Er det bare mig som er sippet?
Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 14-07-02 23:42

*snippet fra dk.marked.privat.dyr*
> Vi vil ikke give noget for den, da vi ikke ønsker en
> racekat.

Er det virkelig den gængse norm? Altså, personen skrev oxo om hvordan tidl.
katte var blevet afhændet da de skulle have børn...
Nu har de så fået børn, og de vil have en gratis kat men betaler for
børnenes mælkeschnitter?

*forarget*

--
- Sidsel
Mom to Luffe, Speedy, Stony, Loke, Damien and Sif

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-07-02 23:49

"Sidsel L. Espersen" <stalia@macfat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katte var blevet afhændet da de skulle have børn...
> Nu har de så fået børn, og de vil have en gratis kat men betaler for

Det er da muligt, at du er sippet, men jeg sad godt nok også på
hænderne for ikke, at komme med et surt opstød - specielt over:
"M har haft 5 persere på aftægt og 2 kryds der måtte afhændes da
datter var på vej."

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-07-02 07:04

Rart at høre at jeg ikke var den eneste der fik sure opstød. Jeg kan ikke se
hvorfor man skal afhænde sine dyr fordi man få børn, og når de så har fået
en acceptabel alder (i forældrenes øjne) så anskaffe vi bare nogle nye. Hvad
nu hvis de skal have et til barn, skiller de sig så af med katten. Det kan
være det er derfor den ikke må koste noget!!
Undskyld opstødet!!

Heidi Bojsen

Fra : Annette Skovbon

Dato : 15-07-02 00:04

Hej Sidsel,
Nej det er IKKE dig som er sippet. Jeg var også derinde og jeg er
ligeså rystet som du. -Jeg kom endda til at svare på deres annonce...
Nedtrykte hilsner
Annette

Fra : nitsen

Dato : 15-07-02 00:17

> [...]

> katte var blevet afhændet da de skulle have børn...
> Nu har de så fået børn, og de vil have en gratis kat men betaler for

Nixen - du er ikke sippet - jeg måtte sidde på hænderne (hjalp ikke) - tælle
til rigtig mange (hjalp ikke) og derefter placere min fuldfede hankat på
tasterne (det hjalp) for ikke at hælde en spand grimt ud til svar - ikke
nogen jeg så meget som ville overveje at lade en killing flytte ind hos!

Mvh

Anita og Frode der nu er flyttet fra tasterne igen §

Fra : Annette Skovbon

Dato : 15-07-02 00:19

Jeg forstår ikke hvor i får al den selvbeherskelse fra
Natter

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-07-02 00:29

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår ikke hvor i får al den selvbeherskelse fra
> Natter

Det får man af at bo sammen med aby'er *gg*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 15-07-02 01:45

In article <3d31fe03$0$13939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
stalia@macfat.dk says...

> [...]
> katte var blevet afhændet da de skulle have børn...
> Nu har de så fået børn, og de vil have en gratis kat men betaler for

Øhm... Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke se hvad der er så
grimt i at ville have en kat gratis ? De vil måske gerne ha' en kat, men
synes ikke lige købet er hvad pengene skal gå til. Og faktum er jo, at
der er masser der gerne giver en killing væk for at komme af med dem.

At vi andre er miljø-skadet skal da ikke gå ud over dem

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 06:58

Hej Jacob
For mit vedkommende var det ikke så meget det at de
ville have katten gratis, men at de fortalte at de havde
haft flere katte, som der altså ikke var plads til da de ventede barn, så de
måtte ud, nu vil de gerne have kat igen, det lugter langt væk af "brug-smid
væk" og det
gør man altså ikke med dyr, og da slet ikke "bare" fordi man skal have barn.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 15-07-02 12:15

In article <3d32645f$0$16812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk says...
> [...]
> væk" og det
> gør man altså ikke med dyr, og da slet ikke "bare" fordi man skal have barn.

Ah, del havde jeg så nok lige misset (haha ). Smide væk kulturen
holder ikke nej, og slet ikke når det har med levende væsener at gøre.

