Hurtig eller
lydløs (næsten, altså).
Tilbehør er der en del af, og selv om det er dyrt, er det billigere end
konkurrenternes. Øhh...eller ihvertfald billigere end Nikon og Pentax.
Læs iøvrigt mere her : http://www.canon-europa.com/products/products.html
--
MVH
John K Hansen