star wars racer episode 1 vs win xp proble~
Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 15-07-02 06:28

Hejsa

Jeg har gravet følgende spil frem igen, men til min store skuffelse crasher
det på xp, lige da det kom frem spillet kørte jeg win 98 og her kørte det
uden problemer. Under xp kan jeg godt starte spillet op men lige så snart
man crasher med flyet fryser det, skærmen bliver hvid, samt at tallene står
op for oven, lyden kan man stadig godt høre men skærmen er bare frosset ikke
engang esc eller joblisten virker. kun at tage strømmen fra maskinen virker.
Hvis der er nogen derude der har foreslag hvad der evt. kan være galt, samt
evt. kan hjælpe med at få det til at køre vil blive taget imod med kyshånd.
Har prøvet flere skærmopløsninger stadig det samme.

System info:

Windows XP home edition
creative audigy player
creative 3D blaster GF3 ti500
t-bird 1333
512 pc2700 DDR ram
soltek SL-75DRV5
køling skulle vist ikke være problemet da jeg har thermaltake kabinet med 4
kabinetkøler samt thermaltake volcano 7+ cpu køler og ligger på en temp på
38 på cpu og mobo på 24, samt øvrige spil køre fint så som hl, cs, q3 etc.
Så det må jo være et driver issue køre pt. med nvida 29.42 driver til mit
gf3 ti500 kort, audigy skulle også været opdateret med den nyestye driver.

På forhånd tak

Med Venlig hilsen

Dorthe Aagaard Nielsen

Fra : Simon Kamber

Dato : 15-07-02 10:47

On Mon, 15 Jul 2002 07:27:48 +0200, "Dorthe Aagaard Nielsen"
<angelfire@cyberjunkie.dk> wrote:

>man crasher med flyet fryser det, skærmen bliver hvid, samt at tallene står
>op for oven, lyden kan man stadig godt høre men skærmen er bare frosset ikke
Jeg har haft samme problem og har opdaget at det løser sig hvis man
lader windows media player køre i baggrunden. Du må altså ikke spørge
hvorfor, men det virker(har ikke prøvet med andre baggrundsprogrammer,
er tilfreds med at det virker)
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 15-07-02 14:38

> [...]
> lader windows media player køre i baggrunden. Du må altså ikke spørge
> hvorfor, men det virker(har ikke prøvet med andre baggrundsprogrammer,
tak for hjælpen det virkede sgu' men underligt er det, men hovedsagen er at
det virker

Hygge

Dorthe

Fra : Allan Riise

Dato : 15-07-02 16:01

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:
> [...]
> hl, cs, q3 etc. Så det må jo være et driver issue køre pt. med nvida
> 29.42 driver til mit gf3 ti500 kort, audigy skulle også været

Du kan jo prøve at højreklikke på den eksekverbare fil, gå ind i
egenskaber/kompabilitet, og så sætte programmet til at køre i Win98
tilstand, så kan det være at du er fri for at have mediaplayer kørende )

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 16-07-02 12:07

> Du kan jo prøve at højreklikke på den eksekverbare fil, gå ind i
> egenskaber/kompabilitet, og så sætte programmet til at køre i Win98
> tilstand, så kan det være at du er fri for at have mediaplayer kørende
)
det har jeg prøvet crasher alligevel, ser ud til det kun hjælper at have
mediaplayer kørende i baggrunden og kørende er den jo faktisk ikke den er
bare poppet op og afsiller ikke noget.

Hygge

Dorthe