Har du valgt den rigtige race?
Fra : Grit Wessel

Dato : 14-07-02 12:27

http://www.ivillage.com/pets/tools/breedselector/questions/cat/coat/0,7289,,
00.html

Jeg fik en 86% match på skovkatten, så jeg har nok valgt rigtigt men det
behøver jeg dog ikke den side til at fortælle mig. De 86% var kun overgået
af en sibirsk kat, som gav mig 89% match.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Mette Svangren

Dato : 14-07-02 12:38

Grit Wessel wrote:
::
[...]

Sjovt! Men jeg burde åbenbart smide hele flokken ud og få MC istedet. Her
har jeg 97% match

MVH Mette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-07-02 13:09

Nå - den er ikke helt gal - men jeg kan se, hvorfor jeg synes
Jacobs Scottie er så sød

tonkineser 95%
siam 92%
burmeser 92%
devonrex 92%
japanese bobtail 92%

Til gengæld scorer orientaleren "kun" 89%. Det mystificerer mig lidt.
Den burde da være på linje med siameseren, eller?

Noget skægt - siden med racebeskrivelser kalder siameseren "Siamese
Colorpoint Shorthair"... A propos vores colorpoint snak i sin tid

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-07-02 15:40

88 % aby (jeg har somali) mens bengalen kun gav 72 %

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Grit Wessel

Dato : 14-07-02 12:39

http://www.ivillage.com/pets/tools/breedselector/questions/cat/coat/0,7289,,
> 00.html

Hmm, nu lavede jeg fejlen med at komme med et for langt link. Prøv dette her
i stedet:
> [...]

> behøver jeg dog ikke den side til at fortælle mig. De 86% var kun overgået
> af en sibirsk kat, som gav mig 89% match.

Bare for sjov prøvede jeg med korthårede katte i stedet for langhårede. Her
fik russeren en match på 94%, men jeg kan nu alligevel bedre lide
skovkatten - russerne mangler ligesom noget pels, og så fås de kun i en
farve
Chartreux'en fik en match på 89%, men den har de samme problemer som
russeren (pels og farve) - ellers var der ikke nogen korthårskatte, der
kunne give en bedre match en skovkatten for mig.

MVH Grit

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-07-02 12:41

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behøver jeg dog ikke den side til at fortælle mig. De 86% var kun overgået
> af en sibirsk kat, som gav mig 89% match.

Jeg fik 86 % på Havanna Brown og Tokineser og på en 3. plads
aby'en med 84 %, så jeg tror også, at jeg holder mig til det, jeg har

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-07-02 12:47

På langhår fik jeg tyrkisk van som topscorer med 94 % - sjovt, for den
race har jeg faktisk haft kik på, på et tidspunkt Hvis bare de ikke
havde alt det hår....... *gg*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Anita Christensen

Dato : 14-07-02 17:22

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message
> På langhår fik jeg tyrkisk van som topscorer med 94 % - sjovt, for den
> race har jeg faktisk haft kik på, på et tidspunkt Hvis bare de ikke
> havde alt det hår....... *gg*

Af de langhårede fik jeg også Tyrkisk van som topscorer ... med 100%! ..og
derefter American curl, MCO og NFO alle med 95% ...

Af de korthårede var American shorthair topscorer og burmeser på
andenpladsen .. begge med 97% ... (Jumpy mener at det mangler da bare
andet!) ...

...såå .. det er da vist pæne match-resultater

Mange hilsner
Anita (og en storspindende Jumpy)

Fra : Ann K

Dato : 14-07-02 17:48

Hejsa.
Sjovt nok også Tyrkisk Van som 100% topscorer ... Og NFO., MCO og
AmericanCurl - longhaired med 95 %...
Har faktisk i laaaang tid gerne ville vide noget mere om Van'en - så det
var måske på tide at tjekke
Korthårs racerne... tja... man ville kun anbefale èn; Skægt nok en
Snow-shoe (som jeg havde som "profil-kat")... dog kun med en match på 88
%...

