Indsæt kode
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-07-02 10:09

Hej NG!

Jeg sidder lige med en sjov lille ting jeg rent faktisk aldrig har været ude
i før - jeg skal indsætte et stykke kode på min side - altså således at
koden bliver udskrevet som tekst på siden.

Hvordan gør jeg egentlig lige det - håber på hurtigt svar.

Mvh
*/Henrik Pedersen

Fra : Peter Theill, Fileba~

Dato : 15-07-02 10:19

> jeg skal indsætte et stykke kode på min side - altså således at
> koden bliver udskrevet som tekst på siden.

Som altid har PHP en funktion der loeser problemet:

show_source()

Tjek yderligere: highlight_string, highlight_file.

--
Best Regards,

Peter Theill
Filebasket - your daily ration of software
Web: http://www.filebasket.com

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-07-02 12:00

"Peter Theill, Filebasket" <reply@newsgroups.com> wrote in message

> Som altid har PHP en funktion der loeser problemet:
>
> show_source()
>

> Tjek yderligere: highlight_string, highlight_file.
>
> --

Ja, det er lækkert med det PHP

Jeg har nu fået det til at virke, så jeg takker mange gange for hjælpen (til
Jer begge 2 - altså Jer 2 der har svaret).

Mvh
*/Henrik Pedersen

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 15-07-02 10:19

> [...]
> koden bliver udskrevet som tekst på siden.
>
> Hvordan gør jeg egentlig lige det - håber på hurtigt svar.

Du kunne bruge highlight_string() funktionen, se mere på
<http://dk.php.net/highlight-string>.

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen