Dreamweaver MX og mac OS 9.1
Fra : Elle

Dato : 15-07-02 12:47

Hej - jeg vil lige høre, om andre har problemer med Dreamweaver mx på deres
"gamle" maskiner. Jeg kører en 8500 (G3) med 9.1 -

og den fryser og bomber i en uendelighed.

Kender nogen problemet? Og bør jeg købe et andet program?

Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-07-02 15:24

In article <B95882A1.C7E9%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Hej - jeg vil lige høre, om andre har problemer med Dreamweaver mx på deres
> "gamle" maskiner. Jeg kører en 8500 (G3) med 9.1 -
>
> og den fryser og bomber i en uendelighed.

Jeg kører med en lignende opsætning og problemet må ligge et andet sted.

Kan du fortælle lidt mere om din opsætning?

Fra : Elle

Dato : 15-07-02 20:41

On 15/07/02 16:24, in article
newsspam4-C34ED5.16241815072002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Jeg kører med en lignende opsætning og problemet må ligge et andet sted.
>
> Kan du fortælle lidt mere om din opsætning?

384 Mb RAM, nok hd. Hvad mere kunne du tænke dig at vide?

Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-07-02 20:58

In article <B958F19F.C817%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> 384 Mb RAM, nok hd. Hvad mere kunne du tænke dig at vide?

Andre programmer, udvidelser, skostørrelse osv.

Har du prøvet en tur med diskførstehjælpen?

Fra : Elle

Dato : 16-07-02 01:06

On 15/07/02 21:57, in article
newsspam4-8B982F.21573715072002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Andre programmer, udvidelser, skostørrelse osv.
Det vil blive omfattende læsning. Hvis du kender programmer, der har det med
at fryse må du meget gerne fortælle om det. Jeg har selv en mistanke til
office 2001. Det knalder også ned i hele tiden.

> Har du prøvet en tur med diskførstehjælpen?
Duer ikke med min. Mine diske er formateret med H D ToolKit.

Men lad mig tillade mig at læse dit svar således, at den samme maskine med
9.1 ikke volder problemer hos dig? At DW mx kører på skinner?

Hilsen Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-07-02 01:19

In article <B9592FFF.C843%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Det vil blive omfattende læsning. Hvis du kender programmer, der har det med
> at fryse må du meget gerne fortælle om det. Jeg har selv en mistanke til
> office 2001. Det knalder også ned i hele tiden.

Kan du ikke (evt med Systemprofiler) lave en liste over hvad der ligger
i din udvidelsesmappe?
Office 2001 bør ikke gå ned hele tiden, så det kunne tyde på nogen
uheldige udvidelse/biblioteker.

> Duer ikke med min. Mine diske er formateret med H D ToolKit.

Du kan sagtens bruge diskførstehjælpen på FWB HDT formateret disk. Er
det diskværktøjet du tænker på?

> Men lad mig tillade mig at læse dit svar således, at den samme maskine med
> 9.1 ikke volder problemer hos dig? At DW mx kører på skinner?

Ja, stort set. Min maskine er bare en 7500. Kører du med et dansk system?

Fra : Elle

Dato : 16-07-02 10:03

> Kan du ikke (evt med Systemprofiler) lave en liste over hvad der ligger
> i din udvidelsesmappe?
> Office 2001 bør ikke gå ned hele tiden, så det kunne tyde på nogen
> uheldige udvidelse/biblioteker.
Jo, det kunne jeg godt. Men så lægger jeg den ikke ud her. Kan jeg bruge din
private mail?

> Du kan sagtens bruge diskførstehjælpen på FWB HDT formateret disk. Er
> det diskværktøjet du tænker på?
Ja.

> Ja, stort set. Min maskine er bare en 7500. Kører du med et dansk system?
Nej, jeg kører med den internationale 9.1 z. Der var ikke så mange problemer
da jeg havde en dansk udgave. Og min gamle Wall Street er aldrig nede. Den
har et 9.1 på dansk.
Så du har sikkert ret i, at der ligger en gusten udvidelse og lugter et
sted.

Elle

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 10:50

On Tue, 16 Jul 2002 11:02:57 +0200, Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Jo, det kunne jeg godt. Men så lægger jeg den ikke ud her. Kan jeg bruge din
> private mail?

