Enhver kat bør eje...
Fra : Lene

Dato : 15-07-02 10:07

....En badeand I hvert fald hvis man spørger Hule...
Inspireret af Pernilles indlæg om de badende misser, har vores katte
også fået en "pool". En opvaskebalje med dejligt koldt vand blev stillet
ind i stuen på et håndklæde. Og den er godt nok et hit. Alle kattene
drikker en hel del mere, end de ellers ville gøre, fordi baljen er stor
og spændende ( og det er jo ikke dårligt i den varme ). Skovkattene
bader også poter i den. Så vidt så godt. Men de blev med at kyle legetøj
ned i baljen ( mus, bolde osv ) for enten at fiske det op eller bare for
at drukne det. Så fandt jeg på at sætte en badeand ned i vandet. Og Hule
er så lykkelig Han får enormt lang tid til at gå med at lege med
den and i vandet. Enten puffer han blidt til den med poten eller næsen,
eller også giver han den et ordentligt los, så den suser ind i kanten.
Nipse synes også, at det er sjovt, men hun foretrækker at få anden til
at gå under. Den kan nemlig tage vand ind gennem næbet, Så hun holder
den under vand indtil den går under eller i det mindste falder om på
siden Men så bliver Hule trist, for så kan han jo ikke "sejle" med
sin and...Og så kommer moar og hælder vand ud af anden og Hule er igen
underholdt. Og ikke flere druknede mus og bolde
Det ser simpelthen bare så sødt ud, når den store sorte kat sidder og
leger med sin gule badeand Og selvfølgelig er det blevet foreviget
på billeder. Så til de af jer som måtte have lyst til at se Hule med
badeanden ligger der et billede på vores hjemmeside. Det er det sidste
billede i Jord Hules galleri på : www.erler.dk

Mange hilsner fra Lene ( og Hule, som lige nu lader badeanden holde en
lille pause )
www.erler.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 15-07-02 11:19

>En opvaskebalje med dejligt koldt vand blev stillet
> ind i stuen på et håndklæde. Og den er godt nok et hit.

Sikke en super ide! det måtte da prøves... Cæsar skulle lige se det lidt
an.. Det er længe siden jeg har set Cæsar så lang....Bagbenene blev pænt
stående (næsten boltet fast til gulvet) imens han straaaaak sig hen mod
baljen og snusede forsigtigt til den...
Da han så fandt ud af at den faktisk ikke lugtede så slemt og der tydeligvis
ikke var nogen farer så kunne kan godt vove sig ud på et par omgange rundt
om baljen... jep jep.. baljen var grøn hele vejen rundt! *LOL* Nå men hvad
pokker var det der var inde i baljen? VAND?

Efter lidt tid gik det faktisk op for ham at den balge var lidt spændede og
vandet lige så! *S*

Men da mor her så begyndte at finde kameraet frem var det altså ikke sjov
længere.... Æjjj.. man kan da heller ikke få fred til noget som helst! *L*

Nå men to billeder blev det da til.. i kan se dem i vores album! *S*

Baljen får lov at stå.. han får sikkert glæde af den senere.. og lige nu kan
han jo så glæde sig over at batterierne til kameraet ligger til opladning!
*S*

Mange hilsner fra
Mette og Cæsar (som har indtaget hvilepladsen mellem skærmen og tastaturet)

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 15:28

Mette Frederiksen wrote:

> [...]
>pokker var det der var inde i baljen? VAND?
>
>Efter lidt tid gik det faktisk op for ham at den balge var lidt spændede og

Fedt at Cæsar også morer sig Og som sagt er det jo heller ikke den
værste måde at have det sjovt på, når nu det bare er så varmt....

