er lidt træt af
Fra : Gina Steffen

Dato : 13-07-02 21:06

at det kun er islændere og nordbaggere vi snakker om herinde.....

vi andre kan ikke rigtigt komme på "banen" med snak om vores heste
så skulle vi ikke prøve at undlade kun at tale om de to heste racer ??

ikke sure hilsner gina Larsen

Fra : Britta Larsen

Dato : 13-07-02 23:50

Hej Gina!

> så skulle vi ikke prøve at undlade kun at tale om de to heste racer ??

Nej da ... då døde gruppen da først :)
Du kan jo bare skrive løs....og fortælle lidt om din hest i stedet for
...ikke?
Kan da se andre emner der ikke handler om disse grupper...eller er jeg
blind?

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Gina Steffen

Dato : 14-07-02 13:37

Rolig nu!

Jeg har faktisk skrevet en del herinde men underligt nok ikke fået nogle
svar!

Fra : Britta Larsen

Dato : 14-07-02 14:07

Hej Gina

> Jeg har faktisk skrevet en del herinde men underligt nok ikke fået nogle
> svar!

Har jeg også ;)
Så det er du ikke ene om :)

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 14-07-02 08:07

"Gina Steffen" <gina@vemmetofte.dk> wrote:

>at det kun er islændere og nordbaggere vi snakker om herinde.....

Jeg ku´ fortælle en ret rørende historie om en "håbløs" vild fuldblod,
der nu rides af to små piger, så små at de må kaste hinanden op på
hesten for at kunne komme op.

Men var det ikke på tide at du selv begyndte at "snakke", for hvis jeg
først begynder, så kommer du slet ikke til foreløbig. )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Benedicte Beck

Dato : 14-07-02 18:54

Hej
Det her er en lille solskinshistorie der startede med en Dansk Varmblod.
For tre måneder blev jeg smidt af min dejlige hest, og brækkede ryggen.
Så jeg har gået rundt og måtte nøjes med at klappe og strigle lidt.
Meeen nu har jeg været ude at ride fem gange og det er bare skønt, og så på
en fjollet DV!!!
Mvh Benedicte

Fra : h.h

Dato : 14-07-02 21:45

"Benedicte Beck" <beck.henrik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så jeg har gået rundt og måtte nøjes med at klappe og strigle lidt.
> Meeen nu har jeg været ude at ride fem gange og det er bare skønt, og så

har du over vejet at bruge sikkerhedsvest for det kan da gå meget galt med
en brækket ryk
jeg syntes også at det er meget snak om islænder og flollebakker
hilsen helle

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 15-07-02 01:15

"h.h" <h.f.hax@mail.dk> skrev i en meddelelse

> har du over vejet at bruge sikkerhedsvest for det kan da gå meget galt
med
> en brækket ryk

Er der ikke mange hestefolk der går rundt og brækker ryggen? Jeg synes
egentlig ret ofte at jeg hører om nogen!?

> jeg syntes også at det er meget snak om islænder og flollebakker

Skal nok tie stille nu.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Holm

Dato : 15-07-02 11:34

En hest er en hest !
Skal der også til at være race-diskrimination herinde ??

Jeg er interreseret i alle racer , og læser faktisk alle indslag , på trods
af at jeg har 3 stk. af de "lidt forbudte-slags" lol !!
Faktisk ville jeg gerne eje en frieser.......
Lad dog være med at være så smålige...ikk´....

Holm

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-07-02 11:37

In article <3d32a556$1$80800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Holm wrote:
> En hest er en hest !

Nej, det kan også være en pony ;-D

> Skal der også til at være race-diskrimination herinde ??

næh tak

> Jeg er interreseret i alle racer , og læser faktisk alle indslag , på trods
> af at jeg har 3 stk. af de "lidt forbudte-slags" lol !!

Den forbudte slags ??

> Faktisk ville jeg gerne eje en frieser.......
> Lad dog være med at være så smålige...ikk´....

Med sådan en hest er der vist dårligt plads til at være små(lige) ;-D

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-07-02 13:13

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote:

>Jeg er interreseret i alle racer , og læser faktisk alle indslag , på trods
>af at jeg har 3 stk. af de "lidt forbudte-slags" lol !!

Jeg har "kun" een ad de forbudte, men al denne snak har fået mig til
at kigge lidt efter en ad den anden slags forbudte. Bare for at være
trodsig. Har altid syntes godt om f*o*d*j*m*e*, bare på grund af
udseendet. Vamos a ver que pasa!