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 15-07-02 08:47

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:
*snip*

Jamn Jacob, det er der gør mig sur, er jo at de har børn, og de fleste børn
jeg ser idag får hvad end de peger på, men at betale de 50 kroner, som idag
er en desværre ret normal pris for en hul-i-hæk kat, det er for meget for
dem? Jeg tvivler på at den kat vil blive fodret med andet end Misse's
Katteguf, den vil sikkert ikke blive vaccineret eller øremærket... ja det er
muligvis bare mig der tror det, men alt det andet de havde skrevet i deres
indlæg fik mig ikke til at tænke vildt positivt...
Som en anden sagde - om jeg så var ved at drukne i katte ville de _aldrig_
få en af mig!

- Og til jer andre, tak fordi jeg ikke er den eneste der fik et surt opstød
:) Det var rart at blive bekræftet i at der findes gode mennesker der elsker
deres dyr! :)

- Sidsel
(Dybt miljøskadet!)

Fra : KatjaStrofen

Dato : 15-07-02 09:25

Sidsel L. Espersen <stalia@macfat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d327dd0$0$46292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
opstød
> :) Det var rart at blive bekræftet i at der findes gode mennesker der

Ja nu er det da mig der stejler

Med udgangspunkt i de ikke vil betale 50 kroner for en kat.. betyder jo
absolut ikke.. at katten ikke vil få mad af okay kvalitet, at den ikke vil
blive vaccineret osv! - Det er altså noget **** at lukke ud!

I dag kan man fint få smidt en kat i hovedet.. og hvis de bare vil have et
eller andet tilfældigt kryds.. jamen så kan jeg udemærket følge dem i, de
ikke gider betale for det. Desuden tror jeg egentlig heller ikke man skal
ligge så meget i deres udsagn om den skal være gratis. Jeg kunne nemt finde
på at skrive det samme.. blot for at illustrere at det netop ikke er en
flertusindekronsers kat jeg ønsker mig.. men blot en bette killing af
sikkert ukendt oprindelse!

At folk stejler over henvisningerne til diverse katte som er givet væk osv -
kan jeg udemærket følge!

Katja

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 09:48

Hej Katja
De mennesker som giver deres killinger væk eller
bytter dem for en dåse kattemad, er meget typisk
også dem der ikke har haft udgifter i forbindelse med
katteholdet, altså katte bliver ikke neutraliseret, ser ikke
en dyrlæge hvis de er syge og får højst sandsynligt
"skod-foder", og som med alt andet i denne verden,
så får man hvad man betaler for. Indstillingen til at
huskatte "skal" være gratis gør bestemt ikke noget godt
for kattene, tværtimod. Alene dyrlæge-check og vacc.
af Tortie's killinger kostede 200 kr. pr. styk, og det var
en meget favorabel pris, så kommer der et ordentlig foder
ved siden af.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 15-07-02 21:37

marianne hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d328c5c$0$16827$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> en dyrlæge hvis de er syge og får højst sandsynligt
> "skod-foder", og som med alt andet i denne verden,

Ret mig lige hvis jeg har forstået dig forkert

Du siger at folk.. som har killinger og som "giver" dem væk.. ofte ikke har
passet på moderen.. og well afkommene

Jeg mener hertil. hvis jeg har forstået dig korrekt.. - at det kan jeg nok
ikke udtale mig om.. men at man nok kan komme til at brænde inde med sine
killinger - da well der bliver født for mange killinger end der er
købere.. - og det vigtigste er jo at killingen få et godt hjem!

Jeg tror egentlig ikke der er forskel på mange af de købere der vælger at
give en halvtredser og well få en misling gratis!

For mig er der ingen forskel.. at betale 50 kroner for en kat.. er jo ikke
noget der slår økonomien i bund.. - hvor det godt kan mærkes på budgettet om
man vælger racekat frem for huskat!

Katja

som måske egentlig misforstod det hele ?!

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 15-07-02 22:11

On Mon, 15 Jul 2002 22:37:07 +0200, "KatjaStrofen"
<katja@katjastrofenremove.dk> wrote:

>For mig er der ingen forskel.. at betale 50 kroner for en kat.. er jo ikke
>noget der slår økonomien i bund.. - hvor det godt kan mærkes på budgettet om
>man vælger racekat frem for huskat!

   Balladen er jo for så vidt at det koster nøjagtigt det samme
at holde huskat som det gør at holde racekat. De daglige udgifter er
nøjagtigt de samme. Desværre er det nok bare sådan at nogen behandler
katten efter hvad de har givet for den. En gratis kat kan passende
leve af rester fra bordet og hvis den blir syg får man bare nærmeste
nabo der har jagttegn og haglgevær til at skyde kræet - mens en
racekat får alt det bedste man kan finde til den og den blir behandlet
i hovede og røv om den så bare har fået en skid på tværs. Jeg siger
ikke at det er sådan altid - men det er bare typisk at det er sådan :(

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ann K

Dato : 15-07-02 22:02

Hej Katja.
Aner ikke om du har misforstået Marianne
Men vil da lige sige noget mht pris på en "stribe-killing".... Jeg er
helt villig til at betale et vist beløb for killingen (omkring ca 3 -
500 kr)... Fordi jeg så på forhånd vil have lavet en aftale om at
killingen har fået ormekur og er vaccineret (iaf 1'ste gang) + har fået
noget ordentligt at spise...
(Saga betalte vi 200 kroner for (+ en masse ekstra guf og mad til hendes
mor og kuldsøskende ;) - og hendes killinger kostede 600 kroner)
At pengene så ikke helt vil være dækkende for de udgifter som
"Stribe-opdrætteren" reelt har haft... tja - han/hun får da lidt mere i
kassen ved at sælge til mig, end ved blot at forære kræet bort Også
selv om jeg stiller nogle krav om, hvad mine penge skal bruges til.....
En neutralisation er faktisk billigere, end at skulle opfostre et kuld
på fx 5 killinger Det ville det iaf have været for os......
Og argumentet om at "man" er _nødt_ til at forære killinger bort, blot
for at komme af med dem.... Næ nej du! Hvis ikke man har sat sig så
meget ind i tingene at man ikke ved, hvor svært det _kan_ være... så
skulle man måske have ladet være! Eller i det mindste have indstillet
sig på selv at beholde "overskuddet"!

Mvh Ann

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 22:37

Katja skrev
<- og det vigtigste er jo at killingen få et godt hjem!>

Det er nemlig det................. jeg er ikke altvidende
og har ingen krystalkugle, men omtalte mail fik nakke-
hårende til at rejse sig, og den familie ville aldrig kunne
hente kat hos mig, heller ikke selv om de ville betale,
et godt hjem for mig, er andet og mere end "betaling"
jeg ville/vil gladeligt forære en kat væk, hvis jeg mente
at det var et godt hjem, men ingen kan uanset hvad de
tilbyder at betale, købe en kat hos mig hvis jeg ikke
er overbevist om at det er et godt hjem for katten.

Om du har misforstået det hele ved jeg ikke, om jeg
har misforstået dig ved jeg heller ikke, faktisk er det
hele måske en MISmisforståelse :)))

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 15-07-02 09:49

> [...]

> absolut ikke.. at katten ikke vil få mad af okay kvalitet, at den ikke vil

Tja, jeg synes bare det skulle lyde mærkeligt at de ikke vil give 50 kroner
for en kat, men godt vil betale hvad en neutralisering koster, eller betale
for årlige dyrlægetjek, betale hvad det gode foder koster osv osv...

Når man læser hele deres indlæg i dk.marked.privat.dyr så lyder de ikke
vildt sympatiske eller som folk der er villige til at opgive noget som helst
for deres dyr! (Afhænde kattene fordi hun bliver gravid?!).

Jeg ved godt der findes mange dejlige katteejere som har fået deres kat
kylet i nakken, men derfor bør en kat stadig ikke være gratis! Intet er
gratis mere, tænk at en kats liv ikke engang er mere værd end en
slikkepind!!!

Det er trist at kattens status i Danmark ikke er højere...