>Men da mor her så begyndte at finde kameraet frem var det altså ikke sjov
>længere.... Æjjj.. man kan da heller ikke få fred til noget som helst! *L*

Hule lader sig godt nok ikke forstyrre af kameraet når det drejer sig om
Hr. Badeand Så kan vi fotografere alt det vi overhovedet orker,
hvis bare han må lege med anden. Han er altså meget optaget af den and

>Nå men to billeder blev det da til.. i kan se dem i vores album! *S*

Cæsar ser nu også ud til at hygge sig med den bold i baljen

> [...]
>

>Mange hilsner fra
>Mette og Cæsar (som har indtaget hvilepladsen mellem skærmen og tastaturet)

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-07-02 12:08

On 15/07/2002 11:07, in article 3D3290C6.9040505@gmx.net, "Lene"
<Lene_lock@gmx.net> wrote:

> [...]
> billede i Jord Hules galleri på : www.erler.dk
>
> Mange hilsner fra Lene ( og Hule, som lige nu lader badeanden holde en

Sådan noget skulle tages på video - store NFO'er der leger med badeand
LOL!
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 15:20

Camilla Baird wrote:

>Sådan noget skulle tages på video - store NFO'er der leger med badeand
>LOL!

Hej Camilla...

Ja det skulle så :- ) Det sjove og søde ved det er netop, at han er så
stor . På en eller anden måde ser det mere "naturligt" ud, at lille
Nipse på 4 måneder leger med badeænder...Men Hule, det ser bare *så*
nuttet ud

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 15-07-02 12:31

> ...En badeand I hvert fald hvis man spørger Hule...

Hvor er han sød. Anden ser også ud til at være glad for legen

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 15:17

Grit Wessel wrote:

>Hvor er han sød. Anden ser også ud til at være glad for legen

Hej Grit

Ja, er han ikke sød Og anden, tjah, den hygger sig vist også. Den
er ikke vant til at blive motioneret så meget med Og den finder sig
også i at blive volds-druknet af Nipse. Jo, det er skam en god and

Fra : Maj-Britt

Dato : 15-07-02 15:45

Herlig idé her i sommervarmen *lol* og skønt billede af Hulemissen, som
hygger sig med badeanden Jeg måtte jo fluks abe efter og stille en balje
med køligt vand til rådighed for mine egne temmeligt sommerdvaske mislinger
med nogle bolde i - men der var ikke _en_ eneste kat, som syntes det var et
sjovt og godt initiativ Den eneste der overhovedet forsøgte at tjatte
til bolden var Ninja og han opgav hurtigt projektet, da han indså at der
ikke var noget spiseligt i *suk* Så nu må jeg fortsætte med at være den onde
mor, der sniger sig ind på sine ofre når de ligger og koger i varmen, for at
gnide vand på dem med kolde våde hænder ;-(

Mvh Maj-Britt

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 17:02

Maj-Britt wrote:

>Herlig idé her i sommervarmen *lol* og skønt billede af Hulemissen, som
>hygger sig med badeanden

Tak skal du have. Jeg synz faktisk også selv, at det er et sødt billede

> [...]
>mor, der sniger sig ind på sine ofre når de ligger og koger i varmen, for at
>gnide vand på dem med kolde våde hænder ;-(

Nej, hvor er de utaknemmelige Her får de et fiint badebassin, og så
er det ikke spændende, bare fordi det ik kan spises Så må de jo
pænt finde sig i, at du kommer og gnider dem ind i vand, nu hvor de har
afslået deres nye "pool", som endda indeholder legetøj Det er også
lidt synd for dig, at de ikke syntes, at den var spændende, fordi jeg
kan godt sige dig, at vi bliver lige så godt underholdt af Hulemanden,
som han bliver det af badeanden, det er helt sikkert

>Mvh Maj-Britt

Mange hilsner fra Lene og badedyrene : Hule og Hr. Badeand
www.erler.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 15-07-02 22:49

> [...]
> kan godt sige dig, at vi bliver lige så godt underholdt af Hulemanden,
> som han bliver det af badeanden, det er helt sikkert

Ja de er skisme dybt utaknemmelige kryb og jeg føler mig ærligt talt
også temmelig snydt ;-( for som du siger er det jo god underholdning og en
mere behagelig måde for dem at blive kølet af - synz jeg ihvertfald *fnis*
Men jeg gav det dog et forsøg mere her til aften og med lidt snyd lykkedes
det ( Jeg smed lidt tørfoder ned i baljen også *hehe*) men ok de store
badedyr bli'r de nok aldrig *fnis* og jeg har en grum mistanke om at det
hele endte med, at jeg blev mere kølet af end de gjorde ;-o fordi Ninja den
møgbanan sørgede meget nøjeregnende for at ryste sine våde poter, så vandet
sprøjtede på mig - heldigvis slap jeg jo væsentlig bedre afsted med det end
stakkels Ann K, som nu har en drivvåd stue *lol*. Måske skulle jeg sende
mislingerne på sommerferie kursus hos Hulemissen, så de ku' ta' certifikat i
badeandsslagtning ??!!!

Mvh Maj-Britt

Fra : Lene

Dato : 16-07-02 08:22

Maj-Britt wrote:

> [...]
>mislingerne på sommerferie kursus hos Hulemissen, så de ku' ta' certifikat i

He he, hvor godt at du alligevel fik lokket med lidt mad Og hvis du
blev kølet ned, så var det jo slet ikke helt spildt...Selvom det nok
ikke lige var på den måde du havde forestillet dig en nedkøling på en
varm sommerdag
Jah, måske ville et sommerkursus her i sønderjylland ikke være helt
dårligt Men Hule giver altså ikke kursus i badeandsslagtning. Det
er Nipses afdeling ( skulle hilse fra hende og sige, at det kan hun
*sagtens* lære dine misser i løbet af ikke ret lang tid ). Hule derimod
sørger for, at dine misser lærer at sejle med badeænder Og alle
skovkattene sørger for at lære dem at afkøle poter Mira kan lære
dem, at lidt skepsis ikke altid er helt dårligt... På hvert kursus bedes
følgende medbringes : egne håndklæder og evt en stak gulvklude

>Mvh Maj-Britt

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 16-07-02 20:37

> [...]
> blev kølet ned, så var det jo slet ikke helt spildt...Selvom det nok
> ikke lige var på den måde du havde forestillet dig en nedkøling på en

*lol* nææææh min plan var jo at kattene skulle køles ned og ikke mig -
selvom jeg selvfølgelig også trængte til det . Men som så mange andre af
mine "lumske" planer har jeg skudt mig selv lidt i foden for i morges
blev Ninja slemt skuffet over, at jeg bare hældte hans morgenmad op i en
alm. madskål og at han ikke skulle fiske det selv - altså det skuffede
udtryk i hans øjne ku' jeg næsten ikke stå for *fnis* Så jeg ved jo nok hvad
aftenunderholdningen skal gå ud på....

> [...]
> dem, at lidt skepsis ikke altid er helt dårligt... På hvert kursus bedes
> følgende medbringes : egne håndklæder og evt en stak gulvklude

*hehehehe* Det ku' være herligt og morsomt at overvære - selvom jeg nok
ville betakke mig for at afvikle sådan et projekt og ikke mindst lægge hus
til Måske sku' vi nøjedes med at skovmisserne laver en instruktionsvideo
??? *lol*

Sommerhilsen
Maj-Britt og dovne potedask fra de varmekvæstede monstre

Fra : Elwarth

Dato : 15-07-02 16:04

Hej!
Jeg måtte også lige prøve det af, men det har ikke været den store succes.
Abbie syntes overhovedet ikke, det var sjovt, og Frida var vist bare høflig
og tjattede lidt til bolden, så gik hun også. De andre 2 har ikke opdaget
det endnu.

Varme hilsner
Dorthe

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 17:11

Elwarth wrote:

>Hej!

Hej Dorthe...

>Jeg måtte også lige prøve det af, men det har ikke været den store succes.

Okay okay, jeg var vist lige hurtig nok med at kalde tråden "Enhver kat
bør eje...", fordi det lader åbenbart til, at det kun er mine ( og især
Hule ), som synes, at det er den fedeste opfindelse Undskyld, at
jeg har fået jer til at fylde baljer med vand og diverser legetøj, blot
for at jeres katte kigger underligt på jer *fnis*...

