Til Camilla Baird
Fra : Jette

Dato : 14-07-02 22:02

Hej Camilla

Din nyhedslæser bruger noget 8bit encoding, hvilket vil sige at æ, ø, å
og andre tegn bliver erstattet af noget volapyk som f.eks.:

Hvor godt forst=?ISO-8859-1?B?5Q==?=r du kattesprog?

Du er nok ikke klar over det, da de fleste newsreadere tage højde for
det. Men i newsreaderen på vores hjemmeside skal jeg selv kode mig ud af
det.

Jeg vil derfor bede dig om at smide et indlæg med overskriften:

æg, pølser og råkost

Så kan jeg nemlig se hvilke tegn den skriver, så jeg kan erstatte dem
med korrekt æ, ø og å.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Kate

Dato : 14-07-02 23:34

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in

> [...]
>
> æg, pølser og råkost
>
> Så kan jeg nemlig se hvilke tegn den skriver, så jeg kan erstatte

Nu ved jeg ikke hvilken newsreader Camilla bruger, rettere navnet i
headeren siger mig ikke noget, men kan du så ikke også få problemer med
min? Jeg bruger Xnews og der har jeg, på anbefaling, indsat en linie i
headeren om 8bit encoding.

Kate

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-07-02 23:48

On 15/07/2002 00:34, in article agsu9i$2k9$5@sunsite.dk, "Kate"
<kate@oliwer.dkligeher> wrote:

> [...]
> headeren siger mig ikke noget, men kan du så ikke også få problemer med
> min? Jeg bruger Xnews og der har jeg, på anbefaling, indsat en linie i

Jeg bruger Microsoft Entourage for Mac - jeg har ikke selv problemer med at
læse æ/ø/å I mine eller andres indlæg... Jeg skal gerne sende et test-indlæg
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-07-02 00:43

In article <B957CC35.6AB6%mail@korat.dk>, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

> Jeg bruger Microsoft Entourage for Mac - jeg har ikke selv problemer med at
> læse æ/ø/å I mine eller andres indlæg... Jeg skal gerne sende et test-indlæg
> med overskriften "æg, pølser, og råkost"

Hej

Er dette et Mac problem? Jeg fisker efter om nogen også har problemer
med mine indlæg?
Newsreader: Thoth 1.3.1

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte