MS Windows
briani 27239
XP vil ikke likke ned
Fra : KS

Dato : 14-07-02 08:36

Emnet har sikkert været oppe i NG før, men jeg løber risikoen.

Jeg har en 450 Mhz AT maskine med Win XP på, men ligegyldig hvad jeg
forsøger så "fryser" maskinen under nedlukning (i billede hvor det står at
Windows lukker) og jeg kan kun slukke, jeg får ikke billede hvor der står at
jeg nu kan slukke for maskinen.

Jeg vil være taknemlig for et godt råd.

Mhv

KS

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-07-02 09:24

"KS" skrev bl.a.:

> Emnet har sikkert været oppe i NG før, men jeg løber risikoen.

Hvis du vil undersøge det, er dette link godt at have ved hånden.
http://groups.google.com/groups?hl=en&group=dk

> [...]
> hvor det står at Windows lukker) og jeg kan kun slukke, jeg får
> ikke billede hvor der står at jeg nu kan slukke for maskinen.

Er computeren installeret som "Standard PC" eller som "ACPI"?
I Device Manager'en under punktet "Computer", skulle der gerne stå "Standard
PC".

Punktet "APM" skal vel heller ikke være tilstede, når der er tale om en AT
PC.
Control Panel -> Power Options ->

En anden ting, på en så gammel PC, kunne være BIOS'en der giver problemer.
Prøv og kik hos producenten om der skulle være kommet en opdatering, der
løser lignende problemer i Win2000/XP

--
Lars