Hvilken skade skulle det kunne gøre?

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-07-02 11:30

In article <B959ADDC.C865%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Jo, det kunne jeg godt. Men så lægger jeg den ikke ud her. Kan jeg bruge din
> private mail?

Du vil få meget mere ud af at lægge den ud her, da der så er flere til
at lokalisere problemet. Hvis der er noget i listen du mener er følsomt,
så slet det inden du sender den.

> Ja.

Så kør du trygt en diskførstehjælp.

> Nej, jeg kører med den internationale 9.1 z.

Så er der en lighed til mellem vores udstyr.

> Der var ikke så mange problemer da jeg havde en dansk udgave.

Det plejer at være omvendt. Du har ikke installeret Z-udgaven oveni den
danske, vel?

> Så du har sikkert ret i, at der ligger en gusten udvidelse og lugter et
> sted.

Det lyder sådan, ja.

Fra : Elle

Dato : 17-07-02 01:02

Sådan Martin -

Hilsen Elle

Extensions:

EM Extension
littleJoe Init Int.-v.2
Acrobat PDFWriter
Adobe Printing Library
AdobePS
Apple Audio Extension
Apple CD/DVD Driver
Apple Color SW Pro CMM
Apple Enet
Apple Guide
Apple Monitor Plugins
Apple Photo Access
Apple QD3D HW Driver
Apple QD3D HW Plug-In
AppleScript
AppleShare
Application Switcher
Audio CD Access
Built-In Graphics Accelerator
CarbonLib
Color Picker
Color SW 1500
Color SW 2500
Color SW Pro
ColorSync Extension
Contextual Menu Extension
Control Strip Extension
CSW 6000 Series
Default Calibrator
Desktop Printer Spooler
Desktop PrintMonitor
DJ 800 Series
DJ 800 Series (AT)
DNSPlugin
DrawSprocketLib
FBC Indexing Scheduler
File Sharing Extension
File Sharing Library
Find By Content
FireWire Enabler
FireWire Support
Folder Actions
FontSync Extension
Foreign File Access
Heidelberg CMM
HP PrintMonitor
HTMLRenderingLib
ImageWriter
InputSprocket Extension
Internet Config Extension
iPod FireWire Enabler
ISO 9660 File Access
iTunes Extension
LaserWriter 300/LS
LaserWriter 8
LDAP Client Library
LDAPPlugin
Location Manager Extension
MacinTalk 3
MacinTalk Pro
Microsoft Clipboard Library
Microsoft Component Library
Microsoft Framework
Microsoft Internet Library
Microsoft OLE Automation
Microsoft OLE Library
Microsoft Structured Storage
MS Font Embed Library (PPC)
Multi-User Startup
NBP Plugin
NetSprocketLib
Network Setup Extension
Nomad II USB Driver
Nomad MG USB Driver
Nomad USB Shim
NomadJukeboxLib
Norton Shared Lib
NSL UI Library
Open Transport ASLM Modules
OpenGLEngine
OpenGLLibrary
OpenGLMemory
OpenGLRenderer
OpenGLRendererATI
OpenGLUtility
OpenTpt Remote Access
OpenTpt Serial Arbitrator
Printer Share
PrintingLib
PrintMonitor
QD3DCustomElements
QuickDraw 3D
QuickDraw 3D IR
QuickDraw 3D RAVE
QuickDraw 3D Viewer
QuickTime FireWire DV Enabler
QuickTime FireWire DV Support
QuickTime
QuickTime MPEG Extension
QuickTime Musical Instruments
QuickTime PowerPlug
QuickTime VR
Remote Only
Security Cert Module
Security Library
Security Manager
Security Policy Module
Security Storage Module
Serial (Built-in)
Shared Library Manager
Shared Library Manager PPC
ShareWay IP Personal Bgnd
SLPPlugin
Software Update Engine
Software Update Scheduler
SOMobjects for Mac OS
Sound Manager
SoundSpace2Lib
SoundSprocket Filter
SoundSprocketLib
SpeakableItems
Speech Manager
Speech Recognition
StuffIt Engine
StuffIt Engine PowerPlug
System Monitor Plugins
Text Encoding Converter
Time Synchronizer
Toast CD Reader
TWAIN Source Manager
Type 1 Scaler
UDF Volume Access
URL Access
USB Printer Sharing Extension
USBNomadJukeboxDriver
USBRioDriver
USBSoundSpace2Driver
Video Out Default (PAL)
Video Startup
Web Sharing Extension

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 01:47

In article <B95A8088.C8D6%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> littleJoe Init Int.-v.2

Mener der er noget med den og Systemversioner højere end 8.5. Du burde
kunne bruge xlr8's i stedet for.

