Java kommando-linie options
Fra : Kai

Dato : 14-07-02 14:06

Hej.

Findes der en måde (i MS-Windows) at starte java VM med en bestemt
kommandolinie option *hver* gang?

Jeg har voldsomt brug for at køre javaprogrammer som om de var startet
med kommandoen "java -Dsun.java2d.noddraw=true MinKlasse" da jeg har
problemer med grafikopdateringen under musepilen. Jeg har søgt Sun's
BugParade og fundet adskillige rapporter helt tilbage fra 1999, der
beskriver mit problem. (Se f.eks. #4264422, 4196958, 4160291).

Problemet er ikke uoverskueligt, når jeg selv starter programmet fra
prompten, men jeg kan jo ikke få foden indenfor når programmet kører
som en applet i en browser eller når det startes af en *.exe - stub
(som f.eks Forte (SunOne)).

Findes der en Windows-ækvivalent til en ".javarc"-fil til UN*X?

MvH Kai Olsen

Fra : Benny Andersen

Dato : 14-07-02 20:34

On Sun, 14 Jul 2002 15:06:04 +0200, Kai <crater5@mars.com> wrote:
> [...]
> (som f.eks Forte (SunOne)).
>
> Findes der en Windows-ækvivalent til en ".javarc"-fil til UN*X?

Et workaround kunne være at rename java.exe, og skrive en java.exe som i tillæg
kalder den oprindelige java.exe med omtalte option (hvis den mangler).

Benny

Fra : Kai

Dato : 14-07-02 23:20

Den Sun, 14 Jul 2002 19:33:50 GMT skrev be9@worldoffline.dk (Benny
Andersen):

<snip>

>Et workaround kunne være at rename java.exe, og skrive en java.exe som i tillæg
>kalder den oprindelige java.exe med omtalte option (hvis den mangler).
>
>Benny

Jeg har prøvet noget tilsvarende: skrevet et lille JavaScript,der
kalder java med optionen. Det dur bare ikke for appletter...
Ovs. Ku' måske lave et tilsvarende script til AppletViewer??? Det må
jeg lige prøve. Det ville bare være rart hvis der kun var ét sted at
rette.

MvH Kai