Hvor meget skal killinger tage på ?
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 14-07-02 14:35

Hej

Jeg ville lige høre jer hvor meget nyfødte killinger normalt tager på pr.
døgn.
Mine små vejede torsdag aften 105 gr. ved fødselen og vejer nu 135-140 gr.
Det er vel fint nok.

Veninden mener at have set de skulle tage 15-20 gr. på pr. døgn ?

Venlig hilsen
Gitte Sacala Eriksen

Fra : Mads og Mette

Dato : 14-07-02 15:09

Hej Gitte.

Dine killinger er meget fine.

Normalt siger man at killinger tager ca. 100 gram på om ugen! Men der kan
sagtens være en dag hvor man vejer dem, hvor de enten har taget utrolig
meget på (fordi de lige har spist) eller de næsten ikke har taget på fordi
de evt. lige har "lavet".
Men som sagt hedder hovedreglen at de skal tage ca. 100 gram på om ugen!

Held og lykke med dem, og håber du kan bruge svaret

MVH
Mette

--
Mads og Mette's Maine Coon
Tlf: +45 59 29 29 10

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-07-02 14:54

On 14/07/2002 15:35, in article
3d317e21$0$46237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Gitte Sacala Eriksen"
<DKSACALA@mail.dk> wrote:

> [...]
> Det er vel fint nok.
>
> Veninden mener at have set de skulle tage 15-20 gr. på pr. døgn ?

En tommelfinger regel er at de skal tage deres fødselsvægt på om ugen, så
man må da sige at dine killinger trives og vokser fint
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 14-07-02 14:57

hej

Ja, det syntes jeg også, da jeg kunne se i mine papirer at de har taget lige
så meget på (lidt mere) end det sidste kuld.

Men ville lige være sikker.

VH
Gitte Sacala Eriksen