>Abbie syntes overhovedet ikke, det var sjovt, og Frida var vist bare høflig
>og tjattede lidt til bolden, så gik hun også. De andre 2 har ikke opdaget
>det endnu.

Nåhr, det var da sødt af Frida...Og hvem ved, måske de to andre synes at
det er sjovt Det håber jeg

>Varme hilsner
>Dorthe

Også varme hilsner fra Lene ( og Hule som ryster på hovedet og *slet*
ikke kan forstå, at de andre misser ikke synes, at det er sjovt. En
balje, vand og en and. Det er jo hele tre ting på én gang, og så kan det
kun være sjovt, mener han )
www.erler.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 15-07-02 17:59

> Undskyld, at jeg har fået jer til at fylde baljer med vand og diverser
> legetøj, blot for at jeres katte kigger underligt på jer *fnis*...

Hej Lene

Det skal du da ikke undskylde. Jeg fyldte straks en opvaskebalje og gik på
jagt efter en bordtennisbold (jeg ejer ikke en badeand, og bordtennisboldene
er vist det eneste kattelejetøj herhjemme, der kan flyde).

Jeg satte baljen med det iskolde vand midt på græsplænen og Iphi blev så
glad for, at serviceniveauet endelig var steget op til en nogenlunde
standard - at få serveret kolde drinks i sommervarmen er ikke helt ringe.

Phizackerley var lige henne og kigge "Jah, det er en balje, og der er vand
i, og hvad så?!?"

Galadriel elsker brugte en del tid på at fiske bordtennisbolden op (puha,
hun fik våde poter *aaaavddd*) og derefter styrtede hun rundt på græsset med
sin bordtennisbold (note til mig selv: jeg skal huske at finde bolden igen
inden græsslåmaskinen finder den)

MVH Grit

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 21:00

Grit Wessel wrote:

>Hej Lene

Hej Grit

>Det skal du da ikke undskylde.

Det er jeg da glad for

> [...]
>glad for, at serviceniveauet endelig var steget op til en nogenlunde
>standard - at få serveret kolde drinks i sommervarmen er ikke helt ringe.

Dejligt at Iphi er tilfreds...Næh nej kolde drikns, som tilmed bliver
serveret er ikke det værste, der kan overgå en mis ...Nu må du så bare
sørge for at holde standarden Iphi skulle jo nødigt begynde at
beklage sig over , at servicen bliver dårligere

>Phizackerley var lige henne og kigge "Jah, det er en balje, og der er vand
>i, og hvad så?!?"

*Grin*, jeg kan se det for mig...Der skulle altså mere til at imponere
Phizackerley

>Galadriel elsker brugte en del tid på at fiske bordtennisbolden op (puha,
>hun fik våde poter *aaaavddd*) og derefter styrtede hun rundt på græsset med
>sin bordtennisbold

Det var da godt at Galadriel også morede sig Det med at våde poter
er bvadr kan Nipse og Hule slet ikke fatte. Våde poter er fedt, og hvis
det bliver *for* slemt og man ikke liiige selv gider slikke dem tørre,
kan man jo altid finde noget/nogEN ( hmm) at tørre dem af i ( man lader
selvfølgelig som om det er helt tilfældigt og slet ikke med vilje )

>(note til mig selv: jeg skal huske at finde bolden igen
>inden græsslåmaskinen finder den)

Thi hi, ja det må du da hellere huske

Fra : Majer

Dato : 15-07-02 16:43

> [...]
> Inspireret af Pernilles indlæg om de badende misser, har vores katte
> også fået en "pool". En opvaskebalje med dejligt koldt vand blev stillet

Peter har i forvejen en lille spand med vand i vores badekar. Spanden bliver
brugt flittigt til at drikke af. Nu prøvede vi så med en balja midt på
gulvet, og en lille and i...(utroligt hvad man kan finde i sine gemmer!)..
Men det var kun interesant, mens jeg hældte vandet i baljen... Nu står den
dog fremme, og måske bliver den mere interessant senere. Tak for tippet, og
fodi vi måtte se dine skønne misser!

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 17:19

Majer wrote:

> [...]
>Men det var kun interesant, mens jeg hældte vandet i baljen... Nu står den
>dog fremme, og måske bliver den mere interessant senere.