> AdobePS

Det kan give bøvl med både AdobePS og LaserWriter 8 installeret på samme
tid.

> CarbonLib

Version?

> DJ 800 Series
> DJ 800 Series (AT)
> LaserWriter 8
> Microsoft Clipboard Library |
> Microsoft Component Library |
> Microsoft Framework |
> Microsoft Internet Library | Version på disse
> Microsoft OLE Automation |
> Microsoft OLE Library |
> Microsoft Structured Storage |
> MS Font Embed Library (PPC) |

> Norton Shared Lib

Smid den ind i mappen Norton Tools i stedet for.

> PrintingLib

Du skal ikke både have ovenstående og Adobe Printing Library installeret
samtidigt - det giver bøvl.

Kan sikkert fjernes, da du med al sandsynlighed ikke bruger det:

> Apple Color SW Pro CMM
> [...]

Der er sikkert noget der skal fjernes i Mappen Control Panels også, så
du skal være velkommen til at poste en liste over indholdet af den.

Fra : Elle

Dato : 17-07-02 09:29

> Mener der er noget med den og Systemversioner højere end 8.5. Du burde
> kunne bruge xlr8's i stedet for.
Hvor er det lige, jeg finder den?

> Version?
1.5

DJ 800 Series 9.2d2
DJ 800 Series (AT) 9.2d2
LaserWriter 8 8.7
Microsoft Clipboard Library 1.0f19
Microsoft Component Library 2.3
Microsoft Framework 5.0.2f35
Microsoft Internet Library 5.0.3f1
Microsoft OLE Automation 2.3
Microsoft OLE Library 2.3
Microsoft Structured Storage 2.3
MS Font Embed Library (PPC) 2.1.3

> Der er sikkert noget der skal fjernes i Mappen Control Panels også, så
> du skal være velkommen til at poste en liste over indholdet af den.

1000 tak. Findes der ikke en nemmere måde fra System Profiler i æblemenuen?
Jeg bruger excel, men kan kun liste én over ad gangen.

Kontrolpaneler er på vej! Men indtil nu skal du have mange tak.

Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 11:29

In article <B95AF749.C903%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Hvor er det lige, jeg finder den?

Hmm, jeg kan se at de vil have penge for den nu. Prøv og se om denne
fungerer:
http://www.sonnettech.com/downloads/software/ce_install_v147.hqx

Husk at du manuelt skal fjerne LittleJoe udvidelsen og kontrolpanelet.

> 1.5

Det skulle være OK.

> DJ 800 Series 9.2d2
> [...]

Det er samme versioner jeg har, men du mangler en Microsoft OLE
Extension 2.0.8f2.

> 1000 tak. Findes der ikke en nemmere måde fra System Profiler i æblemenuen?

Æble+N

Fra : Elle

Dato : 17-07-02 15:01

Hej igen Martin - jeg fornemmer allerede, at mine fastfrysninger og
irriterende bombeterror får svære tider.

> Hmm, jeg kan se at de vil have penge for den nu. Prøv og se om denne
> fungerer:
> http://www.sonnettech.com/downloads/software/ce_install_v147.hqx
Jeg prøver. Tak

> Det er samme versioner jeg har, men du mangler en Microsoft OLE
> Extension 2.0.8f2.
Den må ligge et sted.

