Opsigelse af Telia abonnement?
Fra : John

Dato : 14-07-02 11:08

a) Hvornår regner Telia med et abonnement starter?

b) Hvor hurtigt efter kan man opsige det?

c) Er der specielle forhold man skal være opmærksom på - hvordan bør man
gøre hvis man vil sikre sig at det sker efter nøjagtig 6 måneder?

Mvh
John

PS: Sorry hvis jeg ikke har ramt den rette gruppe...

Fra : Devast8or

Dato : 14-07-02 12:17

John <jjensen@city.dk> wrote in message
> a) Hvornår regner Telia med et abonnement starter?

Tja, når du får kortet vel. Men jeg kan tge fejl

> b) Hvor hurtigt efter kan man opsige det?

6 måneder

> c) Er der specielle forhold man skal være opmærksom på - hvordan bør man
> gøre hvis man vil sikre sig at det sker efter nøjagtig 6 måneder?

Man kan vist gove dem besked i forvejen om at det skal lukkes ligeså snart
det kan lade sig gøre. Men sørg for at tjekke at det er gjort. e har været
længe (og jeg mener _længe_) om at lukke mit. De har ikke alt for godt styr
på tingene.

> Mvh
> John
>
> PS: Sorry hvis jeg ikke har ramt den rette gruppe...

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-07-02 12:41

In article <D3dY8.3257$Yf1.256506@news010.worldonline.dk>,
"Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

> John <jjensen@city.dk> wrote in message
>
> Tja, når du får kortet vel. Men jeg kan tge fejl

Jeg købte en telefon, fik flyttet mit nummer. Her tog det over 1 måned
inden jeg fik nyt kort + nummer. Men de kan ikke låse telefonen længere
end 6 måneder fra købsdato.

> [...]
> længe (og jeg mener _længe_) om at lukke mit. De har ikke alt for godt styr

Flyt dit nummer til et andet selskab. Så lukker de det så hurtigt som
muligt.

Fra : Devast8or

Dato : 14-07-02 19:01

Ja men det kan jeg heller ikke bruge til noget, da jeg slet ikke er
interesseret i at bruge det nummer. Abonnementet havde jeg kun fordi det
fulgte med til telefonen da jeg købte den. Jeg har aldrig brugt det (ikke
engang sat kortet i telefonen). Men jeg har lige fået mail om at de nu har
slettet mig (så håber jeg at jeg er fri for at se deres åndssvage
regninger).

Nu vi snakker om Telia, er der nogen af jer der ved hvor meget Telia Mobil
og Telia Internet har med hinanden at gøre? Jeg tænkte på at søge job hos
Internet, men hvis det er lige så amatøragtigt som Mobil gider jeg sq ikke
arbejde der :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Fischer

Dato : 15-07-02 07:18

> [...]
> Telia Mobil og Telia Internet har med hinanden at gøre? Jeg tænkte
> på at søge job hos Internet, men hvis det er lige så amatøragtigt som

Det er jeg bange for at de er.
Jeg har i al fald oplevet en masse bøvl med regninger, og når man vil udrede
problemerne med dem, er det som at slå i en kæmpe dyne.

*Fischer

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 14-07-02 12:53

Hej.

>a) Hvornår regner Telia med et abonnement starter?
>
>b) Hvor hurtigt efter kan man opsige det?
[...]

Telia kan garanteret svare dig.

Ellers prøv at læse deres abonnementsbetingelser. De må være at finde
www.telia.dk ...

/Henrik

Fra : John

Dato : 15-07-02 20:26

På Telias hjemmeside står bl.a. følgende:

3. Hvor lang tids opsigelsesvarsel har jeg?
Du kan efter 6 måneder (regnet fra kundeforholdets start) til enhver tid
opsige aftalen uden yderligere omkostninger. Opsigelsesvarslet er 1 måned og
opsigelsen skal være skriftlig.

Vil det sige at man reelt er bundet i 7 måneder - og man da skal opsige det
nøjagtig efter 6 måneder? Og vil det sige man ikke kan sende selve
opsigelsen allerede efter 1 uge, med i krafttræden efter de 6 måneder?

Mvh
John

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-07-02 22:49

Hej

"John" <jjensen@city.dk> wrote:

Klip:

>Vil det sige at man reelt er bundet i 7 måneder - og man da skal opsige det
>nøjagtig efter 6 måneder? Og vil det sige man ikke kan sende selve
>opsigelsen allerede efter 1 uge, med i krafttræden efter de 6 måneder?

Nej - Ok, formuleringen på Telia's hjemmeside kan sagtens opfattes
sådan, men, du kan f.eks. opsige dit abb. når du har haft det i 5
måneder, med een måneds varsel, til ophør når der er gået 6 måneder fra
oprettelsen. - Faktisk kan du også dagen efter oprettelsen opsige det,
til ophør om 6 mdr.

--
M.v.h. Ole®

Fra : John

Dato : 18-07-02 12:22

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneder, med een måneds varsel, til ophør når der er gået 6 måneder fra
> oprettelsen. - Faktisk kan du også dagen efter oprettelsen opsige det,

Er du helt sikker på du dagen efter aktiveringen af SIM kortet kan opsige
abonnementet med virkining om 6 måneder? Min svoger fik at vide ved Telias
kundeservice at der skulle gå 5 måneder...

Andre der har erfaringer?

Mvh
John

Fra : John

Dato : 18-07-02 16:41

> [...]
> måneder, med een måneds varsel, til ophør når der er gået 6 måneder fra
> oprettelsen. - Faktisk kan du også dagen efter oprettelsen opsige det,

Jeg tror ikke man får lov at opsige det inden der er gået 5 måneder -
nedenstående er fra Telias Betingelser. Og hvornår regner Telia, at
kundeforholdet starter fra?

13. OPSIGELSE

13.1
Kunden kan efter 5 måneder regnet fra kundeforholdets start til enhver tid