Hej Majer...

Jeg tror bestemt, at Peter kommer til at synes om sin and og balje
Og ellers får du jo snart din skovkat. Og her hos os synes skovkatte at
badeænder er sjove. Vores huskat Kasmira gloede meget olmt og meget
længe på anden, som om hun forventede, at den sprang op i hovedet på
hende. Da hun blev mere modig ( efter et par timer ) drak hun af vandet,
mens hun skulede ondt til badeanden. Efter yderligere nogle timer var
hun ligeglad med anden. Men lege med den...Niksen...Det ville hun
aldeles ikke. Så anden er der kun for skovkattenes skyld. Hule leger som
sagt enormt meget med den. Nipse leger en del med den. Felix "navigerer"
den af og til rundt i baljen. Helst med så meget fart, at anden
"kolliderer" mod kanten af baljen

> Tak for tippet,

Det var nu da så lidt

> og
>fodi vi måtte se dine skønne misser!

Selvfølgelig må I det Jeg synes jo også selv, at de er dejlige og
viser dem gerne frem

>Mange hilsner fra
>--
>Majer
>
>www.majer.dk

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Majer

Dato : 16-07-02 07:33

> Jeg tror bestemt, at Peter kommer til at synes om sin and og balje

Hold da helt op... Det er som om du er synsk!! I nat har der været et værre
sjasken og plasken, fra det værelse hvor baljen står. Og her til morgen var
der ingen gul badeand i baljen!! Peter, hvor er anden henne?!?!?... Hmm...
rundt og kigge i lejligheden... Nååh... selvfølgelig!! Den ligger jo ved
madskålen, sammen med pelsmusen og hans yndlingssnor!! ... Så jo... der
må jo ha været en eller anden interesse for det!!

Ha en god dag!!

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Lene

Dato : 16-07-02 08:36

Majer wrote:

> [...]
>madskålen, sammen med pelsmusen og hans yndlingssnor!! ... Så jo... der
>må jo ha været en eller anden interesse for det!!

Hej Majer

Nej synsk er jeg godt nok ikke, det tør jeg godt garantere dig for
Men det er da dejligt, at Peter har haft gang i sin badeand i nat
Så var det nok ikke en helt dum idé alligevel...

>Ha en god dag!!

Mange tak, og i lige måde...

>Mange hilsner fra
>--
>Majer
>
>www.majer.dk

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 15-07-02 16:54

Hej Lene og badedyr,

vi må også have en badeand! Jeg kan godt se at mine mislinger bare slet,
slet ikke kan undvære en badeand...hæhæ...

Men jeg syn's det er en meget sød og tolerant and der finder sig i at
blive druknet af Nipse!!

Kattene har i dag nærmest opgivet pool'en - jeg har i dag to norske
sovekatte og en snorke-coon *G* jeps, han snorker virkelig...

/Pernille

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 20:28

Jesper & Pernille wrote:

> Hej Lene og badedyr,

Hej Pernille

> vi må også have en badeand! Jeg kan godt se at mine mislinger bare
> slet, slet ikke kan undvære en badeand...hæhæ...

Selvfølgelig skal jeres misser da også have en badeand Jeg tror
nemli´ heller ikke at de kan undvære sådan en, hi hi...

> Men jeg syn's det er en meget sød og tolerant and der finder sig i at
> blive druknet af Nipse!!

Yes, det er en meget godmodig and Den smiler uanset, hvad kattene
byder den Nipse er også komplet ligeglad med, at det måske ikke er
så "piget" at drukne ænder...For det er nemli bare sjovt Hule
derimod er slet ikke lige så voldelig overfor Hr Badeand
Der er forresten kommet et billede mere i Hules galleri, hvor Nipse også
er med på. Men det er desværre ikke lykkes os at få taget et billede af
hende endnu, hvor hun koldt og kynisk drukner Hr. And....Øv, men det
kommer nok...

> Kattene har i dag nærmest opgivet pool'en - jeg har i dag to norske
> sovekatte og en snorke-coon *G* jeps, han snorker virkelig...

