MS Windows
briani 27239
Hvordan tildeler jeg mere ram til printer?
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 14-07-02 19:12

Jeg har en HP farveprinter. Det er en deskjet 565c. Problemet er at når den
skal printe meget ud (over 0.5 MB) så går den i selvsving. Printer noget ud
og spytter så en masse hvide ark ud med noget sort på. Under 0.5 MB er der
ingen problemer.

Min egen teori er at den ikke har hukommelse nok. Kan man under xp tildele
den mere ram manuelt?

Dennis

--
Fjern: slet dette ved svar

Fra : arc@na

Dato : 15-07-02 02:17

On sø 14 jul 2002 08:11:39p, "\(7000\) Dennis" <cfs11807slet
dette@vip.cybercity.dk> wrote in

> Min egen teori er at den ikke har hukommelse nok. Kan man under
> xp tildele den mere ram manuelt?

Jeg tror kun du kan sætte mere fysisk ram i printeren. Hvor meget ram
er der i i forvejen?

arc@na

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 15-07-02 12:20

Det ved jed godt nok ikke, men jeg synes ikke der ser ud til at der kan
proppes noget i nogen steder. Kan man ikke via windows reservere noget af
computers egen hukommelse kun til printeren?

Dennis

--
Fjern: slet dette ved svar

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-02 12:29

Den Mon, 15 Jul 2002 13:19:37 +0200 skrev \(7000\) Dennis:
>Det ved jed godt nok ikke, men jeg synes ikke der ser ud til at der kan
>proppes noget i nogen steder. Kan man ikke via windows reservere noget af
>computers egen hukommelse kun til printeren?

Nej, printeren sidder på en parralelport (eller USB), ikke direkte på
bus'en. Derfor kan den ikke tilgå computerens RAM.

Men umiddelbart vil jeg mene det skyldes en dårlig driver - en printer
skal sg* ikke bare gå i stå, bare fordi filen når over en vis størrelse.

Jeg havde samme problem engang - laserjet 5L under windows 3.11. Hvis
man satte den til 600 DPI, kunne den ikke klare ret store billeder, men
med 600 DPI var der ingen problemer. Samme printer udskrev uden
problemer PhotoCD billeder i 600 DPI fra Linux.

Mvh
Kent
--
Is windows userfriendly? Nah, more like optimized for idiots.

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 15-07-02 17:10

Problemet er løst nu. Jeg ringede til HP og de mente at det var mit SIS
chipsæt det var galt med og den skulle opdateres. Det kunne man dog ikke men
jeg fandt på at skifte min USB værtscontroller inde under System.

Den stod til SIS eget men jeg skiftede den ud med en standard for windows og
så kunne den lige pludselig.

HP mente at det var noget med at mit chipsæt ikke kunne give min USB port
strøm nok. What ever. Nu virker det.

Tak for alle forslagene.

Dennis

Fra : SoerenFerling

Dato : 07-08-02 08:17

"\(7000\) Dennis" skrev d. 14-07-02 19:12 dette indlæg :
> [...]
der
> ingen problemer.
>
> Min egen teori er at den ikke har hukommelse nok. Kan man under xp

Hej Dennis
Jeg har ikke lige en løsning på dit problem, men lidt hjælp til din
teoridannelse.
En blækprinter har kun en lille buffer af hukommelse og ikke som en
laserprinter der beregner hele siden før den begynder at udskrive, og
den ram sidder i printeren, ikke i computeren.
Der bruges ram i computeren når der laves printjobs, men det tages jo
bare fra den store fælles pool og er der ikke nok forøges den virtuelle
hukommelse automatisk.
Så du må på den igen og udklække en ny teori.

http://www.kandu.dk/