Quartz Extreme - igen!
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-07-02 13:01

Hejsa,

Er der nogen der har læst noget om, hvorvidt QE vil få bedre ydelse ud
af 64 MB RAM istedet for 32 MB? Jeg er *så* tæt på at købe et Asus
GeForce 2 MX400 til min Cube, men ved ikke om det kan betale sig med et
64 MB kort. Priserne er 595,- og 745,- så det er en pæn del mere
(procentvis).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 14-07-02 15:15

In article <1ffbdg4.1kb1aou1cpp474N%rfn@mac.com>, =?ISO-8859-1?Q?Ren=E9
_Frej_Nielsen?= (rfn@mac.com) wrote:
> [...]
> GeForce 2 MX400 til min Cube, men ved ikke om det kan betale sig med et
> 64 MB kort. Priserne er 595,- og 745,- så det er en pæn del mere

Men ikke desto mindre kun 150,- kroner, hvilket naturligvis kan være et par
gode weekender på SU 1 stemme på 64MB.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-07-02 15:20

In article <MPG.179ba5da477f95f89896dc@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Men ikke desto mindre kun 150,- kroner, hvilket naturligvis kan være et par
> gode weekender på SU 1 stemme på 64MB.

Jeg læste et eller andet sted at det på det nævnte kort var nærmest
ligegyldigt med de ekstra 32Mb - man får ikke rigtigt noget ud af dem.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-02 06:19

> Jeg læste et eller andet sted at det på det nævnte kort var nærmest
> ligegyldigt med de ekstra 32Mb - man får ikke rigtigt noget ud af dem.

Gælder det generelt for GeForce 2 MX eller kun i sammenhæng med QE?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-07-02 10:31

In article <1ffcpgn.1vhu6pdfxw8waN%rfn@mac.com>,
rfn@mac.com (René Frej Nielsen) wrote:

> Gælder det generelt for GeForce 2 MX eller kun i sammenhæng med QE?

Det var generelt (SVJH). Det var på et af de her PC-spilt-test-sites jeg
så påstanden, som de forresten havde dokumenteret fint med diverse
grafer.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-02 16:38

> Det var generelt (SVJH). Det var på et af de her PC-spilt-test-sites jeg
> så påstanden, som de forresten havde dokumenteret fint med diverse
> grafer.

OK. Jeg har dog lige fundet en forhandler, som havde 64 MB kortet til
lige omkring 600 kr. og det kunne jeg ikke stå for.

Jeg får kortet i morgen og så må vi se, om det fungerer i Cuben...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-07-02 17:18

in article 1ffdi2a.3vwuhg1lb0nzwN%rfn@mac.com, René Frej Nielsen at
rfn@mac.com wrote on 15/07/02 17:37:

> OK. Jeg har dog lige fundet en forhandler, som havde 64 MB kortet til
> lige omkring 600 kr. og det kunne jeg ikke stå for.
>
> Jeg får kortet i morgen og så må vi se, om det fungerer i Cuben...

Er du ikke venlig at poste dine erfaringer. Især om kortet virker med
opløsninger højere end 1024x768 efter det er flashet. Mit GF 2MX er sgu ikke
tilfredsstillende i Warcraft 3, så måske jeg skulle have mig sådan et
kort....

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-07-02 17:24

in article B958C23A.192E0%spam@kiil.net, Peter Kiil at spam@kiil.net wrote
on 15/07/02 18:17:

> Er du ikke venlig at poste dine erfaringer. Især om kortet virker med
> opløsninger højere end 1024x768 efter det er flashet. Mit GF 2MX er sgu ikke
> tilfredsstillende

Ups. Var et kort overblik sikker på at det var et 4MX du have købt..... Der
er nok ikke den store fordel ved at opgradere en MX til et MX400....

--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-02 20:22

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
>
> Ups. Var et kort overblik sikker på at det var et 4MX du have købt..... Der
> er nok ikke den store fordel ved at opgradere en MX til et MX400....

Nej, det er vist samme hastighed. Et MX200 er sløvere end det
oprindelige 2MX, men et MX400 skulle være det samme (sådan ca.
ihvertfald).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-02 20:22

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1ffdi2a.3vwuhg1lb0nzwN%rfn@mac.com, René Frej Nielsen at

> Er du ikke venlig at poste dine erfaringer. Især om kortet virker med

Jeg skal nok skrive...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 15-07-02 17:29

In article <1ffdi2a.3vwuhg1lb0nzwN%rfn@mac.com>, =?ISO-8859-1?Q?Ren=E9
_Frej_Nielsen?= (rfn@mac.com) wrote:
> OK. Jeg har dog lige fundet en forhandler, som havde 64 MB kortet til
> lige omkring 600 kr. og det kunne jeg ikke stå for.

Skal det ikke være i en bestemt fysisk størrelse, for at der er plads?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-02 20:22

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Skal det ikke være i en bestemt fysisk størrelse, for at der er plads?

Jo, men på billederne af kortet ser det ud til, at det ikke fylder det
store og så har jeg også læst en succes-historie med det kort.

Nu må vi se i morgen...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 15-07-02 20:53

In article <1ffdrws.szotgj1iuc5fzN%rfn@mac.com>, =?ISO-8859-1?Q?Ren=E9
_Frej_Nielsen?= (rfn@mac.com) wrote:
> Jo, men på billederne af kortet ser det ud til, at det ikke fylder det
> store og så har jeg også læst en succes-historie med det kort.

Ok.

> Nu må vi se i morgen...

Jeps og god fornøjelse.