He he...Ja der er godt nok heller ikke så meget knald på vores, som det
plejer at være. Der bliver også sovet en del her, når det bare er så
varmt. Hos os er det Mira, som kan snorke Endda temmelig højt synes
jeg...

Fra : nitsen

Dato : 15-07-02 17:30

"Lene" <Lene_lock@gmx.net> skrev
> ...En badeand I hvert fald hvis man spørger Hule...

Kanon billede - Hule er bare nuser og hans farver står altså godt til den
gule and kan du godt hilse ham og sige *grin* - det må vi osse prøve her -
vi får jo snart en lille misling med dykkercertifikat - så selvfølgelig skal
Agnes have en pool med indbygget badeand - Frode gider vist ikke sådan
noget - han haaaaaaader vand.

Badeand og pool er hermed skrevet på listen over ting der må haves inden
fradag hvor Agnes ankommer til sit nye domocil. Næææ nej jeg glæder mig
_slet_ ikke til hun kommer *fnis*

Mvh

Anita og Frode der synz vejeret i dag kuns er til snorkelyde.

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 20:39

nitsen wrote:

>"Lene" <Lene_lock@gmx.net> skrev

>Kanon billede - Hule er bare nuser og hans farver står altså godt til den
>gule and kan du godt hilse ham og sige *grin*

Mange tak Og Hule takker også pænt. Han synes også selv, at han
både er nuser ( og *lækker* ), og at hans pels og den gule and er en
yderst god kombination

> [...]
>Agnes have en pool med indbygget badeand - Frode gider vist ikke sådan

Naturligvis skal Agnes da have en pool med badeand Intet mindre kan
gøre det. Da slet ikke, når hun allerede i så ung en alder har fået
dykkercertifikatet Stakkels Frode...Ja så er en minipool vist ikke
det han ønsker sig allermest til trods for varmen. Meen måske Agnes´
entusiasme smitter af på ham...

>Badeand og pool er hermed skrevet på listen over ting der må haves inden
>fradag hvor Agnes ankommer til sit nye domocil. Næææ nej jeg glæder mig
>_slet_ ikke til hun kommer *fnis*

Jeg kan godt forstå du glæder dig heeelt vildt. De gange vi har fået nye
katte, har jeg altid syntes, at den sidste uge har været aller længst.
For det er så tæt på, og alligevel evigheder til...Glæder mig meget til
at høre om Agnes´ eventyr og skarnsstreger

>Mvh
>
>Anita og Frode der synz vejeret i dag kuns er til snorkelyde.

Mange hilsner fra Lene ( og Mira som giver Frode 100 % ret )
www.erler.dk

Fra : Ann K

Dato : 15-07-02 20:47

Hej Lene.
Det var dog den VÆRSTE ide, jeg nogensinde har forsøgt mig med!
Har nu brugt ca ½ time på at vaske gulv... og lagt "sofastykket" til
tørring i gården....
Man skal nemlig IKKE sætte en badebalje frem, når man ejer en shetland
sheepdog og en abyssinier!!!
Nå - på den anden side, så er de to da blevet kølet af
Mvh Ann

Fra : Lene

Dato : 16-07-02 08:12

Ann K wrote:

>Hej Lene.

Hej Ann...

>Det var dog den VÆRSTE ide, jeg nogensinde har forsøgt mig med!
>Har nu brugt ca ½ time på at vaske gulv... og lagt "sofastykket" til
>tørring i gården....

Åh nej Ann, jeg ved slet ikke, om jeg kan nænne at sige, at jeg faktisk
kom til at grine lidt, da jeg læste dit svar Men jeg grinte
selvfølgelig kun lidt, ikke meget, fordi så ond er jeg jo heller ikke

>Man skal nemlig IKKE sætte en badebalje frem, når man ejer en shetland
>sheepdog og en abyssinier!!!

