Gave til vordende moder
Fra : Rasmus

Dato : 14-07-02 14:17

Hejsa allesammen,

Min kæreste er gravid i 3 måned med vores første barn. Og nu har hun
fødselsdag ! - er det nogle der har en god idé til en gave til en gravid???

Venlig Hilsen

Rasmus

Fra : Sander

Dato : 14-07-02 14:40

"Rasmus" <nospam@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min kæreste er gravid i 3 måned med vores første barn. Og nu har hun
> fødselsdag ! - er det nogle der har en god idé til en gave til en

Ventetøj er altid en god ide. Det er rart, at have lidt pænt tøj, at vælge
imellem, også når maven, begynder at vokse.
Derudover kan man ikke komme for tidligt i gang, med at skrabe babyudstyr
sammen. F.eks.

Babytøj - neutralt til både dreng og pige.
Babydyne / pude og sengetøj
Bamser
Puslebord, lift osv.
Evt. en babyscrapbog : Barnets 1. år m.m., hvor man kan skrive, hvornår
lille Lise, fik sin 1. tand, hvornår hun begyndte at kravle osv.

Evt. kombineret med en middag, på restaurant. Mad er altid godt, når man er
gravid. ; - )
Desuden er her en mulighed for, at være alene sammen, inden baby melder sin
ankomst.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-07-02 14:48

Hej Rasmus

> Min kæreste er gravid i 3 måned med vores første barn. Og nu har hun
> fødselsdag ! - er det nogle der har en god idé til en gave til en gravid???

Tillykke med det!

Hvis det er hendes fødselsdag skal hun vel have en fødselsdagsgave. Den
må gerne vise at du elsker hende og at du er stolt af hende.
En "vordende mor"-gave er måske ikke det rette til en fødselsdag. Det
kan vel klares uden anden anledning end at I skal være forældre.

Ellers er smykker altid velkomne, tøj, undertøj, koncert- eller
teaterbilletter, en god middag ude i byen, en tur til frisøren,
massøren, kosmetologen osv. Det er nok ikke smart at komme med en ring,
da hun ikke vil kunne passe den i den sidste halvdel af graviditeten,
den kan du give hende i barselsgave.

Hvis det skal have noget med graviditeten at gøre, er smart ventetøj en
god ting, bøger om emnet ( vi havde meget fornøjelse af Lennart
Nielssons "Et barn bliver til"). Ellers kan du bare være der for hende
og aflaste hende, så føler hun også at hun er noget særligt.

Rigtig held og lykke med det hele

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Kat

Dato : 14-07-02 17:38

"Karsten Feddersen" skrev:

> [...]
Det
> kan vel klares uden anden anledning end at I skal være forældre.

Kunne ikke være mere enig!
Babyting + andet graviditetshalløj gør større lykke sådan uanmeldt!
Også selvom man som gravid kan virke, som om man er villig til at
opgive sit eget liv fra uge 6 og kun vil babyens bedste
En tur ud og spise og nyde 2-somheden (så længe den varer) kunne måske
være er en dejlig ting!? Medmindre at hun er voldsomt plaget af kvalme
og/eller madlede.....
--

/kat
---

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-07-02 17:51

Hej

> [...]
> Også selvom man som gravid kan virke, som om man er villig til at
> opgive sit eget liv fra uge 6 og kun vil babyens bedste

Lige netop, men han er jo helt væk i at han skal være far og det er da
meget sødt.
Men derfor skal hun alligevel have en gave af sin kæreste som er til
hende og ikke til "graviditeten".

> En tur ud og spise og nyde 2-somheden (så længe den varer) kunne måske
> være er en dejlig ting!?

Ja, men så vidt jeg forstod er det deres første barn, så de ved endnu
ikke hvor meget de burde nyde en sådan uhørt luksus
Så jo, vi er ganske enige.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 14-07-02 18:57

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> wrote in news:3d31a8e4$0$16807
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> En tur ud og spise og nyde 2-somheden (så længe den varer) kunne måske
> være er en dejlig ting!? Medmindre at hun er voldsomt plaget af kvalme

Jeg er også enig. Jeg har fødselsdag op til jul og jeg *hader* at få
julepynt

Men nogle kvinder synes altså også at det fedeste ville være at få
ventetøj. Spørg hende dog om hvad hun ønsker sig.

--ingermarie

Fra : Rasmus

Dato : 15-07-02 15:30

Tak for de mange svar!

Jeg tror jeg har besluttet mig at give hende en tur til kosmetologen

/rasmus