Telia, WAP og Ericsson A2618s
Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 14-02-01 10:47

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at få ovennævnte kombination til at spille
sammen.

Er der nogen der er lykkedes med at få det til at virke?

Mvh
Søren

Fra : Thorsten Lyng Johans~

Dato : 14-02-01 11:40

"Søren Thing Pedersen" wrote:

> [...]
> sammen.
>
> Er der nogen der er lykkedes med at få det til at virke?

Har du fulgt vejledningen på
http://www.telia.dk/wapsite/opseat/s_by_s_a2618.html ?

Mvh Thorsten

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 14-02-01 15:14

Tak for svaret...

Ja jeg har prøvet det, og jeg kan stadig ikke få det til at fungere.
Så ringede jeg til Telia 80101080 og her gav de mig nye indstillinger
- de virkede dog heller ikke.

Derfor: Hvis der er nogen på linien der har fået kombinationen til at
lykkedes må de meget gerne komme med et indlæg.

Fra : hoople

Dato : 14-02-01 15:53

Du skal regne med at det tager længere tid
før siden kommer frem end hvis du havde en alm. waptelefon.
Den wapper via sms og derfor kan det tage længere tid
WAP via SMS opsætningsvejledning til WAP.TELIA.DK via Telia's gateway
Det er vigtigt at du taster nøjagtigt hvad der står nedenfor.
Husk der ikke anvendes brugernavn og adgangskode.

Tryk på pil til højre
Vælg Funktioner [5]
Vælg WAP-tjenester [5-5]
Vælg WAP-opsætning [5-5-6]
Vælg ønskede Profil
Vælg Omdøb [1]
Indtast Telia WAP og tryk Yes
Vælg Ny hjemmeside [2]
Indtast Telia og tryk Yes
Indtast http://wap.telia.dk og tryk Yes
Vælg Servicecenter [5]
Indtast +4528101027
Tryk Yes
Vælg Gateway [6]
Vælg Gateway [3]
Indtast +4528101027
Tryk Yes
Derefter No indtil WAP-tjenster vises
Tryk Yes
vælg Telia WAP
Tryk Yes

Hoople

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 14-02-01 17:19

Virker det for dig?

Fra : hoople

Dato : 14-02-01 17:22

Ja ingen problemer

Fra : Niels Krogh

Dato : 14-02-01 15:04

Hej Søren,

Jeg har heller ikke fået det til at virke, og har endda kontaktet Telia 2
gange og fået beskeden at "...man lige undersøger det nærmere og ringer
tilbage senere..." - jeg har dog ikke hørt noget fra Telia endnu - så det er
nok omstændigt...

Hører du noget konkret / får det til at virke, vil jeg meget gerne høre
nærmere...

mvh
Niels Krogh

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 14-02-01 18:57

Selvfølgelig! Det virker stadig ikke hos mig...

Fra : hoople

Dato : 16-02-01 11:17

Prøv at beskrive uddybende hvilke problemer i har.
Det virker ikke er en ret bred fejlbeskrivelse.
Evt. også hvilken software version jeres telefoner har.
Den udlæses som følger
Tast pil til højre, stjerne, pil til venstre, pil til venstre, stjerne, pil
til venstre stjerne
vælg serviceinfo
vælg Software-info

Med venlig hilsen
hoople

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 16-02-01 14:44

Jeg har gjort som beskrivelsen siger. Vælger WAP-tjenester - Telia og
så skriver den "Henter" i 20-30 sekunder, hvorefter fejlmeddelsen
siger:
"Kommunikationsfejl. Prøv igen eller kontroller indstillingerne"

Software:
R1B02
prgCXC125208

Kan det have noget med at gøre at den bruger SMS som bærer for WAP?

MVH
Søren