Nej, det kan jeg godt se. I hvert fald ikke medmindre man alligevel
skulle have vasket gulvet osv

>Nå - på den anden side, så er de to da blevet kølet af

Jamen det gjorde de da...Nød de det ikke ? Det med din hund minder mig
faktisk om en helt anden historie. Min far har haft en stor sort New
Foundlænder, som hed Jens. Jens havde *meget* pels. Og min far og hans
kone har et lille fiskebassin i haven. Jens fandt ud af, at det var
deeejligt at bade sammen med fiskene. Det havde det resultat, at Jens´
store pels nærmest sagde slurb og næsten tømte fiskebassinet ( så det
blev altså fyldt efter ret ofte om sommeren ). Og man skulle sørge
for ikke at være i nærheden, når Jens besluttede sig for at ryste sig....

>Mvh Ann

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Pia J

Dato : 16-07-02 08:22

Altså, al den snak om badebaljer er ved at blive for meget. Godt nok ønsker
jeg mig en Maine Coon, men nu er min hvalp begyndt at baske i vandskålen og
fiske efter usynlige fisk! (vi har en temmelig stor hund og derfor store
skåle) Kan I så lade være med at inspirere hende!

:Pia

(Nej, jeg skal IKKE have et bassin på gulvet til dem, jeg skal flytte og vil
ikke risikere vandskade hos underboen. Når den store er våd flipper han
FULDstændig ud og leger "jorden brænder" med 80 i timen)

Fra : Lene

Dato : 16-07-02 08:48

Pia J wrote:

>Altså, al den snak om badebaljer er ved at blive for meget. Godt nok ønsker
>jeg mig en Maine Coon, men nu er min hvalp begyndt at baske i vandskålen og
>fiske efter usynlige fisk!

Hi hi, jeg vidste ikke, at det også smittede til andre dyrearter

> (vi har en temmelig stor hund og derfor store
>skåle) Kan I så lade være med at inspirere hende!

Jamen, kan du ikke bare lære din hvalp, at hun er aaaalt for lille til
at sidde og læse ved pc´en endnu Eller opfordre hende til , at hvis
det endelig skal være, så er hundegruppen måske et bedre valg for hende
Medmindre de også kører vandpjasketråde der lige nu....Så kan det
være, at det bliver endnu værre, hvis hun læser om artsfæller, som bader

> [...]
>ikke risikere vandskade hos underboen. Når den store er våd flipper han
>FULDstændig ud og leger "jorden brænder" med 80 i timen)

Nej, så er et bassin nok ikke det allerbedste :- )

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Pia J

Dato : 16-07-02 09:51

"Lene" <Lene_lock@gmx.net> wrote in message news:3D33CFA6.9060908@gmx.net...
> at sidde og læse ved pc´en endnu Eller opfordre hende til , at hvis
> det endelig skal være, så er hundegruppen måske et bedre valg for hende

Neeej, hun får jo snart 3 egne katte, så hun er da nødt til at vide noget om
sådan nogen størrelser! For eksempel at de løber deres vej når hun logrer
med halen...

:Pia

Fra : Lene

Dato : 16-07-02 09:57

Pia J wrote:

>Neeej, hun får jo snart 3 egne katte, så hun er da nødt til at vide noget om
>sådan nogen størrelser! For eksempel at de løber deres vej når hun logrer
>med halen...

Nåååhr ja, det havde jeg ikke lige tænkt på Klart er hun da nødt
til at være forberedt på, hvad der venter hende

>:Pia

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 16-07-02 00:02

Ja, vand er genialt Jeg ejer dog ikke en badeand *snøft* - men plejer at
putte en bordtennisbold i vandet - så går tiden jo med at prøve at få denne
sjove bold op af vandet

- Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Lene

Dato : 16-07-02 08:32

Mette B. Rahm wrote:

>Ja, vand er genialt Jeg ejer dog ikke en badeand *snøft* - men plejer at
>putte en bordtennisbold i vandet - så går tiden jo med at prøve at få denne
>sjove bold op af vandet

Hej Mette...

Ja vand er skam en rigtig god ting...Nej hvor synd for dig, at du ikke
har en badeand Men så er det jo godt, at du har bordtennisbolde,
for så er både du og kattene jo underholdt alligevel

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Eva

Dato : 16-07-02 10:56

Tihi
Syntes naturligvis også mine katte skulle ha´ et vandland.
Men men men.
Det syntes de nu slet ikke.
De kiggede på mig med et blik der "Hvad skal vi da med det. Der er
drikkevand mange andre steder, nej leg du selv med det hvis det skal
bruges".
Så prøvede jeg at komme et par baldrian dråber i, men igen et overbærende
blik, der sagde "Bli´r du ved?".
Så det er opgivet fra min side, men lader dog baljen stå. Det kunne jo være
de skiftede mening.( Jeps jeg tror også på julemanden
Hilsen Eva, der dog ikke kunne lade være med at grine af deres reaktion

Lene <Lene_lock@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D3290C6.9040505@gmx.net...

Fra : Kate

Dato : 17-07-02 21:06

Lene <Lene_lock@gmx.net> wrote in news:3D3290C6.9040505@gmx.net:

> ..En badeand

Hihi, Hule morer sig jo helt klart
Dog kommer der ingen badebaljer op her. Når jeg bader fødder kommer
kaninen som regel og vil gerne lige vide hvad der er i den balje der,
hvis jeg satte en op til fri afbenyttelse ville det da helt sikkert
lykkes ham at få vand ud over det hele.
Lante er godt nok ikke bange for vand, han vil da vældigt gerne
"hjælpe" med at vaske op. Må dog indrømme at den dag han fik klorin på
halen syntes han ikke om at jeg vaskede den, men han fandt sig da i
det, under højlydte protester, men ikke med tænder og klør. Johan og
Sofie er overbeviste om at vand er skadeligt

Kate

Fra : KH

Dato : 17-07-02 22:57

On Wed, 17 Jul 2002 22:06:24 +0200, Kate <kate@oliwer.dkligeher>
wrote:

Nu snakker I om katte og vand. Er det helt umuligt at få en kat til at
kunne lide vand?
Jeg tænker på at katten kan komme til at befinde sig godt i vand og
ligfefrem sætte pris på et bad.
Er det helt fuldstændig utænkeligt, selv hvis man starter fra kattens
tidligste barndom?

Fra : Sander

Dato : 18-07-02 09:54

"KH" <karles0@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligfefrem sætte pris på et bad.
> Er det helt fuldstændig utænkeligt, selv hvis man starter fra kattens

Måske kan man godt vænne en kat, til at være vandglad, hvis man begynder
tidligt. Men ligesom hos hunde, så tror jeg, at der altid vil være nogle
misser, som aldrig, vil komme til, at bryde sig om vand. Ligesom andre, der
åbenbart er født vandglade....

Vi fandt engang en hjemløs, meget tynd kat foran Aldi. Han rendte ind i
butikken, med os og han var tydeligvis meget sulten, så vi tog ham med hjem.
Han var fyldt med lopper, så vi måtte jo have ham i bad. Han lå bare og nød
det. Vi havde ham i et badekar og kun hans hoved, var oven vande. Han var
helt tryg ved badet, ingen riven og kradsen, sprællen eller miaven. Det er
den eneste kat, som vi har haft, der har sat pris på et bad. Han elskede
også, at lege med vand, fra vandhanen, når vi vaskede op. Han blev desværre,
kørt over to år senere. : (

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 17-07-02 22:35

> [...]
> billede i Jord Hules galleri på : www.erler.dk
>
> Mange hilsner fra Lene ( og Hule, som lige nu lader badeanden holde en

Humm jeg håber ikke Phumba sniger sig til at læse denne tråd for så vil hun
garanteret ha' en pool...

Hun elsker når Andrea leger med vand i badeværelsesvasken, og har også flere
gange "fisket" efter forskellige flydende ting vi har lagt i vandet, et hit
er en badesvamp, jo sådan en kan GODT flyde selvom den er helt våd, og den
er MEGET morsom at fiske op ad vandet i følge Phumba. Så jeg kunne lige se
det foregå midt på gulvet... NOT!

Hilsen
Lisbeth
iiiih nu er der kun en dag til vi skal ha' Basil