FED ancistrus, hvorfor ?
Fra : Unlimited

Dato : 15-07-02 05:35

Hejsa

Jeg har en del snegle i mit akvarie. Og da jeg prøvede at komme nogen af den
til livs ved at smide noget kartoffel i akvariet, opdagede jeg næste morgen
at min ene ancistrus malle var temmelig..Kraftig.

Jeg har lige været på ferie i en uge, og derfor har fiskene ikke fået noget
mad i løbet af den uge. Mit spørgsmål er om den har forædt sig i kartoffel,
eller om den måske suser rundt med mini ancistrusmaller ?

Jeg fiskede den over i et fødeakvarie, så den er lettere at fange og aflive,
hvis det er det der skal til.

Jeg har taget et par billeder og smidt i dk.binaer, jeg ved godt billedet
ikke er særlig godt, men det var alt jeg kunne nå her til morgen. Bedre
billeder kommer i aften.

Mvh Flemming Hansen

Fra : Pia

Dato : 15-07-02 10:20

Hos Ancistrus maller lægger hunnen æg, og hannen passer æggene og ungerne,
så den med at flytte den over i et andet akvarium er en dårlig
ide.
Info: Hannen har skæg, så det er rimelig nemt at kønsbestemme dem

Om den har forædt sig på kartoffel skal jeg lade være usagt, jeg har nemlig
aldrig forsøgt mig med dem som lokkemad til snegle.

Håber din fisk overlevere.

Tilbage til haven
Hygsom
Leo

---

Fra : Morten Gulev

Dato : 15-07-02 20:18

Hej Flemming

Jeg har aldrig lagt mærke til at min ancistrus skulle blive større lige før
den lægger æg (hvilket den gør ret tit), så det er nok kartoffelen. Bare
lad den fede stakkel være - så skal den nok tabe sig igen.
På en helt anden note: plecostomus æder snegle rå! Den bliver desværre ret
stor, men snegle har du ikke flere af efter nogle dage.

KLIP

Fra : KatjaStrofen

Dato : 15-07-02 21:57

Unlimited <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bisY8.2$GQ5.127@news.get2net.dk...
> [...]

> eller om den måske suser rundt med mini ancistrusmaller ?
>
> Jeg fiskede den over i et fødeakvarie, så den er lettere at fange og

Ja den kan højst have æg i maven.. men det tvivler jeg kraftigt på.. så har
den dælme mange æg *GG*

Den er jo lige ved at eksplodere! - jeg ville nok smide den i et karantæne
akvarie og så fodre lidt mindre *GG*

Katja

Fra : Runar Ottesen

Dato : 15-07-02 22:02

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> wrote in message
> [...]
kartoffel,
> eller om den måske suser rundt med mini ancistrusmaller ?

Mine Ancistrus og Pleco spiser kartoffel.

-runar-