BlackICE og ICMP.
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 15-07-02 00:09

Hej.

Kan man ikke frafiltrere ICMP-pakker med BlackICE Defender?

Jeg synes ikke at kunne finde funktionen...

/Henrik

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-07-02 00:41

On Mon, 15 Jul 2002 01:08:33 +0200, Henrik Koksby Hansen wrote:

> Hej.
>
> Kan man ikke frafiltrere ICMP-pakker med BlackICE Defender?

Hvorfor vil du dog filtere ICMP pakker?

/Bo

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 15-07-02 00:51

>Hvorfor vil du dog filtere ICMP pakker?
[..]

Jeg ved at min maskine er på nettet. Det behøver andre ikke
nødvendigvis vide... f.eks...

/Henrik

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-07-02 01:22

On Mon, 15 Jul 2002 01:51:20 +0200, Henrik Koksby Hansen wrote:

> Jeg ved at min maskine er på nettet. Det behøver andre ikke nødvendigvis
> vide... f.eks...

Har du sat dig ind i hvordan ICMP virker?

For mig lyder det kun somom det er icmp_echo_response du vil lukke for.

Det er generelt en dum idé at lukke for al icmp,
især for type 3 kode 3.

(http://www.ee.siue.edu/~rwalden/networking/icmpmess.html)

/Bo

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 15-07-02 10:24

>Har du sat dig ind i hvordan ICMP virker?
>
>For mig lyder det kun somom det er icmp_echo_response du vil lukke for.
[...]

Efter at have skimmet siden, vil jeg kun give dig ret.

Er der nogn firewall, som kan det? Og, som samtidig back-tracer (som
BlackICE)... - Og så skal den helst kun blokkere indgående trafik....

/Henrik