MS Windows
briani 27239
Søges: Freeware backup program til WinXP
Fra : Thomas Demant

Dato : 14-07-02 20:55

Jeg skal bruge et backup program til Windows XP Prof., som der kan
indstilles til automatisk at arbejde i baggrunden og tage backup (i et
tidsbestemt interval. F.eks. en gang i timen) af ændrede filer i
forudbestemte mapper, og kopiere dem til et andet drev.
Det kan være ligemeget om det komprimere filerne eller ej.
Er der nogen der kan henvise mig til et program?

--
Thomas

Fra : Edmund

Dato : 14-07-02 21:11

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Det kan være ligemeget om det komprimere filerne eller ej.
> Er der nogen der kan henvise mig til et program?

Kan du ikke bruge XP´s egen backup.
Den kan da det du ønsker.
Backup kun nye eller ændrede filer hedder incremental i XP UK

Mvh Edmund

Fra : Aagaard

Dato : 14-07-02 22:43

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev:
> [...]
> Det kan være ligemeget om det komprimere filerne eller ej.
> Er der nogen der kan henvise mig til et program?

Prøv at tage et kig på:
http://freebask.homestead.com/bask.html
Den dækker måske dine backup behov.

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk - Freeware portal til både Windows og Linux.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-07-02 02:04

> [...]

> tidsbestemt interval. F.eks. en gang i timen) af ændrede filer
> forudbestemte mapper, og kopiere dem til et andet drev.

At-kommandoen og en passende batch-fil kan let gøre jobbet.

Niels

Fra : Thomas Demant

Dato : 15-07-02 17:18

> At-kommandoen og en passende batch-fil kan let gøre jobbet.
Mange tak, det var jo en nem løsning (som jeg af en eller anden grund ikke
havde tænkt på). Og det virker jo fint :)

--
Thomas
-Jeg beklager over for evt. modtagere, der har modtaget den nye virus

Fra : SoerenFerling

Dato : 07-08-02 08:18

"Thomas Demant" skrev d. 15-07-02 17:18 dette indlæg :
> Mange tak, det var jo en nem løsning (som jeg af en eller anden grund
ikke
> havde tænkt på). Og det virker jo fint :)

Her er en model for en batchfil som At kan pege på fra TechRepublic:

Simple backup batch file

Note that long folder names must be enclosed in quotation marks.

@echo off
REM copy documents
xcopy "C:\My Documents\*.*" d:\mirror\ /c /s /r /d /y /i >
d:\mirror\xcopy.log
REM copy Outlook data
xcopy "C:\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst"
d:\mirror\ /c /s /r /d /y /i >> d:\mirror\xcopy.log

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Demant

Dato : 07-08-02 19:23

> Her er en model for en batchfil som At kan pege på fra TechRepublic:
Mange tak.

--
Thomas (der er træt af spam og nu prøver om det virker:)
Ved e-mail svar: Fjern "nospam" i mail adressen!

Fra : Edmund

Dato : 15-07-02 21:47

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> wrote

> At-kommandoen og en passende batch-fil kan let gøre jobbet.

Hvad er AT-kommandoen for noget. Jeg er helt blank.

Mvh Edmund

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-07-02 22:53

"Edmund" <edm@os.invalid> wrote in message

> Hvad er AT-kommandoen for noget. Jeg er helt blank.

Check: at ?

Niels

Fra : Edmund

Dato : 15-07-02 23:30

"Niels P Sønderskov" wrote

> Check: at ?

Aha F1 var bedre end google.

Det skal man da hvist være godt inde i, før man syntes det er nemmere
end backup programmet. 7 klik med musen så er den sat igang.

Mvh Edmund

Fra : Thomas Demant

Dato : 16-07-02 12:52

> end backup programmet. 7 klik med musen så er den sat igang.
Jeps, men jeg husker ikke at klikke 7 gange med musen :(
Så sent som i forgårs mistede jeg alle mine profilindstillinger og
dokumenter, da Explorer crashede og slettede min profil ved genstart. Så jeg
skulle gerne have noget der køre helt af sig selv, i baggrunden.

--
Thomas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-07-02 13:25

> Det skal man da hvist være godt inde i, før man syntes det er
nemmere
> end backup programmet. 7 klik med musen så er den sat igang.

Måske, men det er nu ikke så tosset at have sådan en service der
kan lave alle mulige ting for én automatisk, så at-kommandoen er
værd at kende. Måske gemmer der sig også andre fikse småting i
sådan et operativsystem.

Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-07-02 13:28

Og så hader jeg at plastere et system til med alle mulige (og
umulige) unødvendige programmer, især når den funktion man har
brug for findes i forvejen. Jo mere lort man dynger på jo værre
bliver helheden.

Niels

Fra : Edmund

Dato : 19-07-02 14:14

Niels P Sønderskov wrote:

> Måske, men det er nu ikke så tosset at have sådan en service der
> kan lave alle mulige ting for én automatisk, så at-kommandoen er
> værd at kende.

Det tror jeg da også det er. Men hjælpen i Windows er vist ikke for
nybegyndere.
Tror lige jeg vil vente med en nærlæsning af "AT", men det er da rart
at vide den er der.

Mvh Edmund