> Æble+N

Whau, der sparede jeg lige 10 min. Her kommer kontrolpanelerne:

File Name • € Version File size Last modification
Adobe Gamma € 3.3 272K 25/08/00
Aladdin Compression € 5.5 68K 09/11/99
Default Folder € 3.1.4f4 468K 18/06/02
True Finder Integration € 5.5 180K 17/06/01
~ATM € 4.5.2f68 1.60 MB 17/07/02
Appearance • € 1.1.4 624K 26/08/99
Apple Menu Options • € 1.1.8 76K 17/07/02
AppleTalk • € 1.1 212K 01/10/96
ColorSync • € 3.0.3 112K 06/11/00
Control Strip • € 2.0.3 36K 21/09/00
Date & Time • € 8.3 144K 07/11/00
DialAssist • € 4.0 36K 23/10/00
Energy Saver • € 3.0.2 144K 30/10/00
Extensions Manager • € 4.0.4 172K 24/07/98
File Exchange • € 3.0.4 596K 23/09/00
File Sharing • € 9.0.2 520K 27/09/00
General Controls • € 8.0 48K 14/09/00
Internet • 1.0.2 268K 12/09/00
Keyboard • € 8.5.2 92K 09/10/00
Launcher • € 3.1.3 64K 23/08/99
Location Manager • € 2.0.1 372K 25/09/00
MacTCP DNR • € 1.0 4K 26/08/99
Memory • € 8.1.3 84K 27/09/00
Modem • € 4.0 148K 23/10/00
Monitors • € 8.6.1 112K 25/09/00
Mouse • € 8.1.1 60K 10/08/00
Multiple Users • 1.2.2 856K 03/01/00
Numbers • € 7.1 16K 17/08/92
QuickTime Settings • € 5.0.1 176K 13/06/02
Remote Access • € 4.0 396K 23/10/00
Software Update • € 1.2 204K 09/10/00
Sound • € 8.5.2 352K 25/09/00
Speech • 2.0.2 100K 15/09/99
Startup Disk • € 9.0 180K 27/10/00
TCP/IP • € 2.5 288K 03/08/99
Text • € 8.0 16K 20/07/99
USB Printer Sharing • 1.0.1 432K 09/10/00
Web Sharing • € 1.5.5 588K 06/06/00

Glade hilsner - elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 15:26

In article <B95B4524.C94F%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Den må ligge et sted.

Det skal helst være i udvidelsesmappen.

> Whau, der sparede jeg lige 10 min. Her kommer kontrolpanelerne:
>

> File Name • € Version File size Last modification
> Default Folder € 3.1.4f4 468K 18/06/02

Nogen der kender til om den kan bøvle?

> True Finder Integration € 5.5 180K 17/06/01

Den kan i høj grad bøvle.

> ~ATM € 4.5.2f68 1.60 MB 17/07/02

Opdater eller slå fra hvis du ikke bruger den.

Slå fra.

Fra : Elle

Dato : 17-07-02 21:33

> Den kan i høj grad bøvle.
Er den ikke nødvendig for at Aladdin ligger i menuen?

Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 22:46

In article <B95BA0B9.C986%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Er den ikke nødvendig for at Aladdin ligger i menuen?

Jo, men er det virkelig noget du bruger?

Fra : Elle

Dato : 18-07-02 00:23

On 17/07/02 23:45, in article
newsspam4-24F3F9.23455217072002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"

> Jo, men er det virkelig noget du bruger?

Ja, det gør jeg egentlig. Jeg synes, at den er meget praktisk. Er der et
alternativ til den?

Det er i øvrigt det sidste controlpanel, jeg har fjernet (dvs. Default
Finder og ATM er der endnu).
Så nu er det den store prøve. Inden dette sidste tiltag var maskinen nede 3
gange. (Hvilket godt kan gøre én sindssyg).

Hilsen Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 00:34

In article <B95BC8F4.C9E9%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Ja, det gør jeg egentlig. Jeg synes, at den er meget praktisk. Er der et
> alternativ til den?

Et par ikoner på skrivebordet klarer det for mig.

> Det er i øvrigt det sidste controlpanel, jeg har fjernet (dvs. Default
> Finder og ATM er der endnu).

Har du tjekket om Default Folder er kompatibel med OS 9.1?
Jeg kan ikke i hovedet huske om din version af ATM er OS 9.1 kompatibel,
men du burde måske lige tjekke det også.

> Så nu er det den store prøve. Inden dette sidste tiltag var maskinen nede 3
> gange. (Hvilket godt kan gøre én sindssyg).

Ganske enig. Hvis intet af det hjælper, kunne det være du skulle starte
forfra med en frisk systemmappe.

Fra : Elle

Dato : 18-07-02 00:44

Martin -

> Har du tjekket om Default Folder er kompatibel med OS 9.1?
> Jeg kan ikke i hovedet huske om din version af ATM er OS 9.1 kompatibel,
> men du burde måske lige tjekke det også.
Nej, det har jeg ikke endnu. Lige nu prøver jeg at se hvor længe den holder.
Den bragede ned igen (hele tiden IE 5.1 med fejl nr. 2) og nu har jeg
fjernet Default og ATM også.
Jeg har ikke kørt DW mx endnu, men jeg frygter det værste.

> Ganske enig. Hvis intet af det hjælper, kunne det være du skulle starte
> forfra med en frisk systemmappe.
Det har jeg gjort for nylig. For jeg havde faktisk en 9.0z liggende oven i
en dansk. Og så tager det lang tid. Så jeg skal virkelig være irriteret.

Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 00:51

In article <B95BCD9B.C9F3%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Nej, det har jeg ikke endnu. Lige nu prøver jeg at se hvor længe den holder.
> Den bragede ned igen (hele tiden IE 5.1 med fejl nr. 2)

Slet dens cache-fil (IE Cache.waf).

> Det har jeg gjort for nylig. For jeg havde faktisk en 9.0z liggende oven i
> en dansk. Og så tager det lang tid. Så jeg skal virkelig være irriteret.

Det lyder du også som om du er ved at være....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 01:41

On Thu, 18 Jul 2002 01:23:02 +0200, Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Ja, det gør jeg egentlig. Jeg synes, at den er meget praktisk. Er der et
> alternativ til den?

finderpop's kontextuelle menu (eller stuffit de luxe's ditto)

Fra : Per Madsen

Dato : 18-07-02 10:22

Det er den der på DK hedder "Brugerkreds" ikk. Jeg har et par iMac's i
netværk. Kan jeg godt fjerne den.

--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 10:52

In article <1ffik5e.19d6x7c1kvltw4N%permand@cool.dk>,
permand@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Det er den der på DK hedder "Brugerkreds" ikk. Jeg har et par iMac's i
> netværk. Kan jeg godt fjerne den.

Ja, hvis det ikker noget i bruger.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 00:47

On Wed, 17 Jul 2002 12:28:55 +0200,

> Det er samme versioner jeg har, men du mangler en Microsoft OLE
> Extension 2.0.8f2.

Den gamle INIT? Den skulle ikke være nødvedigt når Elle bruger en nyere
OLE version (de fire sharedlibraries fra Office 98 og nyere)

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 00:49

In article <olv4ha.qs1.ln@g4.reippuert.dk>,

> Den gamle INIT? Den skulle ikke være nødvedigt når Elle bruger en nyere
> OLE version (de fire sharedlibraries fra Office 98 og nyere)

Så er det mig der har en for meget

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 01:58

On Thu, 18 Jul 2002 01:49:01 +0200,

> Så er det mig der har en for meget

Den stammer sikkert fra et adobe program eller quark der stadig ikke har
opdaget at MS udsendte en ny version af OLE i 1998.

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 09:41

In article <fr35ha.0n.ln@g4.reippuert.dk>,

> Den stammer sikkert fra et adobe program eller quark der stadig ikke har
> opdaget at MS udsendte en ny version af OLE i 1998.

Det er *meget* længe siden mit system er blevet genopbygget helt fra
bunden.

Fra : Elle

Dato : 18-07-02 09:56

On 18/07/02 2:58, in article fr35ha.0n.ln@g4.reippuert.dk, "Morten Reippuert
Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Den stammer sikkert fra et adobe program eller quark der stadig ikke har
> opdaget at MS udsendte en ny version af OLE i 1998.

Jeg er kommet lidt i tvivl. Hvad er det for en INIT der skrives om? En MS
udvidelse?

Elle

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 10:05

In article <B95C4F13.CA13%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> Jeg er kommet lidt i tvivl. Hvad er det for en INIT der skrives om? En MS
> udvidelse?

Ja, det er den MS-udvidelse du ikke havde, og åbenbart ikke skal bekymre
dig om at mangle.