Batteri i bundkort
Fra : Jakob

Dato : 14-07-02 19:07

Hej

En kammerat har forsøgt at få en ældre maskine til at virke. Efter mange
forsøg mente han, den eneste udvej var at tage batteriet ud og se, om det
hjalp.

Det hjalp ikke. Nu har jeg så fået til opgave at rede trådene ud. Nogle
forslag?

Symptomer:
- Power on er OK (lys i dioder)
- HD arbejder ikke
- Det sker ikke noget over hovedet

Har luret på, om det er cpu'en, der er stået af. Men computeren skulle efter
sigende bare været taget ud af stikkontakten mens den virkede, så har den
stået et år eller to uden at været tilsluttet, og nu virker den ikke.

Synes det er lidt mærkeligt. Nogle forslag/ ideer til hvad der er galt?

Hører meget gerne nærmere :)

Mvh
Jakob

Fra : The Amazing Grace

Dato : 14-07-02 19:54

Jakob wrote:

> [...]
> stået et år eller to uden at været tilsluttet, og nu virker den ikke.
>
> Synes det er lidt mærkeligt. Nogle forslag/ ideer til hvad der er galt?

Støv og snavs måske.

Prøv derfor Anders And-metoden (TM):

Tag indstikskort og RAM ud, rens kontaktfladerne, og giv soklerne på
bundkortet en tur med trykluft.

Metoden har virket for mig indtil flere gange, men der er masser af
andre fejlmuligheder sådan som du beskriver det.

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Jakob

Dato : 18-07-02 17:24

OK :)

Godt forslag. Hvis det ikke virker, tror jeg også min beskrivelse af
symptomerne skal være lidt mere præcise.

Det kunne jo også være en defekt cpu, siden der ikke sker noget. Men jeg
prøver det, du foreslår.

Tak for hintet

Mvh
Jakob

Fra : Jakob

Dato : 20-07-02 11:02

Alt OK

Rensning og nyt batteri fik skidtet til at virke :)