MS Windows
briani 27239
JAVA til XP
Fra : //Overby

Dato : 13-07-02 21:23

Hvorfor er Microsoft holdt op med at udbyde den der virtual machine til XP -
hvad skal jeg så gøre - kan man hente programmet et eller andet sted...

Daniel

Fra : Edmund

Dato : 13-07-02 21:40

"//Overby" <daniel@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in message
> Hvorfor er Microsoft holdt op med at udbyde den der virtual machine
til XP -
> hvad skal jeg så gøre - kan man hente programmet et eller andet
sted...

Se indlæg fra den 11 -7
Manglende support for VM under XP

Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-07-02 21:54

Sat, 13 Jul 2002 22:23:21 +0200, skrev "//Overby"
<daniel@FJERNoverbyhansen.dk>:

>Hvorfor er Microsoft holdt op med at udbyde den der virtual machine til XP -

Brug den »originale« fra Sun.

http://java.sun.com/getjava/download.html

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-07-02 22:31

>Brug den »originale« fra Sun.
>
>http://java.sun.com/getjava/download.html
[...]

Personligt synes jeg ikke om den fra Sun.
Den er *bandeord* tung i rø*en ... Den kan dårligt overkomme at køre
ICQ Lite på min Athlon XP 1800+ med 448 mb ram ...

Hvis du vil have Microsofts, så findes den på url:www.download.com
(http://download.com.com/3002-2417-9021165.html?tag=dir)

/Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-07-02 23:53

In news:dk.edb.system.ms-windows Henrik Koksby Hansen wrote:

> [...]

Et lille spørgsmål, nu vi er ved det. Kender en af Jer ikke en måde at
slå det stygge ikon fra, der dukker op i systembakken hver gang man
besøger en side med Java? Jeg er ved ayt knække mig når jeg ser det.

>Personligt synes jeg ikke om den fra Sun.

Heller ikke mig.

>Den er *bandeord* tung i rø*en ... Den kan dårligt overkomme at køre
>ICQ Lite på min Athlon XP 1800+ med 448 mb ram ...

En lille rettelse. ICQ Lite er ombøbt til ICQ2Go. ICQ Lite er i stedet
blevet "stand-alone". Personligt bruger jeg dog Miranda IM, som jeg
vil tillade mig at gøre lidt reklame for :)

>Hvis du vil have Microsofts, så findes den på url:www.download.com
>(http://download.com.com/3002-2417-9021165.html?tag=dir)

Øv, lige et øjeblik for sent. Jeg har netop installeret det andet L***

--
Lars Stokholm

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 14-07-02 08:22

>En lille rettelse. ICQ Lite er ombøbt til ICQ2Go. ICQ Lite er i stedet
>blevet "stand-alone".
[...]

Ved det... tænkte bare ikke lige over det... :)

>Øv, lige et øjeblik for sent. Jeg har netop installeret det andet L***
[...]

Kan trøste dig med at det havde jeg også. Det tog dog ingen tid at
afinstallere - og det var det værd. :)

/Henrik

Fra : Edmund

Dato : 13-07-02 22:37

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote

> Brug den »originale« fra Sun.

Jeg har ikke en klap forstand på java, men hvad er forskellen
på den og så Microsofts.
Ikke i detaljer, men er der noget man som almindelig bruger bør vide.

Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-07-02 23:49

Sat, 13 Jul 2002 23:36:35 +0200, skrev "Edmund"
<edm@os.invalid>:

>Jeg har ikke en klap forstand på java, men hvad er forskellen
>på den og så Microsofts.

Ikke andet end den JVM , som MS leverede, var baseret på en ældre
version af Suns javaspecifikationer.

Og da Sun og MS ikke er de bedste venner, havde MS besluttet sig
for ikke at understøtte Java i fremtidige versioner af IE.

Og nu har de altså besluttet sig for helt at stoppe med at levere
JVM.

Som alm. websurferbruger vil du næppe opleve nogen forskel.

Fra : Edmund

Dato : 14-07-02 00:38

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote

> Som alm. websurferbruger vil du næppe opleve nogen forskel.

Jeg kom lige i tanke om: Da jeg instalerede Openoffice kontorpakken
kunne programmet ikke finde nogle javapakker selv om JVM var
installeret.
Så den vil nok helst have den ægte fra SUN.
Men det virker åbenbart alligevel. Om den så bruger JVM eller om man får
andre mulighedder i programmet ved at bruge SUN´s java ved jeg ikke.

Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-07-02 17:12

Dette trænger til lidt uddybning.
Microsoft tabte en retssag til Sun. I betingelserne blev det indført
at Microsoft kun måtte distribuere en gammel version af JVM og de har
licens til at distribuere denne gamle version indtil 2004.
Da Microsoft besluttede ikke længere at inkludere deres JVM i IE6 da
de mente at der ikke var nogen fremtid i det (licensen udløber snart),
fandt Sun ud af at de havde skudt sig selv i foden med de skrappe
betingelser og forsøgte at få domstolen til at kræve at Microsoft
inkluderede JVM i IE6, hvilket ikke lykkedes.
Microsoft har dog besluttet at inkludere JVM i SP1 til Windows XP.

Denne artikel giver mere information:
http://zdnet.com.com/2100-1107-940274.html

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-07-02 17:27

On Sun, 14 Jul 2002 18:11:36 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> [...]
>inkluderede JVM i IE6, hvilket ikke lykkedes.
>Microsoft har dog besluttet at inkludere JVM i SP1 til Windows XP.

Ja men stadig kun en gammel version, ikke 1.4.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-07-02 12:07

Ganske som jeg skrev.

Fra : Knud Madsen

Dato : 14-07-02 08:56

Jeg har ikke kunnet hente hverken fra Microsoft eller Sun, men fra denne
adr. lykkedes det og det er kun på 5MB, men hvad gør man i en trængt
situation, filen der skal downloades er msjavx86.exe
http://www.dreamscape.co.kr/bbs/bbs.cgi?db=3