Men de kan altså ikke finde en hund til mig ;-D

Mvh Ann

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 14-07-02 12:45

Ups...fik 91% på Burmeser???
Til gengæld fik jeg 89% på Golden Retriever under hundene, her er vores race
jo Labrador, men jeg tror jeg må have sagt Ok til pelspleje et eller andet
sted for alle de foreslåede hunde havde lang pels og det "hader" jeg
Hilsen Vibeke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-07-02 12:58

Grit Wessel <ng@dk-ginkgo.dk> wrote:

> [...]
> men det behøver jeg dog ikke den side til at fortælle mig. De 86% var
> kun overgået af en sibirsk kat, som gav mig 89% match.

hihi jeg fik 97% på tyrkisk van og 95% på abysinieren ( formoder den også
gælder for somali*G*)
men perseren var intet sted at finde på denne liste*GGGG*
men derfor beholder jeg nu mit lille pus alligevel*G*

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Pia J

Dato : 14-07-02 13:06

100% på Turkish Van, 97% på 2 amerikanske jeg aldrig har hørt om, 95% på
sibirisk skovkat og Maine Coon. Sååå - det tegner jo til at jeg også har
valgt min fremtidige race godt rigtigt.. (MCO)

:Pia

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 14-07-02 16:12

On Sun, 14 Jul 2002 14:06:10 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>100% på Turkish Van, 97% på 2 amerikanske jeg aldrig har hørt om, 95% på
>sibirisk skovkat og Maine Coon. Sååå - det tegner jo til at jeg også har
>valgt min fremtidige race godt rigtigt.. (MCO)

94% på Chartreux, 91% på russeren og 88% på british shorthair.
Faktisk har jeg jo kigget lidt efter de der briter - dem fra
whiskasreklamen er jo herlige .... ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 14-07-02 13:12

Hej

Ja, jeg må hellere få tyrkisk van, den matchede 94%*GG*
Men skovkatten kom da ind med 89% så jeg beholder hvad jeg har, vil da også
lige prøve med de korthårede da vi jo har fået en lille burmeser dame i
huset.

Men sjovt det er det da.

Hilsen
Gitte Sacala Eriksen

Fra : nitsen

Dato : 14-07-02 13:56

> [...]
> behøver jeg dog ikke den side til at fortælle mig. De 86% var kun overgået
> af en sibirsk kat, som gav mig 89% match.

Hmmm - jeg fik 100% på Turkish Van og derefter kommer American Curl Longhair
(adder den er ikk' ret køn) og så den sibiriske kat. Her gik jeg og troede
jeg var til NFO eller MC *tihi* - av av Frode ikke rive mor - og
selvfølgelig huskatte *fniz*. Jeg tror faktisk aldrig jeg har set en Turkish
Van!

Når jeg prøvede med korthåret så vandt Abbyen med 95 % sammen med American
Curl Shorthair (adder den er oss' ikk' ret køn). Her ville jeg klart vælge
Abbyen.

Prøvede lige testen på hundesiden og her vinder spanielen klart - og det
overrasker mig ikke en døjt eftersom jeg elsker cockerspaniels når vi
snakker små/mellemstore hunde - ellers er jeg jo mest til labber og golden.

Sjov test §

Mvh

Anita og Frode der er muggen over at huskatten ikke kom frem på mors test.

Fra : Lene Vang

Dato : 14-07-02 14:07

på 1. pladsen 100% fik jeg amerikansk korthår
og dereftes aby'en
også en american curl shorthair ( jeg ved ikke lige hvad den hedder på
dansk, men køn er den bestemt ikke)

---------------
Hilsen

Lene Vang

Fra : Annette Skovbon

Dato : 14-07-02 17:13

Hehe
1. MAINE COON 100%
2. AMERICAN CURL LONGHAIR 94%
3. NORWEGIAN FOREST CAT 94%
4. SIBERIAN 91%
5. TURKISH VAN 91%

Og mig som elsker de norske...
God søndag.
--Annette

Fra : Lars Dahl

Dato : 14-07-02 19:33

Hmmm... Eneste match var Sibirisk Skovkat med 83% - det ligner da lidt, men
den ville ikke give mig andre muligheder
Konklusion: Den quiz er ikke for klog!

Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Kate

Dato : 14-07-02 23:17

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> wrote in

> <http://www.ivillage.com/pets/tools/breedselector/questions/cat/coat
> /0,7289,, 00.html>

Hø. Jeg fik 83% på Russeren, 81% på American Shorthair, på billedet ser
den godt nok sur ud. Også 81% på chartreux, 80% på Tonkineren, jeg
synes jo også Scottie er utroligt sød og 78% på Aby'en. Tja, Lante
er jo somali
Men jeg beholder nu alligevel alle tre

Kate

Fra : Lene

Dato : 15-07-02 10:16

Skovkatten opnåede en match på 92 %. Kun overgået af den tyrkiske van,
som fik hele 100 %
Så jeg kunne jo næsten ikke have valgt mere rigtigt

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 16-07-02 09:23

Hmmm... enten har jeg valgt HEEEELT forkert eller også svarer jeg bare
forkert på spørgsmålene....

Jeg fik 100% på American Wirehair, derefter kom Tyrkisk Angora og
Tyrkisk Van, og så Sibirisk skovkat...

Men jeg er nu stadig glad for mine misser!!

/Pernille