MS Windows
briani 27239
Terminal Server - irriterende dialog
Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-02 09:17

Jeg har en Windows 2000 Advanced Server stående et par km herfra, som
jeg bruger Terminal Server i "remote admin" mode til at fjernstyre. Men
hver gang jeg vil lukke maskinen ned, kommer der en ekstra dialogbox:

"You are shutting down the terminal server remotely. Although there are
no other users currently logged on, no users will be able to log on to
this server until it is manually restarted.

Do you want to continue? <Yes> <No>"

Hvordan slipper jeg af med den dialogbox? Det virker lidt som om at
Windows stadig ikke er beregnet til at blive brugt på en server, for
dialogboxen kommer ikke hvis jeg kører ned og logger ind på den som
på en normal single user PC, og vælger shutdown.

Mvh
Kent

PS: Jeg ved godt det ikke er en alvorlig fejl, men det er et stort
irritationsmoment. Det er en af de der små detaljer, som gør at folk
der prøver Linux siger at Windows er nemmere at bruge. Men jeg kan
ikke finde ud af Windows, så please hjælp mig. Hvordan slipper jeg af
med den lille dumme detalje?
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : M.N.

Dato : 15-07-02 10:14

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> [...]
> dialogboxen kommer ikke hvis jeg kører ned og logger ind på den som
> på en normal single user PC, og vælger shutdown.

Det er vel kun en lille sikkerheds detalje som fortæller dig at hvis du
lukker ned kan du ikke komme i kontakt med serveren, istedet for at logge
af.

Så det er ikke så mærkligt at hvis du fysisk står ved serveren, ikke får
denne advarsel.

Mogens

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-02 11:16

Den Mon, 15 Jul 2002 11:14:23 +0200 skrev M.N.:

> [...]
>>
>Det er vel kun en lille sikkerheds detalje som fortæller dig at hvis du
>lukker ned kan du ikke komme i kontakt med serveren, istedet for at logge

Det er da heller ikke meningen. Jeg har ferie, så jeg håber ikke på at
få brug for den ret tit. Og man har jo lige sagt ok til shutdown-boksen.

Men du har da ret, jeg kan ikke komme i kontakt med den, før den er
tændt igen. Men det tager også lige lang tid, uanset om jeg er her,
eller ved siden af maskinen.

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk

Fra : Flemming Riis

Dato : 15-07-02 10:43

> [...]
> der prøver Linux siger at Windows er nemmere at bruge. Men jeg kan
> ikke finde ud af Windows, så please hjælp mig. Hvordan slipper jeg af

Problemet er typisk at windows kæmper for at man ikke kan dumme sig og de
"latterlige" sikkerheds foranstaltning
som dette er om muligt ikke andet end irreterende.

ud over det har jeg ikke set nogle mulighed for at fjerne det men kan lige
kigge

Fra : Henrik

Dato : 15-07-02 21:32

> [...]
> Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
> lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Hvis du kigger i Terminal Services Manager vil du se at der er en consol for
selve serveren og en Terminal session som du har åbnet på serveren, mon ikke
det er derfor at M$ fortæller dig venligt at vedkommende der "har" consollen
også mister forbindelsen ?