Katte, der ikke ved, hvad der er godt for ~
Fra : Helle Andersen

Dato : 14-07-02 19:34

Som nogen af jeg ved, forsøger jeg at få omplaceret en hunkat, Giza,
som bliver mobbet af min somali, Chabél, og nogengange af Eika.

Men alt går bare galt i det projekt HELE TIDEN !

I går skulle jeg have besøg af en rigtig sød pige, som var interesseret i
Giza og det lød absolut som en god mulighed for hende.

Jeg havde jo fro og fredigt fortalt pigen, at Giza ikke var sky, men lidt
forsigtig og gerne lige ville se folk lidt an, men at hun ellers var meget
kælen.

Den lille gimpe valgte så at give min troværdighed et gevaldigt knæk
ved at gemme sig under sofaen og ikke være specielt tilnærmelig !
Det plejer hun bestemt ikke at gøre, men Chabél har godt nok været
strid ved hende de sidste par uger og det er hun selvfølgelig påvirket
af. Men hvor jeg altså følte mig dum - og som sagt - ret utroværdig, da
jeg fremstammede, at hun altså ikke plejede at opføre sig sådan.

Pigen ville tænke over det, men jeg tror ikke, at hun tør binde an med
Giza - og sådan ville jeg nok også selv have det, så ingen kritik over det.

Men hvor er det dog bare typisk ! Den lille pige har virkelig brug for at
komme væk og få noget fred, hvis ikke hun skal ødelægges helt og så
vælger hun lige præcis den dag, at "lege struds". Kunne man dog bare
forklare hende, at det er til hendes eget bedste *suk*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 14-07-02 21:05

Nej, hvor synd.

Har selv været ude for det samme, da min far døde og skulle finde nyt hjem
til han 2 årige hun kat, da vi ikke havde mulighed for at beholde den da den
bare ikke kunne enes med andre katte.
Hun var normalt kælen, men skulle se folk lidt an, og 3 gange lavede hun
samme nummer, men det sidste par sagde ja, til at få hende hjem på prøve, og
efter 2 dage havde hun fundet ud af at de faktisk var meget søde, så hun
trives fint.

Så mon ikke der kommer nogen som godt tør binde an med Giza, håber du finder
det rette hjem til hende.

VH
Gitte Sacala Eriksen

Fra : Kate

Dato : 14-07-02 23:30

Jamen, hvor er det dog typisk katte.
Ja, jeg har jo ikke selv turdet binde an med hende fordi Sofie ville
sikkert få et føl over en voksen hunkat i hendes hjem. Jeg håber
virkeligt at der snart er en som kan se Gizas kvaliteter og napper
hende.

Kate

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-07-02 11:31

Helle Andersen <katte@mail.dk> wrote:

> [...]
> og så vælger hun lige præcis den dag, at "lege struds". Kunne man dog
> bare forklare hende, at det er til hendes eget bedste *suk*

prøv at vende den rundt*G* Giza ved præsist hvad det er for et menneske hun
vil have, og derfor gemmer hun sig indtil dette menneske dukker op......
hun vil bare selv vælge )
--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk