MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Registreringsdatabasen bag win98/ME...
Fra : Magnus

Dato : 14-07-02 07:06

Jeg har læst en masse om alverdens muligheder man har for at optimere sin
win98/ME version ved at rette i registreringsdatabasen som skulle indeholde
alle disse instillinger som man foretager på windows.

1)
Via en *.reg fil med få linier kan man fx. ændre en bestemt ting som fx.
tidsforsinkelsen på start menuen. Men findes der ikke hjemmesider hvor man
kan downloade sådanne filer som så let retter de regtige steder så man ikke
selv skal ind og finde den rigtige nøgle.

2)
Efter at have geninstalleret windows er alle informationer så som
internetindstillinger, emailkontoer, mappeindstillinger og alle disse
småting som man med tiden tilpaser systemet til gået tabt og jeg skal starte
forfra. Men hvis jeg havde taget en kopi af registreringsdatabasen ville
alle disse indstillinger så kunne være på plads ved at genskabe den gamle
eller kan man ikke gøre det sådan ?

/Magnus

Fra : LarsS

Dato : 13-07-02 23:16

Magnus skrev:

> [...]
> kan downloade sådanne filer som så let retter de regtige steder så man ikke
> selv skal ind og finde den rigtige nøgle.

Tjek
http://www.regedit.com/cgi-bin/detail?id=231

> [...]
> alle disse indstillinger så kunne være på plads ved at genskabe den gamle

Nej, en kopi af hele reg.data-basen kan ikke overføres
til ny installation (svjv). Men de enkelte keys til specifikke
ting kan (i form af enkelte *.reg-filer).

/LarsS