MS Windows
briani 27239
Nu er jeg fa..... træt af den.
Fra : Gert Vest

Dato : 14-07-02 01:43

Hej alle !

Jeg spiller en Global Operations, af og til kommer jeg til at ramme
"windowstasten" (tror jeg den hedder), den mellem "CTRL" og "ALT" i venstre
side af tastaturet. Jeg ryger så af den server som jeg spiller på.
Er der nogen måder jeg kan deaktivere den ?
Win XP Pro

MVH

Gert Vest

Fra : Morten

Dato : 14-07-02 02:15

> [...]
> side af tastaturet. Jeg ryger så af den server som jeg spiller på.
> Er der nogen måder jeg kan deaktivere den ?

Hvis ikke du har en speciel menu til konfigurering af dit tastatur, kan
du vist bruge TweakUI til den lille øvelse:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Mvh.
Morten

Fra : arc@na

Dato : 14-07-02 16:25

On sø 14 jul 2002 03:15:09a, "Morten" <morten789@hotmail.com>
wrote in news:agqj9k$otn$1@sunsite.dk:

> Hvis ikke du har en speciel menu til konfigurering af dit
> tastatur, kan du vist bruge TweakUI til den lille øvelse:
> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Jeg kiggede lige efter, og det kan man ikke styre fra TweakUI på mit
system (Win2000Pro).

arc@na

Fra : Gert Vest

Dato : 14-07-02 16:37

> Jeg kiggede lige efter, og det kan man ikke styre fra TweakUI på mit
> system (Win2000Pro).
>
> --
> Med venlig hilsen
> arc@na

Jeg kan heller ikke finde noget.

GV

Fra : Mr. Searching

Dato : 14-07-02 16:55

Gert Vest,

> Jeg spiller en Global Operations, af og til kommer jeg til at ramme
> "windowstasten" (tror jeg den hedder), den mellem "CTRL" og "ALT" i
venstre
> side af tastaturet.

Da man ærlig talt ikke kan bruge den knap til ret meget kan du evt. pille
den helt af (rent fysisk). Det har jeg selv gjort da man tit kan komme til
at ramme den.

Bare igang med en skruetrækker .

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : arc@na

Dato : 14-07-02 17:17

On sø 14 jul 2002 05:54:54p, "Mr. Searching"
<yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS> wrote in

> Bare igang med en skruetrækker .

Eller gaffertape? )

arc@na

Fra : Mr. Searching

Dato : 15-07-02 12:07

arc@na,

> Eller gaffertape? )

Mange ting kan sikkert bruges . Hvordan har du brugt gaffertape?

Fra : arc@na

Dato : 15-07-02 12:50

On ma 15 jul 2002 01:06:35p, "Mr. Searching"

> Mange ting kan sikkert bruges . Hvordan har du brugt gaffertape?

Jeg rammer kun den tast når jeg skal bruge den. Har brugt den slags
tastatur siden 1995...

Men tyggegummi er måske også bedre end gaffertape... )

arc@na

Fra : Mr. Searching

Dato : 15-07-02 14:48

arc@na,

> Men tyggegummi er måske også bedre end gaffertape... )

Synes ikke tyggegummi lyder så lækkert *g*.

Nå, nok om det .

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-07-02 19:30

Gert Vest <gertvest@mail.dk> skrev:

> [...]
> venstre side af tastaturet. Jeg ryger så af den server som jeg
> spiller på. Er der nogen måder jeg kan deaktivere den ?

Den kan deaktiveres i reg.db under win2000.
Har selv gjort det, men kan ikke husk, hvordan.
Mon ikke også i winxp?

Lidt goggle søgning og man burde kunne finde noget.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Madsen

Dato : 14-07-02 19:41

Gert Vest skrev:

> [...]
> "ALT" i venstre side af tastaturet. Jeg ryger så af den server som
> jeg spiller på. Er der nogen måder jeg kan deaktivere den ?

Du kan finde den her:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_reg_edits.htm
(Disable the Windows Key)

Madsen.

Fra : Gert Vest

Dato : 14-07-02 21:22

> Du kan finde den her:
> http://www.kellys-korner-xp.com/xp_reg_edits.htm
> (Disable the Windows Key)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Det står godt nok der, men det kan jeg nu ikke finde ud af, da jeg ikke har
den "fil" som hedder "Scancode Map". Jeg kan heller ikke finde ud af og lave
en ny.
Er der nogen som kan guide mig, så vil jeg blive glad.

MVH

GV

Fra : Madsen

Dato : 14-07-02 21:49

Gert Vest skrev:

> Det står godt nok der, men det kan jeg nu ikke finde ud af, da jeg
> ikke har den "fil" som hedder "Scancode Map". Jeg kan heller ikke
> finde ud af og lave en ny.

Hent følgende fil: http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/winkey.reg
Kør den. Sig ja til at tilføje ændringerne til regdatabasen. Genstart
eller log af og derefter på igen.

Madsen.

Fra : Gert Vest

Dato : 19-07-02 17:47