Farver på tekst
Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-07-02 17:04

Hejsa gruppe...
Jeg har en tagwall på min side som jeg gerne vil have lidt farver på. Det
måtte gerne virke ligesom i Quake 3 hvis i kender det. Altså hvis man
skriver ^1 foran noget af sin tekst skal al tekst derefter være rød, og hvis
man trykker ^7 skal al tekst derefter være hvidt.

Jeg har tænkt lidt over at udskifte alle ^1 med <FONT COLOR='red'> og sådan
noget. Men så skal jeg jo også have lavet en </FONT> derefter ikke?? Eller
findes der en eller anden smart hardcore måde at gøre det på???

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-07-02 17:33

On Sun, 14 Jul 2002 18:04:01 +0200, "Kasper Johansen"
<Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har tænkt lidt over at udskifte alle ^1 med <FONT COLOR='red'> og sådan
>noget. Men så skal jeg jo også have lavet en </FONT> derefter ikke?? Eller
>findes der en eller anden smart hardcore måde at gøre det på???

Den korte udgave:
1. Sæt <font color="black"> foran, og </font> i slutningen.
2. Søg&erstat koder med </font><font color="farve">

Den lange udgave:
Jeg lavede noget lignende, og en meget simpel løsning var ganske
enkelt at starte og slutte teksten med et font-tag i forvejen, fx:

(i mit tilfælde brugte jeg blot span's og CSS, men princippet er det
samme)

Ideen er så, at du uden videre kan lave søg&erstat på fx:
^0 til </font><font color="black">
^1 til </font><font color="red">
^2 til </font><font color="green">
^3 til </font><font color="yellow">
.... og så fremdeles.

Således bliver teksten "Jeg er ^1ret ^0træt af ^2fjollehoveder" først
blive til:

Derefter laver vi simpel søg&erstat, og så får vi:

Eneste ulempe er, at vi kan have tags, der lukkes med det samme - fx
hvis vi skifter farve som første kode, så får vi:
.... men det er nok til at leve med.

--
- Peter Brodersen