>Lad dog være med at være så smålige...ikk´....

Derfor!!! ROFL...

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Gina Steffen

Dato : 15-07-02 17:21

jeg er sgu ikke smålig men jeg er sgu træt af det kun skal handle om de 2
racer og når vi andre så skriver bliver der ikke svaret videre på det!!!!!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-07-02 17:26

"Gina Steffen" <gina@vemmetofte.dk> writes:

> jeg er sgu ikke smålig men jeg er sgu træt af det kun skal handle om de 2
> racer og når vi andre så skriver bliver der ikke svaret videre på det!!!!!

Hvis der ikke er nogen der svarer, så er det måske fordi de ikke kan
svare på spørgsmålet. Jeg er overbevist om at det ikke er fordi at
spørgsmålet går på den forkerte slags hest. Man kan jo ikke tvinge
folk til at svare på et indlæg, vel?

Mvh Trine, som skal have en islænder når hun flytter på landet!

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-07-02 22:17

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

>Mvh Trine, som skal have en islænder når hun flytter på landet!

Tillykke... ...en til af de forbudte. Forstår dig godt, selv om jeg
helst er til den lidt hurtigere slags, så er "isbukken" en af
favoritterne.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Heidi Falch

Dato : 15-07-02 17:37

Gina Steffen <gina@vemmetofte.dk> skrev:
>jeg er sgu ikke smålig men jeg er
>sgu træt af det kun skal handle om de 2
>racer og når vi andre så skriver
>bliver der ikke svaret videre på det!!!!!

Kunne det ikke tænkes at være fordi, ingen kender svaret?!!!! Det kan

du næppe klandre islænder/fjordheste-folkene for.

--
Trolden

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-07-02 17:49

In article <3d32f67f$0$12723$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Gina Steffen wrote:
> [...]
> racer og når vi andre så skriver bliver der ikke svaret videre på det!!!!!

Kære Gina, dit indlæg her er et ganske udemærket exempel på hvorfor
jeg nogle gange undlader at svare på nogle indlæg her i gruppen.

Det er for uoverskueligt. Dvs. du har ikke lavet afstand imellem
det du skriver, og det indlæg du quoter. Overskuelighed og lyst
til at svare hænger sammen, omend ikke direkte, for emnet skal
også være der. Sådan er det ikke bare i denne gruppe, men over
alt, i alle grupper, og på alle forums, også webforums.

Yderligere så svarer du oppe over, hvilket også er lettere
irriterende, da jeg så får brugt min læse retning. Jeg læser
oppe fra og ned, fra venstre imod højre. Derfor står først
spørgsmål (Holms indlæg) og så svaret (dit indlæg). Skal jeg
lige forsøge at udtrykke det helt klart og tydeligt, så er det
med en joke.

"Det er en muldvarp på motorcykel"
"Hvad er det der er sort, og drøner rundt under jorden med
100 kmt?"

Den joke er jo helt ødelagt ved at svaret står over spørgsmålet.
Læg venligst være med at ødelægge læseretningen.

En anden ting som jeg tit ser herinde, omend jeg ikke lige kan
sige om du gør det eller ej, det er at gamle indlæg ikke bliver
klippet væk. Alle indkluderer mere og mere text. Tilsidst bliver
indlægget på mange tusinde tegn. Alle de tegn er unødvendige, da
de findes i det indlæg du svarede på. Derfor, klip unødvendig
text væk. Alt andet er spild af båndbredde. Din båndbredde til
serveren, serverens til de andre servere, og fra serveren til ALLE
der læser dit indlæg. Tilsvarende så skal både du, din server, de
andre servere, og alle andre der læser indlægget gemme det i kortere
eller længere tid på harddisken. Det fylder, og det er med til at
newsserverne, ikke gemmer indlægget særligt længe.

Mig bekendt så fylder et usenet feed, altså den båndbredde det
kræver at køre en usenet server adskellige Gigabit om dagen.

Bemærk at det er ikke dit indlæg, altså dine svar/spørgsmål der
er unødvendige, men det meste af den text du indkluderer fra
det forrige indlæg.

For at komme med et godt exempel, så vil jeg anbefale at svare
inde imellem de spørgsmål der er. Det er gjort godt her
http://groups.google.com/groups?dq=&hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=b3a51e042a18e3f8&seekm=3D25B8EE.D802EFFC%40danbbs.dk#link10
(synes jeg)
Indlægget er af Heidi Falch (trold@troldepus.dk) i tråden Tølt
og er vist nr. 10.

