Dronninggaard i Sokkelund herred
Fra : Frede Haahr Nielsen

Dato : 14-07-02 15:41

Jeg er i en alimentationssag i 1845 i Sjællands Stiftamtmandsskab
stødt på en oplysning om, at en Niels Larsen den 1.1.1845 har
forladt Dronninggaard.

Så vidt jeg kan se i TRAP kan der kun være tale om Dronninggaard
Hovedgaard i -Sokkelund herred.

Jeg vil meget gerne finde ham på tilgangsliste i 1844; skal jeg så
søge i kirkebogen for Søllerød, eller Vedbæk eller Ny Holte sogn ?

Hvor findes der evt. arkivalier for Dronninggaard ?

venlig hilsen

Frede Haahr Nielsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 14-07-02 19:02

Frede Haahr Nielsen skrev:

> Jeg vil meget gerne finde ham på tilgangsliste i 1844; skal jeg så
> søge i kirkebogen for Søllerød, eller Vedbæk eller Ny Holte sogn ?

På det tidspunkt fandtes hverken Vedbæk eller Ny Holte sogn. De kom først
langt senere. Det vil i givet fald være Søllerød.

TT

Fra : Frede Haahr Nielsen

Dato : 16-07-02 18:58

Mange tak for oplysningen - også tak til dem, som har mailet mig
direkte.

venlig hilsen

Frede haahr Nielsen