MS Windows
briani 27239
XP - Mærkeligt problem !
Fra : hha

Dato : 15-07-02 08:59

Jeg har et prg.(genvej) i start menu´en som peger på en .EXE fil
når jeg vil fjerne den fra listen , får jeg besked om at filen ikke findes
og om jeg vil slette den fra listen.
men når jeg klikker ok , er den fortsat i listen.
hmmm...
Herefter skete dette : (nu bliver det undeligt!) når jeg klikker på et
hvilken som helst program åbner det i ACDSEE 4.0
når jeg vil klikke på "Tilføj/fjern" i kontrolpanelet for at fjerne acdsee
åbner det også i acdsee.
nu har jeg fået ændret det til at alle prg. åbner i "Notepad"
Hurtig valg genveje virker ikke(OE,IE) men i menu´en start virker de.

Hvad er gået fuldstændig galt her ? Virus ? eller hur ?

Hjælp !

Fra : D@lby

Dato : 15-07-02 23:10

Er du gal, det lyder mærkeligt!
Det lyder meget virusagtigt!

Problemer er der først rigtigt når du laver en FORMAT C:, og den så åbner
Notepad!

Sorry! Can't help!
--
-=D@lby=-

Fra : TVN

Dato : 17-07-02 05:13

Det lyder lidt som SirCam, men det er ikke den.

Kan du køre regedit, hvis ikke så gør følgende:
1) Click START|RUN, type

COMMAND /C COPY %WINDIR%\REGEDIT.EXE %WINDIR%\REGEDIT.COM
and hit ENTER
2) Click START | RUN, type regedit.com and hit ENTER
3) Remove references to the virus from this registry key
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command\
It should contain only the value (not including brackets) : ["%1" %*]
4) Delete the following registry keys:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
RunServices\Driver32

Så burde du kunne åbne de rigtige programmer igen, men du har ikke fået
fjernet virusen, så installere et AV program og gennemsøg PC´en.

Håber det hjælper.

Mvh
Thomas