MS Windows
briani 27239
Win 98 SE problemer
Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 14-07-02 10:21

Hej - er der nogen der kan hjælpe med flg.?
Min IBM 800 mHz, 256 mB ram, 20 gB HD,cdbrænder samt DVD drev er blevet
tosset.
Den kunne pludselig ikke finde mit skærmkort nVidia Geforce DDR. Da jeg gik
ind i egenskaber for "denne computer" viste det sig at næsten alt var væk.
Hvis jeg går ind under Avanceret konfiguration og strømforsyningsbrugerflade
(ACPI) BIOS får jeg flg. meddelelse - "Windows kunne ikke indlæse driveren
til denne enhed fordi computeren rapportere to ACPI.SYS bustyper.(Code 2)"

"Kontakt producenten for at få en opdateret BIOS til din computer"

Herefter går jeg ind i systemoplysninger, hvor jeg bl. a. får flg.
meldinger:

Plug and Play software-enhedsoptælling - der er et problem med denne
enhed kode=2(0x2)

Avanceret konfiguration og strømforsyningsbrugerflade (ACPI) BIOS - der
er et problem med denne enhed kode=2(0x2)

Under hardwareressourser i systemoplysninger er der i realiteten intet -
ingen I/O, alle DMA og IRQ er fri.

Alt dette startede (formentlig) da jeg prøvede et program "Smartripper".

BIOS er sidste nye, og der forefindes iflg. Panda ikke virus.

Er der nogen hjælp at hente?

--
Karsten

Fra : \(4913\) Jørgen Mads~

Dato : 14-07-02 11:38

Hej Karsten
Har du prøvet at geninstallere skærmkortet??
Mvh.
Jørgen
4913.Horslunde