Hvem istedet for Orange?
Fra : Kate

Dato : 14-07-02 10:42

Jeg har haft Orange i lige knapt et år nu. Jeg valgte deres ADSL+ ting
fordi de var billigere end det andre på markedet på det tidpunkt. De
første 4 måneder har det kørt upåklageligt, men deres nyhedservere
virker efterhånden aldrig. Da de jo meldte ud at de ikke vil ha'
kundetilgang på netop dette produkt er det svært ikke at forvente
ringere og ringere kvalitet på samme. Nu har de så varslet en
prisstigning på abonnemnet på 100 kr. pr måned plus stigning på
telefoni i al almindelighed.
Da jeg jo ikke er tilfreds med nyhedsserverne og ikke forventer at
blive det så har jeg besluttet mig for at de får deres vilje og slipper
for mig.
Nu er det så lige, hvem skal jeg så vælge?
Jeg mener at alle de store spillere er på min central så der skulle
være frit slag i bolledejen hvad det angår.
Det jeg vil ha' er flatrate, jeg gider ikke skulle tænke på mit
forbrug. Hvis jeg har lyst til at være på i 1 time eller 26 timer så
skal det være sådan. I perioder læser jeg stort set kun news og andre
perioder downloader jeg i stor stil.Altså er mit forbrug slet ikke
særligt stabilt.
Jeg har og skal blive ved med at ha' fastnet telefon, derfor kan TDC
altså godt bruges. Jeg vil gerne stadig ha' 512/128 men det er ikke et
must, jeg gider bare ikke betale for noget der er hurtigere for det
mener jeg ikke jeg har behov for.
Skal jeg vente på Get2Net's udspil eller......?

Kate

Fra : JH

Dato : 14-07-02 11:32

Kate Wrote/Skrev:

> [...]
> mener jeg ikke jeg har behov for.
> Skal jeg vente på Get2Net's udspil eller......?

Så vidt jeg kan se koster de forskellige udbyderes ADSL stort det samme.
Det der så tæller er vel kundeservice.
Her er jeg selv blevet positivt overrasket over TDC.
Jeg flygtede i sin tid fra dem over til Tele2/get2net, men da get2net
ikke
kunne snøvle sig færdig med at få ADSL, gik jeg tilbage på en vens
opfordring.
Og jeg må sige TDC har ændret stil - man kommer hurtigt igennem til dem,
de overholder deres aftaler og de følger op på om man er tilfreds.
TDC' nyhedsservere er udmærkede. De har en gruppe med og en uden binære
filer.
Jeg valgte Tiscali fra, fordi jeg ved de har et forfærdeligt rod i deres
kundeadministration.
Hader alt det bøvl man har med den slags.
Cybercity - har i grunden aldrig overvejet dem - måske fordi jeg ikke
bryder mig om
Klaus Riskjær.

Vh JH

Fra : Jan

Dato : 14-07-02 11:39

> Cybercity - har i grunden aldrig overvejet dem - måske fordi jeg ikke
> bryder mig om Klaus Riskjær.

Det er da vist begrænset hvor meget han har med det at gøre efterhånden....

/Jan

Fra : JH

Dato : 14-07-02 11:48

Jan Wrote/Skrev:

> Det er da vist begrænset hvor meget han har med det at gøre
> efterhånden....

Vidste det svar ville komme

JH

Fra : Jan

Dato : 14-07-02 11:46

> Vidste det svar ville komme

Well.....

Men ja, det er jo ham der startede det i sin tid.....

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 13:32

On Sun, 14 Jul 2002 12:38:37 +0200, "Jan" <jan@ingenmail.dk> wrote:

>Det er da vist begrænset hvor meget han har med det at gøre efterhånden....

Specielt nu, hvor han skal "bo" hvor han høre hjemme,,,

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 14-07-02 20:40

Ivar Madsen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Specielt nu, hvor han skal "bo" hvor han høre hjemme,,,

Tror nu ikke det er noget problem at drive forretning fra hans nye
residens. Tænk på hvor mange der driver en blomstrende
narkoforretning derindefra.

Bortset fra det synes jeg da K.R. er en sympatisk og dygtig
forretningsmand. At han får tre års hæfte for det han har lavet er da
ude af proportioner!

M.h.t. emnet:
I dag har jeg TDC og er tilfreds. Både hvad angår produkt, pris og
sågar news Jeg synes TDC. har taget røven lidt på deres kunder
med deres SS2601 routere, men produktet (ADSL + Service) har jeg
intet at sætte finger på.

Skulle jeg overveje en anden udbyder i dag ville det nok være CC.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-02 20:47

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> skrev i en meddelelse
> tre års hæfte

Er du sikker på der er tale om hæfte?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 20:55

On Sun, 14 Jul 2002 21:47:08 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Er du sikker på der er tale om hæfte?

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=1324836:fid=6684/
siger fængsel.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 14-07-02 22:09

Martin Højriis Kristensen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Er du sikker på der er tale om hæfte?

Nej. Det var bare noget jeg slyngede ud så jeg kunne få dig til at
fare frem med et smart ledende spørgsmål.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 20:50

On 14 Jul 2002 19:39:48 GMT, Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote:

>Tror nu ikke det er noget problem at drive forretning fra hans nye
>residens.

Det afhænger af hvilke forretninger der er tale om.

> Tænk på hvor mange der driver en blomstrende
>narkoforretning derindefra.

Forretning som i sig selv er en forbrydelse (nakohandel er en
forbrydelse) er ikke noget støre problem, men en forretning, hvor man
skal kunne møde sine forretningsforbindelser face to face, der er det
ikke så let af finde nogen forretningsforbindelser,,,

Fra : Kate

Dato : 16-07-02 21:58

Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote in

> Jeg synes TDC. har taget røven lidt på deres kunder
> med deres SS2601 routere, men produktet (ADSL + Service) har jeg
> intet at sætte finger på.

Jamen, det er lidt underligt fordi jeg synes ogå at jeg har hørt meget
dårligt om den router, men i kundeservice roste hun den nærmest i
metermål. Nå, nu ved jeg jo ikke helt om det kun er serverfolk og/eller
spillefolk som har problemer. Jeg har ingen planer om at opsætte en
server, jeg spiller ikke online og jeg chatter heller ikke. Er det så
en okay router?

Kate

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-02 22:18

"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> skrev i en meddelelse
> Jeg har ingen planer om at opsætte en
> server, jeg spiller ikke online og jeg chatter heller ikke. Er det så
> en okay router?

Op til 512 kbps er der ihvertfald ingen problemer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 13:31

On Sun, 14 Jul 2002 12:32:08 +0200, "JH" <nospamos@eurosport.com>
wrote:

>Jeg valgte Tiscali fra, fordi jeg ved de har et forfærdeligt rod i deres
>kundeadministration.
>Hader alt det bøvl man har med den slags.

Telia i DK er også kendt for at have rod i deres kundeadministration,
tænker specielt på kundebogholderiet.

Fra : TBC

Dato : 14-07-02 13:46

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

He he, det eneste "besvær" jeg nogensinde har haft er for sent udsendte
regninger, gør de det tilstrækkeligt tit ender det med at jeg har fået en
gratis pizza eftersom renterne kommer mig og ikke dem til gode.

> Telia i DK er også kendt for at have rod i deres kundeadministration,
> tænker specielt på kundebogholderiet.

Don't care. Er der nogle der ved hvilken ping i CounterStrike man har med
deres løsning ?

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : AllanM

Dato : 14-07-02 22:38

> [...]

> Jeg mener at alle de store spillere er på min central så der skulle
> være frit slag i bolledejen hvad det angår.

Jeg har Tiscali nu og har haft dem fra starten af. De er superstabile og jeg
er meget tilfreds.

Men efter at jeg har set Telia's tilbud har jeg da overvejet at skifte
(2048/512 - for max. 650 kr / måned)
kunne godt friste mig. Men jeg har brug for min faste ip som jeg hos
Tiscali.

Allan

Fra : Kate

Dato : 16-07-02 22:02

"AllanM" <allan2.moller@get2net.dk> wrote in

> Jeg har Tiscali nu og har haft dem fra starten af. De er
> superstabile og jeg er meget tilfreds.

Dem har jeg nu også kigget lidt på, men jeg er en bekvem person så når
jeg alligevel skal flytte skidtet fra Orange så kan jeg ligeså godt
kigge lidt efter både telefon og ADSL samtidig.
Iøvrigt har Tiscali ry for et syndigt rod i regningsudsendelserne, er
det stadig sådan?

Kate

Fra : Kasper

Dato : 17-07-02 23:50

> Jeg har haft Orange i lige knapt et år nu. Jeg valgte deres ADSL+ ting
> fordi de var billigere end det andre på markedet på det tidpunkt.

Nemmerli'.. det var også dérfor jeg valgte at få ADSL+ løsningen hos Orange
da det samtidig gav billigere minutter på telefonregningen end jeg fik hos
Tele2 déngang.

> Nu har de så varslet en
> prisstigning på abonnemnet på 100 kr. pr måned plus stigning på
> telefoni i al almindelighed.

Ja, dét har de, og dét er der en "god" grund til - jeg er selv temmelig
knotten over denne prisstigning, men det handler om at Orange i Danmark er
den eneste Orange afdeling i verden der officielt tilbyder en
internetforbindelse. Orange vil i Danmark afvikle deres ADSL+ abonnementer -
og på sigt vil de faktisk også af med deres fastnetabonnementer, og dét er
af dén grund, at det eneste der er penge i efterhånden er mobiltelefoni.

