Grum fejl i Dont say a word (ikke spoiler)
Fra : zcully

Dato : 13-07-02 20:52

Sidder lige og ser Don't say a word med Michael Douglas.
Hørte så lidt kommentarspor i starten og instruktøren starter med at nævne
terror "ulykken" i New York mens man ser kammeraet panorere ind over New
York. De 2 tårne er så blevet fjernet her og han fortæller at det på grund
af de der skete at de senere lavede scenen om. Det er vel og"fint" nok. Det
der så undrer mig er at åbningsscenen forgår i 1981 (det står der i starten)
og der var der da ligesom ikke sket noget. UPS.

Hvor mange film er der efterhånden blevet pillet ved på grund af terroren??

/Zcully

Fra : zcully

Dato : 14-07-02 01:25

Undskyld der skulle stå 1991 og ikke 1981

Fra : Rasmus

Dato : 14-07-02 02:26

> [...]
> og der var der da ligesom ikke sket noget. UPS.
>
> Hvor mange film er der efterhånden blevet pillet ved på grund af

Men det er jo ikke derfor de fjerner tårnene - det er fordi man skal undgå
at komme til at tænke på angrebet. Ikke at gøre filmen historisk korrekt.
Typisk Amerikansk...

(c:
Rasmus

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-07-02 14:19

Spiderman

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-07-02 14:43

Jesper Hansen skrev:

> Spiderman

Hvad mener du lige, der er lavet om i filmen pga. 11. september?
Tværtimod ser man jo et par gange de to tårne i filmen.

Øh, hvorfor har du skrevet spørgsmålet under svaret - er det Jeopardy?

--
Mvh. Peter
"No such thing, bad student. Only bad teacher!"

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-07-02 16:29

> Hvad mener du lige, der er lavet om i filmen pga. 11. september?
> Tværtimod ser man jo et par gange de to tårne i filmen.

I Teaser traileren er det da helt tydligt, knap så tydligt i filmen.

> Øh, hvorfor har du skrevet spørgsmålet under svaret - er det Jeopardy?

Du skal jo bruge din Søndag til et eller andet...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-07-02 16:44

Jesper Hansen skrev:

> I Teaser traileren er det da helt tydligt, knap så tydligt i
> filmen.

Teaseren har sjældent noget med filmen at gøre. Det var ikke engang
Toby, der var Spiderman i den. (Men ja - at de trak traileren tilbage
efter 11. september, er selvfølgelig ikke tilfældigt. Men det har stadig
ikke noget med filmen at gøre.)

I filmen er det derimod tydeligt, at producenten *ikke* har ændret noget
pga. 11. september. De par gange, man ser tårnene, kunne nemt være
redigeret ud, hvis det var det, man ønskede.

> Du skal jo bruge din Søndag til et eller andet...

Tak for det ...

--
Mvh. Peter
"The spaceships hung in the sky in much the same way that bricks don't."