Hvad er det her så?
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-07-02 20:41

Nu vi jeg også med på denne spørgevogn.

Der har udviklet sig en mindre kult i min omgangskreds omkring en finsk
instruktionsvideo i disko. Det kunne være meget skægt at finde ud af, hvad
det egentlig er for et nummer, der bliver spillet. Jeg har rippet nummeret
og ogget det (WinAmp 2.80 kan afspille) og smidt det i dk.binaer.musik sådan
ca. nu. Titlen er "[dkm] finsk disko-ting". Kvaliteten er ikke noget
særligt, men forhåbentlig er der nogen, som kan høre, hvem det er. Det lyder
til, at der bliver sunget på tysk.

/Nikolaj

Fra : Ulrik Kold

Dato : 14-07-02 22:11

On 7/14/2002 9:40 PM, Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> ca. nu. Titlen er "[dkm] finsk disko-ting". Kvaliteten er ikke noget
> særligt, men forhåbentlig er der nogen, som kan høre, hvem det er. Det lyder

Hej Nikolaj,

videoen har også lige cirkuleret i min vennekreds igen, og vi blev jo
nødt til at finde ud af hvad det var. Jeg har ikke hørt dit rip, men jeg
antager at det drejer sig om den her forfærdelige gut med overskægget
fra 70'erne, i sin lækre jumpsuit og så et par spændstige kondisko forneden.

Jeg talte med en finsk gut på IRC om denne video, og han fortalte mig,
at derovre har den også cirkuleret. Om selve nummeret og manden sagde
han følgende.

Nummeret hedder Moskau og er med den tyske diskogruppe Dschinghis Khan.
Jeg har det som MP3, hvis nogen er interesseret, derudover findes der en
russisk udgave med Frederik, der hedder Volga. Der er sikkert også andre
versioner.

Manden selv hedder Åke Blomqvist og som sagt har nummeret også været
rundt utallige gange i de finske kredse. Gad vide, hvad hans familie
tænker i dag...?

Håber det hjalp.

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-07-02 22:18

Ulrik Kold wrote:
> Nummeret hedder Moskau og er med den tyske diskogruppe Dschinghis
> Khan.

Det lyder meget som den.

> Jeg har det som MP3, hvis nogen er interesseret,

Jeps, jeg er interesseret. Kan du smide den i dk.binaer.musik?

Tak for alle de mange info, forøvrigt. De er allerede givet videre.

/Nikolaj

Fra : Ulrik Kold

Dato : 14-07-02 23:20

On 7/14/2002 11:18 PM, Nikolaj Borg wrote:

> Det lyder meget som den.
>
> Jeps, jeg er interesseret. Kan du smide den i dk.binaer.musik?

Jeg skal se, hvad jeg kan gøre. Aner ikke hvordan Mozilla Mail forholder
sig til store binære filer ... laver lige en lille dk.test først.

> Tak for alle de mange info, forøvrigt. De er allerede givet videre.

NP. Glad for at kunne hjælpe.

> /Nikolaj

..kold

Fra : Ulrik Kold

Dato : 15-07-02 00:29

On 7/15/2002 12:19 AM, Ulrik Kold wrote:

> Jeg skal se, hvad jeg kan gøre. Aner ikke hvordan Mozilla Mail forholder
> sig til store binære filer ... laver lige en lille dk.test først.

*Hrem* Efter en lille smule problemer og installation af XNews gik det
da ... håber ikke det bliver til for meget besvær.

Nu ligger Dschingis Khan - Moskau i dk.binaer.musik i posts med titlen:

<[dk.kultur.musik] Dschingis Khan - Moskau (Finsk diskovideo) - File 1
of 1 - Dschinghis Khan - Moskau.mp3 (XX/26)>

Mor dig med sangen.

..kold

Fra : Peter G.

Dato : 14-07-02 22:16

In article <QpkY8.3883$Yf1.322424@news010.worldonline.dk>, Nikolaj Borg
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote...
> [...]
> ca. nu. Titlen er "[dkm] finsk disko-ting". Kvaliteten er ikke noget
> særligt, men forhåbentlig er der nogen, som kan høre, hvem det er. Det lyder

(Mere eller mindre) fundet! Yderst fængende nummer.

Gruppen skulle være Heita Bis Wolkig med "Moskau". Evt kan du spørge
ejeren af denne side om flere oplysninger:
<http://mitglied.lycos.de/beckzbier/>

Tekst:
Ho, ho, ho, ho ho, ho ho
Moskau - fremd und geheimnisvoll, Türme aus rotem Gold, kalt wie das Eis
Moskau, doch wer dich wirklich kennt, der weiß ein Feuer brennt in dir so
heiß

Kosaken, hey, hey, hey leert die Gläser
Natascha, ha, ha, ha du bist schön
Tawarisch, hey, hey, hey auf das Leben.
Auf dein Wohl Bruder, Hey Bruder, ho

Ha, hu ha, hu ha
Moskau, Moskau, wirf die Gläser an die Wand, Rußland ist ein schönes Land
Ho ho ho ho ho, hey
Hey, Moskau, Moskau, deine Seele ist so groß, Nachts da ist der Teufel
los
Ha ha ha ha ha, hey
Moskau, Moskau, Liebe schmeckt wie Kaviar, Mädchen sind zum Küssen da
ho ho ho ho ho, hey
Moskau, Moskau, komm wir tanzen auf dem Tisch, bis der Tisch zusammen
bricht
Ha ha ha ha ha
Ha ha ha

Moskau, Tod zur Vergangenheit, Spiegel der Sonnezeit, Kalt wie der Krieg
Moskau, wer deine Seele kennt, der weiß, die Liebe brennt, heiß wie die
Glut

Kosaken, hey, hey, hey leert die Gläser
Natascha, ha, ha, ha du bist schön
Tawarisch, hey, hey, hey auf die Liebe
Auf dein Wohl Mädchen, Hey Mädchen, ho

[...]

Ho ho, ho ho ho ho
Ho ho ho ho, ho ho ho, Moskau
Ho ho, ho ho ho ho
Ho ho ho ho, ho ho ho, Moskau

Moskau, Moskau, Wodka trinkt man pur und kalt, das macht hundert Jahre
alt
ho ho ho ho ho, hey
Moskau, Moskau, Väterchen mein Glas ist leer, doch im Keller ist noch
mehr
[...]

Moskau, Moskau, la la la la la la la, la la la la la la la
Ho ho ho ho ho, hey
Moskau, Moskau, la la la la la la la, la la la la la la la
Ha ha ha ha ha, hey

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Klip venligst overflødige citater væk og svar nedenunder

Fra : Peter G.

Dato : 14-07-02 22:21

In article <MPG.179c08721e4db9e99897dd@dtext.news.tele.dk>, Peter G.
<PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote...

Korrektion: Ulrik ser ud til at have ret med Dschinghis Khan.