MS Windows
briani 27239
NTFS sparker mig når jeg ligger ned!
Fra : Linneberg

Dato : 14-07-02 19:25

Hej jeg har et stort problem med min computer, jeg er lige kommet hjem fra
ferie og nu virker computeren ikke længere. Den vil ikke længere starte op,
så jeg har prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om inkl. at formatere
harddisken. Men så siger den "adgang nægtet"
Jeg kører RAID og WinXP(med NTFS filsystem) installeret og jeg har ingen ide
om hvordan jeg skal få lov til at gøre noget som helst.
Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig..
på forhånd tak.
Jan Linneberg

Fra : Lyrik

Dato : 14-07-02 22:01

"Linneberg" <linneberg@edb.dk> wrote in message
> [...]
ide
> om hvordan jeg skal få lov til at gøre noget som helst.
> Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig..
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hvis du kører Raid0, så fungerer begge harddiske som én disk.
Hvis der er fejl på bare én af diskene, så ryger samtlige data på begge to,
mig bekendt.
Mon ikke det er det der er sket?
Kunne du ikke prøve at boote op fra cdromdrevet med WinXP pladen?
Den vil så undersøge systemet for dig og komme med nogle forslag.
Du ved sikkert at du kan vælge bootrækkefølgen i Bios-opsætningen.
Altså cdromdrevet først.

Hilsen
Jens