Du kan læse mere om svarteknik og andre gode ting på
usenet.dk, fx.
http://usenet.dk/netikette/

Husk, at jeg er ikke efter dig, jeg forsøger at hjælpe dig til
at gøre dine indlæg mere overskuelige, hvilket forøger chancen
for besvarelser. Det er nødvendigt at udvikle sin egen stil, da
vi alle har forskellig beherskelse af sproget. Fx. ved jeg at
jeg skal være opmærksom på at ikke at få lavet for lange sætninger.

Og på at få delt sætningerne ind i mindre logiske afsnit, således
at de er lettere at læse. (jeg vurderer det afsnit for afsnit
som jeg læser før jeg sender dem til gruppen.)

Jeg har indtil nu kun snakket om teknik. Teknik er vigtig,
men det er ikke alt. Dårlig teknik kan gøre at nogen ikke
svarer. Mengod teknik er ikke ensbetydende med at nogen
svarer. Det kan der være mange grunde til. De har ikke
tid. De ved ikke noget om emnet. De ved ikke mere end dig.
.... Det er svært at vurdere dette, nogle indlæg får mange
svar, andre få.

Jeg håber at mit indlæg kan klargøre lidt om hvorfor nogen
får svar, og hvorfor nogen ikke gør.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-07-02 11:50

Hvem skulle svare? Hvis ikke der er nogen der har et svar, kommer der
vel heller ikke et til gruppen.

Jeg tror ikke, at emnet (uden censur) kan "styres", hverken med brok
eller gode forslag.

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 16-07-02 01:33

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> En hest er en hest !

En islandshest er faktisk en pony...

> Jeg er interreseret i alle racer , og læser faktisk alle indslag , på
trods
> af at jeg har 3 stk. af de "lidt forbudte-slags" lol !!

Lucky you...

> Faktisk ville jeg gerne eje en frieser.......

Ville gerne eje en _rigtig_ islænder - og et islandshesteføl - og en
percheron! Men det ligger nok et stykke ude i fremtiden. *suk*

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- der må nøjes med en (sandsynligvis) blandings-islænder, som han ikke ved
hvor gammel er, hvor kommer fra, hvad den har været igennem og hvilket navn
den oprindelig havde. *suk, suk*

PS.
Men hun er rigtig sød, og gør rimeligt ofte hvad man gerne vil have hende
til.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-07-02 11:54

Trond Øyvind Hermansen wrote:
> "Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> En islandshest er faktisk en pony...

Det kunne jeg egentligt godt tænke mig at få uddybet lidt. Jeg ved, at
man plejer at stå ret stejlt på, at det hedder en islands*hest*. Vil det
sige, at det er en biologisk definition (højde), at det er en pony?

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 21-07-02 15:02

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jeg egentligt godt tænke mig at få uddybet lidt. Jeg ved, at
> man plejer at stå ret stejlt på, at det hedder en islands*hest*. Vil det
> sige, at det er en biologisk definition (højde), at det er en pony?

Æh, hæng mig ikke op på det, men det tror jeg nok.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 21-07-02 20:28

On Sun, 21 Jul 2002 16:02:18 +0200, "Trond Øyvind Hermansen"
<oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>Æh, hæng mig ikke op på det, men det tror jeg nok.

   Altså generelt hedder det jo at ponyer er alt under 150 cm
(Førhen hed det 148 cm, men det er lige blevet lavet om) men
undtagelserne hedder Islandsk hest, Araberhest og den Caspiske hest
samt Falabella.
   Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke kan forklare hvorfor
Araberen og Islænderen falder under kategorien hest - udover Araberen
i hvert fald mangler et par hvirvler i ryggen og dermed er lidt uden
for alting ;)
   Den Caspiske hest er en race som er en tro kopi af en voksen
hest - men den er ikke mere end omkring 110 - 120 cm så vidt jeg
husker.
   Falabellaen er en avlet race som jo er mindre end en
Shetlænder - men den er så vidt jeg husker osse bygget som en hest og
ikke en pony. Dog kan jeg ikke lige sætte fingeren på hvad den fysiske
forskel er på en hest og en pony ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Winther

Dato : 22-07-02 09:22

> [...]
> man plejer at stå ret stejlt på, at det hedder en islands*hest*. Vil det
> sige, at det er en biologisk definition (højde), at det er en pony?

Ret beset er en islænder vel en pony, men der er enkelte som er ca 1.50. Det
at vi alligevel kalder dem heste, skyldes vel, at det er stor format inden i
en ponykrop
Vh. Winther

Fra : h.h

Dato : 26-07-02 19:08

grunden til at man kalder en islæner en hest er fordi den må bære voksne
rytter også til konkurancer det må fjorhesten også, selvom de er under 148
cm i stang for det er jo der man skiller fra pony til hest så voksne
rytter(over 16 år ) må ikke ride ponyer under 148 kun islænder og fjorheste
som altså er stærke nok til at bære vægten
der er også en regl for hvornår man er for stor til at ride kat.3( op til
130) ponyer det må man er12 år

Fra : Iben Holst

Dato : 15-07-02 15:49

> [...]
>
> vi andre kan ikke rigtigt komme på "banen" med snak om vores heste
> så skulle vi ikke prøve at undlade kun at tale om de to heste racer ??

Hm ... jeg synes nu ikke der er mere snak om nogen race end andre herinde,
men det kan jo være fordi jeg ikke går så meget op i racer ...
Men umiddelbart er jeg faktisk glad for at der tilsyneladende er en del snak
mere snak om disse 2 racer; for i mange år i flere forskellige kredse har
jeg næsten ikke hørt om andet end at DV er det bedste man kan få og
Islændere / Nordbaggere er det værste - men jeg KAN virkelig ikke se at
DV´ere skulle være bedre end alle andre.

Jeg synes her skal være plads til alle racer (og bestemt også DV´ere !!) og
hvis der er mere tale om nogen bestemte racer end andre, må det da være
fordi at det er ejerne / rytterne af disse, som er mest aktive herinde.
Desuden synes jeg ikke man i sådan en NG skal være så fastlåst på hvilke
racer der er tale om, for meget ofte handler indlæggene jo om generelle ting
som hverken kan eller skal plantes på en bestemt race...

Iben

Fra : taina

Dato : 15-07-02 19:46

Du har så evigt ret! - tina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-07-02 19:40

Hej

Helt ærligt, det er da for meget at vi ikke må "snakke" om to vildt lækre
pony racer!!!
Grunden til at der er meget snak om netop de to racer kunne jo være at lige
netop de mennesker der skriver ind har de to racer(eller bare den ene af
dem)
Jeg har da også skrevet nogle indlæg uden at der er kommet ret mange svar
tilbage på det (specielt når det har handlet om min Pinto )

Venlig hilsen Nina Svanholm-ejer af en mega skøn Fjordfjums!!!

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-07-02 11:46

Jeg har en fornemmelse af, at det måske kunne skyldes at de fleste
aktive i dette forum har netop disse hesteracer ;)

Men islændere er da også klart alle andre overlegne :P

-dennis

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-07-02 17:35

Dennis Thrysøe <dt@netnord.dk> wrote:

>Men islændere er da også klart alle andre overlegne :P

*Næsten* enig. Men der MANGLER altså lidt i fart...
Men det er måske kun fullspeedole der kan sige sådan ?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Pia

Dato : 20-07-02 09:26

> *Næsten* enig. Men der MANGLER altså lidt i fart...
> Men det er måske kun fullspeedole der kan sige sådan ?

Nogen af dem er ret hurtige (eller føles det bare sådan?
triptraptriptraptriptrap...) - men jeg har også redet en, hvor jeg uden
sadel i fuld galop kunne have haft strikketøj med.

:Pia (Ole, du skulle få dig en araber - de vender på en tallerken og 0-100
på et nanosekund)

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 20-07-02 09:39

"Pia" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Nogen af dem er ret hurtige (eller føles det bare sådan?

Jeg tror nok at den jeg har er ret hurtig og hun har prøvet at
overbevise mig om det, men der er altså et stykke op til hvor græsset
begynder at blive til streger, lissom med Ramses .-)

>:Pia (Ole, du skulle få dig en araber - de vender på en tallerken og 0-100

Jeg ved det! Har prøvet at overbevise Laila om det, men hun siger at 6
heste må være mere end nok til mig, selv om jeg godt kunne bruge 2
mere

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Liz

Dato : 21-07-02 09:20

"Pia" <ngspam@ofir.dk> wrote in message
> :Pia (Ole, du skulle få dig en araber - de vender på en tallerken og 0-100
> på et nanosekund)

Helt enig!!! De bedste heste i verden! Også de mest hengivende og trofaste
over for deres ejer! Også de kønneste heste i verden.

Hilsen Liz (med fire af slagsen)

Fra : Pia J

Dato : 21-07-02 11:55

> Hilsen Liz (med fire af slagsen)

Heldige asen! :)

:Pia

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 21-07-02 15:05

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> *Næsten* enig. Men der MANGLER altså lidt i fart...
> Men det er måske kun fullspeedole der kan sige sådan ?

Jeg synes godt der kan være MEGET fart på en islænder, men jeg har jo også
kun siddet på en stor hest to gange i mit liv, sp hvad ved jeg om det!?

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som om 10 min. tager på en uges ridelejr - på islandske heste!

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 21-07-02 17:55

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>mvh
>Trond Øyvind Hermansen
>- som om 10 min. tager på en uges ridelejr - på islandske heste!

Øv

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 27-07-02 00:13

> Øv
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen

Nej! Jeg er lige kommet hjem igen. Det var kanongodt! Har godtnok været
urimeligt uheldig (jeg har ondt de mest usandsynlige steder), men jeg er
mange erfaringer og venskaber rigere! Kan kun anbefale det!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 27-07-02 07:29

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>urimeligt uheldig (jeg har ondt de mest usandsynlige steder),

Enden ???

>mange erfaringer og venskaber rigere! Kan kun anbefale det!

Jeg kan tydeligt forestille mig hvordan det kan være, men har desværre
ikke tid til selv at tage på "sommer-lejr", da jeg har tre små piger
her i ferien der anser mig og mit "sted" som een stor ridelejr. Det er
utroligt sjovt og det er svært at finde ud af hvem der morer sig mest,
mig eller pigerne )

Hyp !

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 29-07-02 11:56

> Enden ???

Også enden (man skal ikke ride med glatte læderbukser, hvis man ikke har
nogen sadel; fik en alvorlig lektion om friktion og varmeudvikling - har dog
ikke ondt i sædemusklerne, sjovt nok), men også knæene (skavende knæpuder),
lårene (skavende stigremslåse), håndleddet (seneskedehindebetændelse),
skinnebenet (stenslag), fingrene (hesten måtte ikke bindes, men det havde
jeg ikke fået at vide; resultatet var at han sprang tøjlerne og jeg fik
resterne af karabinhagerne smældet ned på fingrene), hænderne (insektstik)
osv.

Urimeligt uheldigt, synes jeg.

> [...]
> her i ferien der anser mig og mit "sted" som een stor ridelejr. Det er
> utroligt sjovt og det er svært at finde ud af hvem der morer sig mest,

Det er altid rart at lave noget sammen.

> Hyp !

- og hop!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 29-07-02 18:16

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>fik en alvorlig lektion om friktion og varmeudvikling -

Hmmm...! Det lyder som om du havde været her ude hos os og ride
sammen med tøserne

Det var så alt det negative. Hvad var så det positive ved turen?
Hvor red i? Hvor langt? Hvor længe?

Der må være noget at skrive hjem om efter en sådan tur. Det eneste du
må huske ikke at skrive om er hvilke heste I red på. Det er nemlig
forbudt (Altså SKRIVE om dem)

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 03-08-02 00:59

> Hmmm...! Det lyder som om du havde været her ude hos os og ride
> sammen med tøserne

Hehe... de kender måske også til det?

> Det var så alt det negative. Hvad var så det positive ved turen?

Uuuha. Det må være alle de flinke mennesker og al den gode mad og de lange
lækre ture på hestene. Men nok mest menneskene - man lærer hinanden ret godt
at kende i løbet af sådan en uge. Ind imellem virker det som lang tid, men i
sidste ende er det faktisk alt for lidt!

> Hvor red i? Hvor langt? Hvor længe?

Vi red udenfor Svenstrup i Jylland og i al den fine natur der ligger dèr
omkring. Nogle gange red vi lidt rundt i skoven, men vi var også på fire-fem
timers langtur til bl.a. Poulstrup Sø. Den sidste tur vi var på var også
pænt lang og da det var den sidste for hestene inden deres sommerferie blev
den også ret vild; nu skulle det sidste krudt bruges. Det var ikke for
tøsedrenge, hehe.

> Der må være noget at skrive hjem om efter en sådan tur. Det eneste du
> må huske ikke at skrive om er hvilke heste I red på. Det er nemlig
> forbudt (Altså SKRIVE om dem)

Jeg skal nok holde tand for tunge med mine evindelige isl.... hovsa!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : taina

Dato : 29-07-02 22:04

Hihi! Det lyder som en herregod tur. Når man har SÅ ondt, når man kommer
hjem, kan det kun have været godt.

Fra tina, der også en gang vil ud at hyppe laaange ture på islændere, men
lige nu "nøjes" med en lækker lille fuldblod