Skærme
Fijala 3554
Reparation af skærm
Fra : Thomas Skyt

Dato : 14-07-02 15:57

Hej,

er der nogen der kan hjælpe med at reparere en Siemens MCM-1704 skærm -
en 17", der lader til (at dømme efter inskriptionerne på indersiden af
skærmen) at være magen til en Samsung Multisync et-eller-andet.

Sidste år døde den bare på et tidspunkt - jeg havde slukket den og da jeg
tændte den efter 2-3 timer skete der intet. Sikringen er iorden, men der
sker intet - ingen lys foran, ingen lyd fra trafoen, når den varmer
billedrøret op, simpelt hen død.

Jeg har haft talt med forhandleren fra Sydtyskland, som mener at det nok
drejer sig om nogle enkelte indgangs-komponenter i trafoen, måske en
samlet pris i materialer på 100-150 kroner, hvilket jeg hellere end gerne
vil bruge på den (+ arbejdstid / -løn) for at få den igang igen (1024x768
ved mere end 100hz .

Hvis der er en i Odense og omegn der har lidt tid tilovers og har
forstand på det, så sig endelig til!

/Thomas Skyt