--
Mvh/re Jan Jonasen (selv glad for Ti4600)

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-07-02 09:12

On Sun, 14 Jul 2002 14:00:58 +0200, rfn@mac.com (René Frej Nielsen)
wrote:

> [...]
>GeForce 2 MX400 til min Cube, men ved ikke om det kan betale sig med et
>64 MB kort. Priserne er 595,- og 745,- så det er en pæn del mere

Personligt ville jeg vente indtil Quartz Extreme er frigivet og de
første tests kommer. Dvs. jeg ville vente, hvis det ikke var fordi jeg
kører med et Ti4600 kort, men sådan et er nok svært at proppe i en
Cube.

Er du sikker på at et kort fra Asus virker med din mac?

Vh.
Peter Gersmann

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-02 16:38

Peter Gersmann <sitescripter.nothere@mac.com> wrote:

> [...]
> første tests kommer. Dvs. jeg ville vente, hvis det ikke var fordi jeg
> kører med et Ti4600 kort, men sådan et er nok svært at proppe i en

Ja, desværre... Et Ti4600 ville være superlækkert, eller "bare" et
Radeon 8500 kort, men så let skal det ikke være. Der kan godt sidde et
Geforce3 kort i Cuben (Apple's OEM), men så er det vist påkrævet med en
blæser og det vil jeg selvfølgelig helst undgå.

> Er du sikker på at et kort fra Asus virker med din mac?

Jeg har lige set et indlæg på macosxhints.com om netop dette kort, som
er et af dem, der virker uden at skulle flashes. Det skal dog flashes
for at kunne køre med alle opløsninger i OS X nyere end 10.1.2.

Der er også en side på nettet, hvor man kan finde et skema over de kort,
der er blevet testet og her står det også til at virke.

Jeg har forresten bestilt det...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : sawtooth

Dato : 15-07-02 17:08

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Jeg har forresten bestilt det...

Kunne du ikke poste dine erfaringer og data på kort/forhandler.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-07-02 19:34

sawtooth skrev:

> Kunne du ikke poste dine erfaringer og data på kort/forhandler.

Yep - jeg kender mindst en spilforhandler der gerne så alle mac-brugere
op på GeForce 2 eller bedre, så kunne der blive en vejledning eller et
site ud af det med et link til firmware, jamen så bliver det et hit.
Ikke mindst hvis pc-forhandleren er med, så der er tale om en kendt løsning.

Det havde nu været rart med Ti4200 kort som standard i alle PowerMac'er.
Ved godt at de fleste mac-brugere holder på ATI, men deres nuværende
flagskib, 8500, floppede i en grad, så de måtte snyde i Quake III testen
- omdøber man spillet får man lavere frame rates men højere kvalitet.

Under 2 dage til Expo :)

//Peter Gersmann

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-02 20:22

> [...]

> site ud af det med et link til firmware, jamen så bliver det et hit.
> Ikke mindst hvis pc-forhandleren er med, så der er tale om en kendt løsning.

Jeg skal nok vende tilbage med resultatet. Min "løsning" (hvis det da
lykkedes!) er selvfølgelig til Cuben, hvor størrelsen på kortet er
vigtig, så det burde være nemmere for tower-ejere at finde et kort der
virker.

> [...]
> flagskib, 8500, floppede i en grad, så de måtte snyde i Quake III testen
> - omdøber man spillet får man lavere frame rates men højere kvalitet.

Ti4200 er da rigtigt lækkert, men det er også mere end hvad de fleste
PC-brugere har. Der er rigtigt mange, som stadig sidder med Geforce2 og
lignende eller mindre.

Radeon 8500 kan ikke hamle op med Geforce4 kortene (Ti versionerne) i rå
framerate, men det scorer dog ganske pæne resultater i diverse tests.
Det har en god 2D billedekvalitet og dens antialiasing skulle også være
god. Det er desuden et rigtigt godt kort til DVD og så er det et "ægte"
DirectX 8.1 kort, så helt ringe er det vist ikke. ATI har vist et nyt på
bedding og det er åbenbart så godt, at John Carmack vælger at bruge det
til demo af Doom III.

> Under 2 dage til Expo :)

Yep. Vi glæder os

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-07-02 23:18

On Mon, 15 Jul 2002 21:21:38 +0200, René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> DirectX 8.1 kort, så helt ringe er det vist ikke. ATI har vist et nyt på
> bedding og det er åbenbart så godt, at John Carmack vælger at bruge det

jeg har læst at en max udgave (dvs SLI på etét kort) skulle være lige på
trapperne.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-07-02 00:27

> jeg har læst at en max udgave (dvs SLI på etét kort) skulle være lige på
> trapperne.

Det jeg tænker på skulle vist hedde 9700.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 09:31

On Tue, 16 Jul 2002 01:26:38 +0200, René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Det jeg tænker på skulle vist hedde 9700.

ok - jeg har lige set en ny chip omtalt på xlr8yourmac

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-07-02 23:15

On Mon, 15 Jul 2002 17:37:49 +0200,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Der er også en side på nettet, hvor man kan finde et skema over de kort,
> der er blevet testet og her står det også til at virke.

<http://cybercomment.com/macgeforce.htm> med oversigt over testede
kort, vejledning til hvordan firmware flashess og links til både flash
program og macfirware. Jeg har vist postet linket en gang i vinter.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-07-02 00:27

> <http://cybercomment.com/macgeforce.htm> med oversigt over testede
> kort, vejledning til hvordan firmware flashess og links til både flash
> program og macfirware. Jeg har vist postet linket en gang i vinter.

Det var den jeg tænkte på.

--
Mvh.
René Frej Nielsen