"Jamen hvorfor laver Orange så ikke en aftale med Tiscali/CC/TDC/Telia/Tele2
om at flytte alle Oranges 3000 ADSL kunder over til et andet selskab?" er
der så nogen der vil spørge, Jamen dét ville de skam også gerne, men et
mindretal af aktionærerne i Orange sagde nej til dén løsning - så nu er det
os kunder der bliver jaget ud via en prisstigning istedet for!!!

Og hvorfor så afvikle fastnetabonnenterne?? Jamen det er af en grund der
hedder at hver måned skal Orange betale penge til TDC for at have Oranges
egne kunder - ja det lyder underligt, men det koster altså Orange penge at
have kunder - underlig måde at drive forretning på ... så kan man bedre
forstå hvorfor Orange havde et underskud på 1 Mia. DKK på årsregnskabet for
2001!!! Naturligvis også efter indkøb af GPRS licensen!!

> [...]
> mener jeg ikke jeg har behov for.
> Skal jeg vente på Get2Net's udspil eller......?

Igen vil jeg refferere til den flinke Orange medarbejder der uofficielt
fortalte mig ovenstående jeg har fortalt ovenfor, ordret sagde han:"Skift
til Tele2, de er meget billigere end os!!!" Hvorefter vi alle lå og slog os
på maven af grin!!! LOL
Personligt venter jeg selv på Get2net's udspil må jeg indrømme... har snuset
lidt til Tiscali, CC og Telia også, men Telia's er liiiige i overkanten når
det kommer til den månedlige ydelse, og CC synes jeg er noooget skrappe på
deres gebyrskrue - dér må de tjene en del penge!! Tiscali er en mulighed da
de har deres kampagne tilbud med 3 måneder for 0 kroner i øjeblikket - men
de vil sgu have 990,- for at oprette en forbindelse - også lige i
overkanten - TDC har jeg undladt at nævne for dém er jeg indædt modstandere
af.... og grunden?? Jamen jeg er sådanset træt af at betale penge for at
blive røvrendt og behandlet som skidt når det er mig der er kunden - men dét
er en helt anden historie der hører til et andet sted!!!

Med venlig hilsen

Kasper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-02 06:17

On Thu, 18 Jul 2002 00:50:03 +0200, "Kasper" <bashful@wanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>egne kunder - ja det lyder underligt, men det koster altså Orange penge at
>have kunder - underlig måde at drive forretning på

For at Orange kan have en fastnet kunde, kræver det at Orange har
noget kobber mellem deres central, og kunden, de kan så enten grave
vejen op, og lægge eget kobber, det er dyrt, det er regtigt dyrt,
eller også så kan de sige, jamen, TDC har kobber i forvejen, så det er
ikke så dyrt at leje deres kobber, så det er det de gør.
Det er ikke nogen underlig måde at drive forretning på.

Skal du bruge en bil, så har du også kun mulighed for at gå til en
forhandler og købe en, eller gå til et udlejningsfirma og lege en.
(hvis ikke du går til en privat og køber, eller en ven/familie og
låner en privat, men det er en helt anden historie)

Fra : Kasper

Dato : 18-07-02 19:59

> eller også så kan de sige, jamen, TDC har kobber i forvejen, så det er
> ikke så dyrt at leje deres kobber, så det er det de gør.
> Det er ikke nogen underlig måde at drive forretning på.

Det ER da en underlig måde at få sin forretning til at hænge sammen på ...
Underordnet hvilken slags forretning man fører - om det er som pølsemand i
sin vogn på Strøget eller det er isenkræmmeren nede i Imerco, så er der da
et eller andet galt når man sælger en vare billigere end man køber den - dét
kan da KUN gå galt!!!
Hvor problemet ligger vil jeg ikke blande ind i diskutionen... måske sælger
Orange deres minutpriser for biligt, eller også sælger TDC lejen af kobberet
for dyrt - jeg hælder mest til det sidste, men det er jo et spørgsmål om
opfattelse af tingene!!

Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-02 20:27

"Kasper" <bashful@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> så er der da
> et eller andet galt når man sælger en vare billigere end man køber den

De får jo lovbestemte 21% rabat på varene fra TDC

> [...]
kobberet
> for dyrt - jeg hælder mest til det sidste, men det er jo et spørgsmål

Det er lovbestemt hvad TDC skal tage for det

Fra : Kasper

Dato : 19-07-02 09:42

> De får jo lovbestemte 21% rabat på varene fra TDC

Dét tal med de 21% kendte jeg godt nok ikke må jeg indrømme. Men det lyder
da også til at starte med som en fin rabat de får dér - men så er det jo
lige at man skal regne med, at hvis/når Oranges priser ligger under TDC's,
bliver forskellen måske kun 17% (RENT hypotetisk!) i dén rabat de får
iforhold til deres udsalgspris - det vil sige at de har endnu mindre at have
deres profit i. Bare fordi Orange sælger deres ydelser til en lavere pris
end TDC, så kan jeg ikke forestille mig at Orange også slipper med mindre i
løn til sine medarbejdere, og med mindre i husleje for deres kontorer osv.
Enten er der nogle topchefer hos Orange der får for meget i løn og dérved
efterlader for lidt til at det kan løbe rundt, eller også, så tjener Orange
stadig ikke penge nok selv efter deres kundeklientel er vokset så voldsomt
som de selv siger... .... Men dém om dét... !!

Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-07-02 09:47

> lige at man skal regne med, at hvis/når Oranges priser ligger under
TDC's,
> bliver forskellen måske kun 17% (RENT hypotetisk!) i dén rabat de får
> iforhold til deres udsalgspris

Ikke forstået

Orange forsøger at lave en forretning ved at varetage administration og
kundeservice for mindre end de 21% som de får i rabat. That simple

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-02 20:37

On Thu, 18 Jul 2002 20:59:08 +0200, "Kasper" <bashful@wanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>et eller andet galt når man sælger en vare billigere end man køber den - dét

Ja, sælger man billiger end man køber, så kan det kun gå galt, men det
har jeg ikke kunnet læse i dit tiderliger indlæg at det var hvad du
mente,,,

Fra : Michael Pedersen

Dato : 17-07-02 23:31

Aloha!

Jeg har også adsl plus fra Orange, men nu har jeg taget "det store skridt",
og bestilt hos Telia istedet for, da det dækker mine behov meget fint. Jeg
regner med, det bliver enten billigere eller det samme, som det jeg betalte
hos Orange (495,-) for både fastnet og internet - og hastigheden er 4 gange
så hurtig på både up og download. Så hvorfor ikke vægle det, hvis man ikke
har brug for en router eller fast ip?

Mvh
Michael

Fra : Kate

Dato : 18-07-02 21:52

"Michael Pedersen" <pedersen_m@hotmail.com> wrote in

> og hastigheden er 4 gange
> så hurtig på både up og download. Så hvorfor ikke vægle det, hvis
> man ikke har brug for en router eller fast ip?

Jeg var faktisk inden og kigge hos Telia, men kører de ikke med
flexrate? Sådan som jeg forstod det er det sådan noget med at betale
efter download. Det kan så godt være det bare er mig, men jeg gider
ikke mere det med at holde øje med mit forbrug, hverken ved minutpriser
pga. opkald eller ved hvor meget eller lidt jeg downloader. Som nævnt
er mit forbrug meget svingende og så synes jeg faktisk at det er rart
bart at betale og så er den ikke længere.

Kate

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-02 21:58

On Thu, 18 Jul 2002 22:52:15 +0200, Kate <kate@oliwer.dkligeher>
wrote:

>Jeg var faktisk inden og kigge hos Telia, men kører de ikke med
>flexrate? Sådan som jeg forstod det er det sådan noget med at betale
>efter download.

Jov, men med et loft for hvad man kan komme til at betale.

> [...]
>er mit forbrug meget svingende og så synes jeg faktisk at det er rart
>bart at betale og så er den ikke længere.

Specielt når dit forbrug svinger meget, så kunne det være en ide at
vælge Telias flexrate model, og så lægge budgettet efter max
betalingen, når du så ikke henter så meget, så spare du bare nogle
penge
Men IMO så bør man vente og se om deres nye fakturasystem gør at de
får styr på det at udsende faktura, og holde øje med hvem der betaler
dem, og hvem der skal rykkes, sendes til incasse osv.

Fra : Kate

Dato : 18-07-02 22:17

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote in

> [...]
> vælge Telias flexrate model, og så lægge budgettet efter max
> betalingen, når du så ikke henter så meget, så spare du bare nogle

Okay, det kan du så ha' ret i, men det med loftet havde jeg ikke lige
set. Indrømmet, jeg nærlæste heller ikke siderne den dag, da var jeg
nemlig så blændet af arrigskab over Oranges prisstigning at jeg bare
ville væk :-\

> Men IMO så bør man vente og se om deres nye fakturasystem gør at de
> får styr på det at udsende faktura, og holde øje med hvem der betaler
> dem, og hvem der skal rykkes, sendes til incasse osv.

Ja, jeg har jo fulgt lidt med omkring de diskussioner og sådan noget
gider jeg simpelthen ikke rode med. Det er faktisk derfor jeg slet ike
har kigget på Tiscali, for de har samme ry synes jeg.

Kate