- Sidsel

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-02 12:05

Hej Sidsel

Du er absolut ikke sippet. Jeg er selv dybt forarget og meget ked af det på
kattenes vegne. Jeg håber virkelig ikke, at der er nogen....som efter at
have læst indlægget....vil forære dem en kat.
Miljøskadet.....ja måske.....men jeg fatter virkelig ikke folk som ikke vil
give penge for en kattekilling. Tænk på...at man får et unikt individ af et
dyr som kan blive ens bedste kammerat i de næste 15 år.....

Venligst Gonzo

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-07-02 10:57

Jacob Saaby Nielsen <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> Øhm... Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke se hvad der er
> så grimt i at ville have en kat gratis ?

der er intet i vejen med at ville have en kat gratis....
jeg har selv 3 af slagsen ( og ja.. de to er med stamtavle) for vores
vedkommende drejede det sig for den førstes vedkommende at han var killing
af en gårdkat og de ville ikke modtage noget for ham...... han blev leveret
til døren
vores første racekat var en "redningskat" ( som det viste sig var unødvendig
at redde noget tid efter*G* men heldigvis for os har marianne ikke
fortrut)
det kostede mig en tur fra fredericia til lolland i busser og tog, samt en
sterrilisering....
vores anden racekat er også redningskat ( dog under andre præmisser end
rasmine... linda var uønsket og uplejet i sit gamle hjem) hun kom til os da
kæresten alligevel var i nabolaget og aflevere sin datter....

> De vil måske gerne ha' en
> kat, men synes ikke lige købet er hvad pengene skal gå til. Og faktum
> er jo, at der er masser der gerne giver en killing væk for at komme
> af med dem.

min opfattelse af det oprindelige indlæg var at disse mennesker har en "brug
og smid væk" mentalitet til deres katte...... hvis man dumper sin kat pga et
barn ( medmindre barnet har allergi men det ved man jo ikke inden fødslen)
så burde man imo ikke have haft den kat i første omgang......

jeg har selv tidligere ( inden mine nuværende missere) haft 4 udekatte på 4
år..... og har mistet dem af forskellige årsager.... ikke fordi jeg ikke
holdt af dem og passede på dem, men af ren og skær uvidenhed..... derfor er
mine nuværende katte også indekatte, fordi jeg VIL beholde dem til de dør af
naturlige årsager...... og ikke fordi de forsvinder eller bliver kørt ned
eller andre ubehageligheder....

> At vi andre er miljø-skadet skal da ikke gå ud over dem

miljø-skadet*GGG* jeg tror såmænd det handler om hvad man føler er etisk
rigtigst....
og tænke lidt over hvad man kan tillade sig at byde et levende væsen.....
--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 06:52

Hej Sidsel
Næh du er ikke den eneste, det med at kattene blev
afhændet da de ventede barn, gik lige ind, gad vide
hvad de vil gøre hvis konen bliver gravid igen, nå jaa
dumt spørgsmål. IKKE om jeg så var ved at "drukne"
i katte kunne de få en fra mig

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 15-07-02 08:03

Hej

Ja, jeg er lige så forarget over deres smid væk metode, vi har selv en lille
datter på 9 mdr., men der var der da ikke noget med at vi skulle afhænde
vores små misser

Nej, de skulle få sig en statue af en kat istedet for, og når de så senere
vil have barn nr. 2, kan de sætte den i skabat .

Hilsen
Gitte Sacala Eriksen

Fra : Lene Vang

Dato : 15-07-02 09:19

undskyld, men jeg har lige et dumt spørgsmål,
Hvad betyder at, katten blev afhændes da
datter var på vej."

Hilsen

Lene Vang

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 09:39

Hej Lene
det betyder at da konen blev gravid, røg kattene ud,
nu er datteren "gammel nok" så nu vil de have en ny kat

Fra : Eva

Dato : 15-07-02 12:51

Hej Sidsel
"Sippet" Næppe.
Det er en underlig indstilling, at kattene skal væk fordi hun venter barn.
Gad vide hvad der ellers ryger ud
Jeg tvivler også på hun får noget positivt ud af den annonce.
Man kan da i hvert fald krydse fingre for det ikke skere.
Hilsen Eva
Sidsel L. Espersen <stalia@macfat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d31fe03$0$13939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...