Remote access
Fra : KE

Dato : 14-07-02 10:22

Hejsa NG

Jeg har en computer stående ude på min skole, hvor den er tilsluttet en ret
god netforbindelse. Den netforbindelse kunne jeg godt tænke mig at udnytte
til download, problemet er blot at jeg gider ikke sidde derude hele tiden.
Er det muligt at lave noget i stil med "remote desktop connection" (fra
WinXP) via Internettet?

Altså: Computer hjemme (StofaNet) kobler sig på computer på skole (T3),
således at jeg kan styre computeren ude på skolen hjememfra! Findes der evt.
et program som man kan installere på begge computere?

--
Best Regards
Kim Eriksen

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-07-02 15:42

"KE" <kimkorup[removethis]eriksen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
evt.
> et program som man kan installere på begge computere?

Hvis begge maskiner kører winxp er "remote desktop" det smarteste. Dog
tvivler jeg lidt på om du overhovedet
kan komme ind til maskinen på din skole. Men du kan da prøve.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-02 15:50

Den Sun, 14 Jul 2002 16:41:33 +0200 skrev Peter Jensen:

>"KE" <kimkorup[removethis]eriksen@hotmail.com> wrote in message

>ret

>evt.
>
>Hvis begge maskiner kører winxp er "remote desktop" det smarteste.

Var der ikke mere fidus i at bruge XP's indbyggede fjernadministrations
feature, i stedet for at give en masse penge for Remote Desktop?

Mvh
Kent
--
Avoid the Gates of Hell. Use Linux
(Unknown source)

Fra : KE

Dato : 14-07-02 21:44

> Var der ikke mere fidus i at bruge XP's indbyggede fjernadministrations
> feature, i stedet for at give en masse penge for Remote Desktop?

Begge dele er vel samme ting??

Jamen når man starter det op skal man skrive computernavnet, jeg troede kun
det fungerede i et lan - eller er det blot en IP man skal skrive?

Mvh
Kim

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-02 22:02

Den Sun, 14 Jul 2002 22:43:47 +0200 skrev KE:

>Begge dele er vel samme ting??

Nej, "Remote Desktop" er et McAfee produkt - som åbenbart er udgået, jeg
kan ikke finde den på mcafee.com, og google nævner kun exploits...

XP's indbyggede fjernadministration er baseret på Terminal Server, som
- for at gøre det hele forvirrende - benytter en protokol der hedder
"Remote Desktop Protocol"=RDP.

>Jamen når man starter det op skal man skrive computernavnet, jeg troede kun
>det fungerede i et lan - eller er det blot en IP man skal skrive?

Det virker fint her (linux klient, W2k "server") med et ip-nummer.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-07-02 00:32

> Var der ikke mere fidus i at bruge XP's indbyggede fjernadministrations
> feature, i stedet for at give en masse penge for Remote Desktop?

Det var hvad jeg mente. At benytte XP's indbyggede fjernadministrations
feature som desuden bliver kaldt
"remote desktop" .. så :)

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-07-02 17:50

In article <3d3142d6$0$410$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
> [...]

> således at jeg kan styre computeren ude på skolen hjememfra! Findes der evt.
> et program som man kan installere på begge computere?

Du kører bare VNC. Så er det ligemet om maskinen på skolen kører
Winblows eller unix.